Hoi,
Ik heb thuis een eigen mailserver staan, en daarmee heb ik nooit problemen gehad, maar nu dus wel: Als ik een email stuur naar iemand bij Zeelandnet (ik woon in zeeland, dus dat gebeurd vrij vaak) dan krijg ik een foutmelding terug van de zeelandnet email server:
Het ligt zo ver ik kan zien niet aan de regel na To:, want daar staat nu references, maar als ik gewoon een losse email stuur, dan krijg ik de melding ook. Ik heb de vraag ook gesteld in de Zeelandnet nieuws groep, maar daar krijg ik zeg maar niet echt een nuttig antwoord. Zeelandnet zelf is alleen te bereiken op werkdagen.
Een poosje terug deed alles het gewoon nog, en het enige dat ik heb veranderd is een nieuwe versie van spam-assasin geinstaleerd, en dat is alleen op inkomende email
Zou dit er aan liggen dat Zeelandnet ath.cx adressen heeft geblokkeerd? Of ligt het probleem bij mij?
Ik heb thuis een eigen mailserver staan, en daarmee heb ik nooit problemen gehad, maar nu dus wel: Als ik een email stuur naar iemand bij Zeelandnet (ik woon in zeeland, dus dat gebeurd vrij vaak) dan krijg ik een foutmelding terug van de zeelandnet email server:
Error 554 betekend "Transaction failed" niet echt veelzeggend dusThis message was created automatically by mail delivery software (Exim).
A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
kip&haan@zeelandnet.nl
SMTP error from remote mailer after RCPT TO:<kip&haan@zeelandnet.nl>:
host mail.zeelandnet.nl [212.115.192.194]: 554 <tim@tekka.ath.cx>:
Sender address rejected: Access denied
------ This is a copy of the message, including all the headers. ------
Return-path: <tim@tekka.ath.cx>
Received: from [192.168.0.1] (helo=timpie)
by tekka.ath.cx with smtp (Exim 4.04)
id 180PaL-0001YP-00
for kip&haan@zeelandnet.nl; Sat, 12 Oct 2002 18:57:53 +0200
Message-ID: <000901c27211$399ce7f0$0100a8c0@timpie>
From: "Teisiphone" <tim@tekka.ath.cx>
To: "Kip & het Ei" <kip&haan@zeelandnet.nl>
References: <3da8453f$0$11329$fb624cd1@news1.zeelandnet.nl> <3da851cf$0$8641$fb624cd1@news1.zeelandnet.nl>
Subject: Re: Email adres geblokkeerd?
Date: Sat, 12 Oct 2002 19:03:02 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain;
charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2720.3000
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
X-Scanner: exiscan for exim4 (http://duncanthrax.net/exiscan/) *180PaL-0001YP-00*wnJORAHfsH6*
Het ligt zo ver ik kan zien niet aan de regel na To:, want daar staat nu references, maar als ik gewoon een losse email stuur, dan krijg ik de melding ook. Ik heb de vraag ook gesteld in de Zeelandnet nieuws groep, maar daar krijg ik zeg maar niet echt een nuttig antwoord. Zeelandnet zelf is alleen te bereiken op werkdagen.
Een poosje terug deed alles het gewoon nog, en het enige dat ik heb veranderd is een nieuwe versie van spam-assasin geinstaleerd, en dat is alleen op inkomende email
Zou dit er aan liggen dat Zeelandnet ath.cx adressen heeft geblokkeerd? Of ligt het probleem bij mij?