Aanmerkelijk verschil in ghosting met andere videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Topicstarter
Ik heb een Samsung 171P sinds een weekje of wat, en hij bevalt me prima. Voor ghosting ben ik nooit bang geweest, omdat de huidige TFT's toch wel goed genoeg waren om te gamen. Dat viel me dus zwaar tegen. :(

Unreal Tournament ghost enorm evenals Hitman 2. Dat zijn de enige spellen die ik eigenlijk speel. Toch waren op internet en de bladen de reacties op de 171P zeer positief en over ghosting niets gehoord.

Toch maar eens kijken of er wat aan te doen valt; Refreshrate van 75 naar 60 Hz, hielp niet. Stekkers en kabels gecheckt, ook niet.

Toen maar even mijn broertje lief aangekeken en gevraagd of ik zijn Geforce 2MX even mocht lenen. Dat kon dus en ik haal mijn ViperII eruit om die te vervangen door de Geforce 2MX. Ik moet zeggen: Het scheelt echt enorm! Erg vaag, ik had namelijk nog nooit ergens gezien/gelezen dat de videokaart invloed heeft op ghosting. Nu is dit topic onder andere om dat even aan jullie mede te delen, maar ik wil eigenlijk ook wel graag weten hoe dat nou kan? Met de HCC ga ik misschien wel een nieuwe videokaart kopen en die moet natuurlijk niet gaan ghosten. Ik ga ervanuit dat dat met de nieuwere kaarten veel minder/nihil zal zijn, maar ik voel er weinig voor om een kaart te kopen die blijkt te ghosten.

Ik heb m'n broertje voorlopig van een Viper II voorzien, waar hij prima mee uit de voeten kan en ik heb nu dus die Geforce 2MX erin.

Maar hoe is dit nou eigenlijk mogelijk?

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Nieuwe drivers willen wel eens een handje helpen.

Vreemd wel. UT kun je trouwens het beste op MeTaL draaien. D3D in UT is bagger.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:24

Blauw

De Schreeuw

Ik wist ook niet dat dat videokaart afhankelijk was eigenlijk :? Ik ga er ook wel een beetje van uit dat nieuwere kaarten daar geen problemen mee hebben :)

• Positron

Positron

Topicstarter
Zo'n n00b ben ik ook weer niet hoor :>

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

DenniZ-X schreef op 13 oktober 2002 @ 16:42:
[...]

Zo'n n00b ben ik ook weer niet hoor :>
Oude drivers werken vreemd genoeg soms ook wel eens beter. Proberen?

Heb je er trouwens in 2D ook last van?

• Positron

Positron

Topicstarter
Oude drivers kan ik idd nog wel proberen, maar al zouden de drivers verschil maken, hoe kan het dan dat ghosting o.a. door de videokaart wordt bepaald?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

DenniZ-X schreef op 13 oktober 2002 @ 16:46:
Oude drivers kan ik idd nog wel proberen, maar al zouden de drivers verschil maken, hoe kan het dan dat ghosting o.a. door de videokaart wordt bepaald?
Daarom vraag ik of je er in 2D ook last van hebt... Als het in 2D niet is is het praktisch zeker iets met de drivers.

• Positron

Positron

Topicstarter
2D geeft in explorer bij het scrollen wel ghosting ja, iig meer dan ik nu met de GF2 MX heb. Hoewel de GF2 dat ook wel een beetje heeft, maar niet storend.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik kan me zo niet bedenken wat het is... :{

Ik neem aan dat ie ook ghost op een normale crt monitor? Kun je een screenshot van die ghosting maken? (zo nee, dan zal het wel een hardwarefout zijn)

Als je een screenshot ervan kunt maken, post die dan 'ns..

• Positron

Positron

Topicstarter
Nee, op een normale monitor bestaat ghosting helemaal niet. Ik kan er ook geen screenshot van maken, want het is gewoon de vertraging in het beeldscherm bij snelle bewegingen. ;)

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:18
W3ird_N3rd schreef op 13 oktober 2002 @ 17:01:
Ik kan me zo niet bedenken wat het is... :{

Ik neem aan dat ie ook ghost op een normale crt monitor? Kun je een screenshot van die ghosting maken? (zo nee, dan zal het wel een hardwarefout zijn)

Als je een screenshot ervan kunt maken, post die dan 'ns..
crt schermen die ghosten ???? dat lijkt me lastig aangezien ghosten niet meer is dan het "niet bij kunnen houden van de snelle bewegingen die er eigenlijk op je beeld moeten zijn" Dat is dus ook niet op een screenshot vast te leggen!

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

eliminator007 schreef op 13 oktober 2002 @ 20:51:
[...]

crt schermen die ghosten ???? dat lijkt me lastig aangezien ghosten niet meer is dan het "niet bij kunnen houden van de snelle bewegingen die er eigenlijk op je beeld moeten zijn" Dat is dus ook niet op een screenshot vast te leggen!
Als het aan de videokaart ligt en de vidkaart ZELF een spoor nalaat van oude beelden, kun je op ieder soort monitor wel ghosting maken ;)

Maar, de videokaart doet het dus prima op een gewone monitor, maar op een TFT laat ie een hoop ghosting zien :?

Daar snap ik echt niets van :|

Draait die TFT op een geforceerde 30hz ofzo? Misschien dat die geforce daar beter mee overweg kan dan die Viper...

Idd een bijzonder vaag probleem :?

Misschien het bios van die kaart flashen?

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
intressant gegeven, waar ik zelf aan denk is dat de oude videokaart misschien vsync (tearing mode) aan had staan. En de kaart van je broer niet. Een andere verklaring kan ik zo niet bedenken.
Probeer ze eens in 2d te vergelijken een beetje scrollen op GOT kan soms ook al je scherm laten dichtslippen :)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Pagina: 1