[VB/VBA]databank-linken

Pagina: 1
Acties:

• Daggie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik krijg op school VB, maar aangezien de leerkracht zich bezig houdt met schempjes tekenen, ben ik zelf wat gaan experimenteren (ik heb ooit al basiscursus VB gevolgd). Ik heb dus volgend vraagje.

Stel dat ik wil ingevoerde data koppelen aan bestaande documenten.

Ik geef nr + tekstje + ... in, ik open een (word/excell/...)bestand en wil dan op nr het bestand kunnen terugvinden. (en op bestand het nr/tekstje). Hoe doe ik zoiets ? In VB voor access ? of gewoon in VB ? en hoe bewaar ik de link tussen bestand en ingevoerd nr ? in .txt-bestand ?

edit : beetje duidelijker proberen zijn

Ik heb een form, in die form kan ik een nr en info geven (textbox)

die info wil ik koppelen aan een office-bestand (open->bestand kiezen dat moet gekoppeld worden aan nr en de info)

die "koppeling" moet worden opgeslagen zodat ik ze nadien kan oproepen in een ander form (nr selecteren en door die selectie moet het betreffend-office document worden geopend, ook adhv office-document moet nr kunnen worden teruggevonden)

Ik weet echter niet hoe ik die "koppeling" bewaar (het nr en ingevoerde tekst), waar ik dat wegschrijf. (indien enkel nr zou ik het office-bestand kunnen dat nr geven als naam, maar ik wil bv ook een tekst met info over het bestand kunnen opslaan)

Hopelijk duidelijker nu.

http://users.pandora.be/daggie/vb.jpg

Ik heb snel snel form gemaakt, bij nr en tekst schrijf ik wat uitleg. Als ik op open klik moet ik office-bestand selecteren en als ik op save klik moet de link tussen nr-tekst-officebestand worden weggeschreven zodat ik het later kan aanroepen.

De link maken en het "bewaren" ervan is mijn probleem

Verwijderd

Sorry maar ik weet niet of ik je begrijp. Je wilt een systeem maken om bestanden in op te slaan ofzo? Misschien moet je eens de Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002) doorlezen en je post aanpassen, want zo wordt het lastig je te helpen.

• Daggie
*schop*

proberen meer uitleg te geven

hopelijk kan iemand mij helpen

Verwijderd

dat kun je makkelijk op google vinden of bij vb pages, je moet gewoon eerst de bestandsnaam wegschrijven, vervolgens het nummer en dan de info. zoals ik al zei, de methode is zeker op internet te vinden.

• Daggie
en hoe noemt zoiets dan ? Ik weet niet waar ik op moet zoeken ...

Verwijderd

ff simpel houden: Je hebt drie gegevens (nr, tekstje, bestandnaam) die je wilt bewaren zodat je ze in een andere form kan oproepen? Dat kan in een txt-bestand opgeslagen worden ja. Ook in acces database bestand maar dan wordt het stuk ingewikkelder.

Voor verdere detail kijk ff naar deze linkje.(kijk naar kopje "Gegevens in document plaatsen")

http://www.femda.com/tipo...D=Visual-Basic&TP=2&IT=35

edit: mijn eerste post in devschuur hiya :)

• Daggie
bedankt voor de link ! nu proberen werkend krijgen :)
nogmaals bedankt
Pagina: 1