Toon posts:

Pc gooit zich zelf uit na een tijdje...

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb hier een amd xp 1800+ met daaronder een k7s5a (ecs).. Als ik deze een tijdje laat draaien gaat het goed, maar na een minuutje of10 a 15, gooit ie zich zelf uit en kan ik hem niet meer booten voor een tijd van 10 a 30 minuten.

Waar aan kan dit liggen?! Er zit een volcano 7+ op, deze zou zo'n dingetje toch wel koel moeten kunnen houden, of ligt het aan iets anders?

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 16:55
Ik heb dit ook gehad met een AMD XP 2000+ op een ASUS A7V333, dat lag aan de stopcontacten waarop hij was aangesloten. Ze waren namelijk niet geaard...

Aarde erop en klaar!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Kijk even in je bios of de automatische uitschakeltemperatuur niet te laag staat, ik denk dat je geluk hebt gehad dat alles vanzelf is uitgegaan en dat je geen nieuwe cpu hoeft te kopen.
Wel moet je je koeling nakijken denk ik.

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:55
Ja idd, hoe warm wordt ie ??? Lijkt me namelijk óf een warmte probleem (automatische afsluiting BIOS) of een voeding probleem (voeding wordt veel te warm)... controleer dit dus even !

Everytime I suffer I become a better man because of it

Verwijderd

Topicstarter
MMUilwijk schreef op 13 oktober 2002 @ 15:17:
Ja idd, hoe warm wordt ie ??? Lijkt me namelijk óf een warmte probleem (automatische afsluiting BIOS) of een voeding probleem (voeding wordt veel te warm)... controleer dit dus even !
Momenteel staat hij open, en staat ie op 40 graden, voeding weet ik niet, vaak voeld hij wel warm aan....

Ik heb trouwens het zelfde soort probleem met een asus a7v266, hier zit een standaard amd xp koeler op (boxed)... En die draait momenteel in save mode... op 50 graden :| , zou een in en out fan helpen voor dit prob?

Ow ja enne; de k7s5a heeft volgens mij geen auto afsluitbare bios?!
Nog een dingetje; de hard disk heb ik er onderste boven ingehangen, kweenie of dit nog uitmaakt?

• makkie
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 15:25:
[...]

Momenteel staat hij open, en staat ie op 40 graden, voeding weet ik niet, vaak voeld hij wel warm aan....

Ik heb trouwens het zelfde soort probleem met een asus a7v266, hier zit een standaard amd xp koeler op (boxed)... En die draait momenteel in save mode... op 50 graden :| , zou een in en out fan helpen voor dit prob?

Ow ja enne; de k7s5a heeft volgens mij geen auto afsluitbare bios?!
Nog een dingetje; de hard disk heb ik er onderste boven ingehangen, kweenie of dit nog uitmaakt?
Die 40 graden is te laag met luchtkoeling, ja kan hem best op 55 of 60 graden zetten, Amd zegt zelf dat ze tot 90 graden kunnen draaien(maar het lieft houd iedereen zijn proc. onder de 60 graden.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
makkie schreef op 13 oktober 2002 @ 15:34:
[...]

Die 40 graden is te laag met luchtkoeling, ja kan hem best op 55 of 60 graden zetten, Amd zegt zelf dat ze tot 90 graden kunnen draaien(maar het lieft houd iedereen zijn proc. onder de 60 graden.
Ik denk dat de 40 graden slaat op de temperatuur van de proc, niet op de eventueel ngestelde uitschakeltemp...?

Verwijderd

Topicstarter
ESteg schreef op 13 oktober 2002 @ 15:37:
[...]

Ik denk dat de 40 graden slaat op de temperatuur van de proc, niet op de eventueel ngestelde uitschakeltemp...?
En dat is correct gedacht... _/-\o_
De (ecs) k7s5a heeft geen zelf uitschakkelaar (zowel, waar kan ik die dan vinden in de bios?!)

• makkie
Bij mijn mobo met award bios staat het onder "pc health status"

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees je eigenlijk wel de FAQ's en de sticky's eer je een topic opent :? :/

Voor alle "M'n PC doet het niet" topics!

Wilde gok: jouw voeding is gaar.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.