ik werk zelf in een fotospeciaal zaak en ik kan je vertellen dat er meer marge op die camera's zitten
1 ding waar jullie geen rekening mee gehouden hebben. de BTW !!
de inkoop prijs is meestal degene zonder btw, de winkel betaald deze maar krijgt hem ook weer terug via de belasting teruggave. effectief betaald de winkel dus geen btw (of heel weinig), als je hem verkoopt betaald de klant er weer btw over, wat de winkel dus moet af staan als zijnde belasting.
door hem wel in te kopen maar nooit officieel te verkopen (= aanslaan op de kassa) ben je daar al een deel btw kwijt
als je de volgende berekening aanhoud kom je algemeen goed uit.
bruto inkoop prijs * calculatie (daar zit het btw al in verrekend) = netto verkoop prijs.
op digitale camera's zit een calculatie van minstends 1.5, de meeste zitten tussen de 1.45 - 1.8 (1.375 is echt het laagste dat je als winkel kan gaan om er nog iets op te kunnen verdienen, je houd dan bijna nix over na de btw verekening)
terug rekenen moet je dan zelf wel kunnen.
en neem uit de prijswatch niet de goedkoopste, sommige camera's zijn een keer groot ingekocht en dan krijg je misvormde prijzen (soms wel 50% korting op inkoop)
(ja ik kan zelf ook mijn digi cams inkopen voor heeeeeeel weinig

, minder dan waar jij hem voor kan krijgen.)
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 16:42:
20% is trouwens erg veel hoor tegenwoordig 8 a 10% komt een heel stuk dichter bij.
als je de finacieele mogelijkheden hebt ga dan voor die G2, ik ben daar echt super blij mee.
Maak er zelfs profi werk mee.....
in % hou je inderdaad ongeveer 5% over aan verdienste (dan is de btw verrekening en de algemene kosten van de verkoop eraf (= tijd dat de verkoper er mee bezig is)
Jasper schreef op 13 oktober 2002 @ 17:29:
Inkoopprijs excl. BTW:
Canon Powershot s30 (CANON POWERSHOT S30 DIGITALCAM 3.2 MEGAPIXEL 16MB USB 35-105Z):
488,98
Canon G2 (POWERSHOT G2 4.1MPIXEL 11X ZOOM USB):
647,94
hmm, ik vind deze inkoop prijzen nog aan de hoge kant. ik zal donderdag ff vergelijken met onze inkoop prijzen, d8 dat die bij de g2 er al ruim €100 onder zat.