Abit KT7 A Raid probleem...

Pagina: 1
Acties:

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Goeie zondag ..

Ik heb vrijdag maar eens een moederbordje van een vriend overgenomen.
Zelf heb ik de abit KT7 met een Amd athlon 1333. Het moederbordje wat ik overnam is een Abit KT7A-raid.
De biossen voor beide borden is precies hetzelfde alleen het nieuwere bordje heeft 133 fsb ondersteuning.

Nu het probleem :
Op het nieuwe bord stond BIOS ID: A9
Op het oude bord stond ook BIOS ID: A9

De oude werkte met een GF4 MX440 prima, maar het nieuwe bordje wil nog geen spel of 3Dmark2001 draaien het laatste sluit hij zonder wat te zeggen af.
Ach en ik was vrijdag aan het project begonnen dus had heel het weekend om uit te zoeken wat het was.
De site van ABIT geeft aan dat die laatste bios versie een update heeft voor : Fix nVidia GeForce4 Ti 4x00 AGP card compatible issue with Windows XP.
Dus ik denk dan gooi ik een iets oudere bios versie erop ... ik heb er inmiddels 4 geprobeerd maar het probleem blijft :(
Alle hardware is uit het bord gehaald om een (Abit probleem) IRQ conflict uit te sluiten.
Nu ben ik echt radeloos 8)7

Zijn er meer mensen bekent met dit verhaal ??

En eh nog even aanvullen ....
Ik draai Winblows XP pro met 512 mb intern heb ookal SP1 erop gehad in de hoop dat dat wat op mocht lossen.
Heb nog niet geprobeerd een andere OS erop te zetten.
Als ik mijn oude TNT2 erin druk is alles opgelost alleen wil je dat niet :)

• motormuisje
hmm kan ik hem niet verwijderen?

[ Voor 0% gewijzigd door motormuisje op 13-10-2002 14:50 . Reden: niet te snel posten :) ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het lijkt erop dat het stroomcircuit (5V/3,3V) van deze KT7A brak is en zodoende niet bij machte is om een stroomslurpend GF4 te voeden.

Standaardoplossing: nieuwe mobo of een sterkere voeding. Maar het lijkt me sterk dat een dikkere voeding dit euvel zal oplossen, aangezien de KT7 config het allemaal prima trekt.

Overigens, wil je voortaan aub het edit-knopje gebruiken ipv in een korte tijd achter elkaar te posten? Check voor details de FAQ Forumgedrag :)

• motormuisje
Hm jah sorry voor dat ..

Wat voeding betreft daar heb ik ook aan zitten denken en wou effe mijn duron 1000 erin hangen... maar die heb ik op werk liggen als test proc ..
Wat sterkere voeding eraan hangen betreft dat kan ik gelukkig kostenloos op me werk doen.
Als dat het probleem is zal het een flinke meevaller worden.
Dus in ieder geval bedankt voor de tip :)

• motormuisje
Nog iemand met een gouden tip ?
Ik kan haast niet tot morgen wachten :)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

motormuisje schreef op 13 oktober 2002 @ 14:11:
Zelf heb ik de abit KT7 met een Amd athlon 1333.
Hoe doe je dat :?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

motormuisje schreef op 13 oktober 2002 @ 16:25:
Nog iemand met een gouden tip ?
Ik kan haast niet tot morgen wachten :)
Heb je de aangehaalde FAQ Forumgedrag eigenlijk wel gelezen :? :/

Daarin staat nml ook duidelijk dat het niet wordt gewenst als je binnen 24h je topic omhoogkickt..
Pagina: 1