Software: lcdproc 0.4.3
LCD: Matrix Orbital 2021 (2x20)
Probleem:
In principe werkt lcdproc naar behoren, echter hij gebruikt de 1e regel van het scherm altijd voor het weergeven van de hostname en een heartbeat. Dit wil ik niet, ik wil dat het gehele scherm beschikbaar is voor de clients.
Iemand enig idee hoe ik dit kan realiseren? De lcdproc documentatie is op z'n zachts gezegd summier te noemen. Een alternatief voor lcdproc is ook welkom.
Nog even mijn LCDd.conf:
//even wat overbodige crap in de .conf verwijderd
Software: lcdproc 0.4.3
LCD: Matrix Orbital 2021 (2x20)
Probleem:
In principe werkt lcdproc naar behoren, echter hij gebruikt de 1e regel van het scherm altijd voor het weergeven van de hostname en een heartbeat. Dit wil ik niet, ik wil dat het gehele scherm beschikbaar is voor de clients.
Iemand enig idee hoe ik dit kan realiseren? De lcdproc documentatie is op z'n zachts gezegd summier te noemen. Een alternatief voor lcdproc is ook welkom.
Nog even mijn LCDd.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| [server] # Server section with all kinds of settings for the LCDd server Driver=MtxOrb Bind=127.0.0.1 Port=13666 ReportToSyslog=no WaitTime=5 User=nobody ServerScreen=no Foreground=no Heartbeat=off InitialHeartbeat=off Backlight=on InitialBacklight=on BacklightBrightness=255 BacklightOffBrightness=0 [MtxOrb] device=/dev/lcd size=20x2 enablebacklight=yes contrast=70 speed=19200 type=lcd keypad_test_mode=no |
//even wat overbodige crap in de .conf verwijderd