Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand misschien wat de inkoopprijzen van de volgende digitale camera's ongeveer zijn? De canon powershot s30, canon powershot s45 en de canon G2?

Ik vraag dit omdat ik via een familielid die camera's voor de inkoop prijs kan kopen *) en me nu aan het oriënteren ben welke dat gaat worden en daarbij het prijskaartje ook in ogenschouw wil nemen. Nu denk je, vraag het aan diegene, maar hij is op dit moment voor 3 weken in het buitenland en als hij terug is wil ik een keuze gemaakt hebben zodat ik zo snel mogelijk mijn camera in ontvangst kan gaan nemen.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:14

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zoek gewoon bij een online shop uit hoe duur ze zijn en daar trek je dan ongeveer 20 % vanaf :)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

Verwijderd

Topicstarter
eMAeRCe schreef op 13 oktober 2002 @ 15:55:
Zoek gewoon bij een online shop uit hoe duur ze zijn en daar trek je dan ongeveer 20 % vanaf :)
Is dat een reële benadering ja? Ik heb wel geprobeerd om te zoeken op de prijzen van de groothandels maar daar kan je alleen in neuzen als je een kvk nummer hebt en nog wat dingetjes die ik niet heb :(

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 15:59:
[...]

Is dat een reële benadering ja? Ik heb wel geprobeerd om te zoeken op de prijzen van de groothandels maar daar kan je alleen in neuzen als je een kvk nummer hebt en nog wat dingetjes die ik niet heb :(
Je zegt dat je je aan het orrienteren bent en de prijs belangrijk vind. Dan kijk je op een online shop en kan je makkelijk van die camera's zien welke het duurste/goedkoopste is en hoeveel het scheelt...

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-03 23:42
Precies, de winstmargers zullen bij alle camera's wel ongeveer hetzelfde percentage zijn, dus dan kun je ook best reeël naar de normale prijs kijken.

Probleem heb je echter wel wanneer je echt een strikt budget hebt, dan zal het je zo helaas niet lukken ...

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Gregoor schreef op 13 oktober 2002 @ 16:04:
Precies, de winstmargers zullen bij alle camera's wel ongeveer hetzelfde percentage zijn, dus dan kun je ook best reeël naar de normale prijs kijken.

Probleem heb je echter wel wanneer je echt een strikt budget hebt, dan zal het je zo helaas niet lukken ...
niet liegen.. veel camera's hebben een andere marge. dus kijken naar verkoopprijs schiet dus niet op.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 20:11

PnD

like in Pinda ^_^

IA? >:)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 14:02
de A40 is ongeveer 270 euro (kostprijs ofzo was dat)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

De marge is vaak op dure dingen minder dan 20%. Vaak verkopen groothandels de producten zelfs duurder dan de laagste prijzen op tweakers.net. De vraag is dan hoe de online shop er aan is gekomen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 16:16:
De marge is vaak op dure dingen minder dan 20%. Vaak verkopen groothandels de producten zelfs duurder dan de laagste prijzen op tweakers.net. De vraag is dan hoe de online shop er aan is gekomen.
Ja idd, dat is wel erg appart,....

Hoop het in elk geval niet,....(kan best wat korting gebruiken O-) )

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 20:11

PnD

like in Pinda ^_^

Verwijderd

Topicstarter
Ah :D

Als ik het kon, deed ik het!

• edwardVdV
  • Laatst online: 04-03 08:10

edwardVdV

I shall say this only once!

FYI: Inkoopprijs Canon PowerShot G2 EU 819,- (incl. BTW).

Knockwurst.

Verwijderd

20% is trouwens erg veel hoor tegenwoordig 8 a 10% komt een heel stuk dichter bij.
als je de finacieele mogelijkheden hebt ga dan voor die G2, ik ben daar echt super blij mee.
Maak er zelfs profi werk mee.....

