Toon posts:

Poorten vrijmaken op adsl router?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
HAllo,

ik heb een speed touch home modem gehacked naar de pro versie zodat die een router en firewall in een is.
Als ik sommige ftp servers ga met bv: port 6969 of ik wil een file versturen naar iemand ander in msn, dan gaat dit niet.
Ik moet waarschijnlijk deze poort openzetten op de router, maar hoe doe ik dit juist?

Graag hulp, mvg.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 14:15:
HAllo,

ik heb een speed touch home modem gehacked naar de pro versie zodat die een router en firewall in een is.
Als ik sommige ftp servers ga met bv: port 6969 of ik wil een file versturen naar iemand anders in msn, dan gaat dit niet, ontvangen gaat wel ...
Ik moet waarschijnlijk deze poort openzetten op de router, maar hoe doe ik dit juist?

Kan er iemand dit uitleggen hoe hij het heeft gedaan ofzo misschien?

Graag hulp, mvg.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Dat probleem met die ftp servers is niet zomaar op te lossen. Ftp werkt normaal gesproken op poorten 20 en 21, en op andere poorten gaat die alcatel daar niet goed mee om. Je kunt dat of oplossen door passive ftp aan te zetten in je ftp client, of het poortnummer één nummer lager (in jouw voorbeeld 6968) door te mappen naar je interne client pc.

Zie ook dit stukje van de i&t faq (waar je waarschijnlijk even overheen gelezen hebt) voor wat links daar sites over de werking van portmapping op die alcatel.

Zoals je ongetwijfeld ook al in de search hebt gevonden, gaat bestanden versturen met msn via een nat routerverbinding helaas niet werken. Mogelijk dat hier met het uitkomen van MSN 5.0 verandering in komt.

Overigens kun je met dit ( [img]=http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif[/] ) knopje een post bewerken als je iets wil wijzigen of toevoegen :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:18

Dit topic is gesloten.