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 16:42:
20% is trouwens erg veel hoor tegenwoordig 8 a 10% komt een heel stuk dichter bij.
Was ook maar een groffe inschatting hoor :)

• Jasper
  • Laatst online: 04-03 18:08
Inkoopprijs excl. BTW:

Canon Powershot s30 (CANON POWERSHOT S30 DIGITALCAM 3.2 MEGAPIXEL 16MB USB 35-105Z): 488,98
Canon G2 (POWERSHOT G2 4.1MPIXEL 11X ZOOM USB): 647,94

Verwijderd

Topicstarter
Jasper schreef op 13 oktober 2002 @ 17:29:
Inkoopprijs excl. BTW:

Canon Powershot s30 (CANON POWERSHOT S30 DIGITALCAM 3.2 MEGAPIXEL 16MB USB 35-105Z): 488,98
Ik dank u hartelijk!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

serieus: kun je geen 2 G3's bestellen?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
Mooooody schreef op 13 oktober 2002 @ 19:33:
serieus: kun je geen 2 G3's bestellen?
Nee sorry, gaat echt niet :) diegene waar ik em bij kan kopen kan bij z'n werk een digitale camera aanschaffen voor inkoop en dat is 1 per medewerker, hij wil er zelf geen dus mag ik daar gebruik van maken :9~

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 23:05:
[...]

Nee sorry, gaat echt niet :) diegene waar ik em bij kan kopen kan bij z'n werk een digitale camera aanschaffen voor inkoop en dat is 1 per medewerker, hij wil er zelf geen dus mag ik daar gebruik van maken :9~
ik kon het proberen :)
misschien lukt het via mijn stage :Y)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
Mooooody schreef op 13 oktober 2002 @ 23:11:
[...]

ik kon het proberen :)
misschien lukt het via mijn stage :Y)
Ik hoop het, tis altijd mooi meegenomen!

Weltrusten

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-03 15:50

Floor-is

5.2

edwardVdV schreef op 13 oktober 2002 @ 16:29:
FYI: Inkoopprijs Canon PowerShot G2 EU 819,- (incl. BTW).

FYI: Dan moet je een andere groothandel zoeken :P

Bericht hierboven

• Jasper
  • Laatst online: 04-03 18:08
Floris schreef op 14 oktober 2002 @ 08:40:

[...]

Je haalt me de woorden uit mijn mond ;)

• edwardVdV
  • Laatst online: 04-03 08:10

edwardVdV

I shall say this only once!

Floris schreef op 14 oktober 2002 @ 08:40:

[...]

FYI: okay okay ik zeg al niks meer ;(

Knockwurst.

Verwijderd

eMAeRCe schreef op 13 oktober 2002 @ 15:55:
ik werk zelf in een fotospeciaal zaak en ik kan je vertellen dat er meer marge op die camera's zitten

1 ding waar jullie geen rekening mee gehouden hebben. de BTW !!

de inkoop prijs is meestal degene zonder btw, de winkel betaald deze maar krijgt hem ook weer terug via de belasting teruggave. effectief betaald de winkel dus geen btw (of heel weinig), als je hem verkoopt betaald de klant er weer btw over, wat de winkel dus moet af staan als zijnde belasting.

door hem wel in te kopen maar nooit officieel te verkopen (= aanslaan op de kassa) ben je daar al een deel btw kwijt

als je de volgende berekening aanhoud kom je algemeen goed uit.

bruto inkoop prijs * calculatie (daar zit het btw al in verrekend) = netto verkoop prijs.

op digitale camera's zit een calculatie van minstends 1.5, de meeste zitten tussen de 1.45 - 1.8 (1.375 is echt het laagste dat je als winkel kan gaan om er nog iets op te kunnen verdienen, je houd dan bijna nix over na de btw verekening)

terug rekenen moet je dan zelf wel kunnen.

en neem uit de prijswatch niet de goedkoopste, sommige camera's zijn een keer groot ingekocht en dan krijg je misvormde prijzen (soms wel 50% korting op inkoop)

(ja ik kan zelf ook mijn digi cams inkopen voor heeeeeeel weinig :), minder dan waar jij hem voor kan krijgen.)
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 16:42:
als je de finacieele mogelijkheden hebt ga dan voor die G2, ik ben daar echt super blij mee.
Maak er zelfs profi werk mee.....
in % hou je inderdaad ongeveer 5% over aan verdienste (dan is de btw verrekening en de algemene kosten van de verkoop eraf (= tijd dat de verkoper er mee bezig is)
Jasper schreef op 13 oktober 2002 @ 17:29:
Inkoopprijs excl. BTW:

hmm, ik vind deze inkoop prijzen nog aan de hoge kant. ik zal donderdag ff vergelijken met onze inkoop prijzen, d8 dat die bij de g2 er al ruim €100 onder zat.

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 16:10:

ik werk zelf in een fotospeciaal zaak en ik kan je vertellen dat er meer marge op die camera's zitten
dus als ze 800 euro voor de G3 vragen verdienen ze nog genoeg? :)

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-01 12:31
en de Minolta 7i Dimage, als je toch bezig bent? haha

Verwijderd

Mooooody schreef op 15 oktober 2002 @ 16:13:
[...]

dus als ze 800 euro voor de G3 vragen verdienen ze nog genoeg? :)
bedoel je niet de g2 :)

650 * 1.4 = 910 zou een nette verkoop prijs zijn.
800 - 650 = 150 euro, verdienen ze, als ze hem op de zaak inkopen en niet als product verkopen dan verdienen ze er meer op dan een normale winkel doet :)

meteen maar ff als voorbeeld

20% van 800 = 160 euro afstaan aan btw, dan zou een winkel al onder hun inkoop zitten.

• Mooody

Mooody

elmoody

neuh...G3
650 * 1.4 = 910 zou een nette verkoop prijs zijn.
800 - 650 = 150 euro, verdienen ze, als ze hem op de zaak inkopen en niet als product verkopen dan verdienen ze er meer op dan een normale winkel doet :)

meteen maar ff als voorbeeld

20% van 800 = 160 euro afstaan aan btw, dan zou een winkel al onder hun inkoop zitten.
dan ga ik nog ff wat van de prijs afbietsen denk ik :)

Verwijderd

daar ging ik van uit, weet niet of de g3 veel duurder / goedkoper is

als ie goedkoper is mag er nog wel iets vanaf

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Kom op Moooooody een G3 voor 800 euros, moet je lukken! :)

Ik reken op je! ;)

M_M

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Wat zal de prijs van een canon D60 in de prisewatch staat hij voor 2500 euro afgerond

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• Mooody

Mooody

elmoody

Merlijn_merlin schreef op 15 oktober 2002 @ 16:37:
Kom op Moooooody een G3 voor 800 euros, moet je lukken! :)

Ik reken op je! ;)

M_M
wordt wel lastig...
bij de goedkoopste aanbieder in Nederland ging er met moeite 40 euro per camera af (dus 899 incl. hoesje van 40 euro)

Verwijderd

ik kon het toch ff niet laten ff de inkoop prijzen opgezocht ex btw.

g3, €677 --> 999,- advies verkoop
g2, 761 --> 1139,- advies verkoop (let op, dit is nu een aanbieding met een microdrive erbij, stond niet bij hoeveel mb)
s30, 448 --> 669 advies verkoop

ook maar ff naar minolta gekeken, op verzoek van iemand

dimage 7i 870 --> 1299,- advies verkoop
dimage 7hi 991 --> 1489,- advies verkoop
dimage 7 885 --> 1329,- advies verkoop

let op dit zijn de bruto inkoop prijzen en de netto advies verkoop prijzen (wij verkopen ze voor deze bedragen)

het bedrijf zal deze prijzen niet kunnen garanderen omdat zij anders inkopen dan wij doen. wij kopen in via een inkoop organisatie en die haalt het weer goedkoop en in grote aantallen ergens vandaan.

• theXE
  • Laatst online: 23-01 12:31
hee bedankt, voor het opzoeken naar die dimage 7i, want zoveel geld heb ik eigenlijk niet te besteden, en zoveel tijd om te searchen eigenlijk ook niet... nou ja, de tijd om er zin in te steken... maar ik moet em echt goedkoper krijgen, want als je op pricegrabber.com kijkt kan je hem toch voor aardig wat minder bestelle, tenminste als je die site gelooft....

Verwijderd

ik geloof eerder onze eigen inkoop database, omdat ik weet dat ik hem zelf voor die prijs kan krijgen.

andere bedrijven kopen soms echt groot in en verkopen ze dan met een nog kleinere marge, soms zelfs onder de inkoop prijs, dit om alleen maar een goede naam te krijgen.
Pagina: 1