P IV mobo: ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:01
Na de search gebruikt te hebben (jaja :P) ben ik op de volgende bordjes gestuit voor een Pentium IV:

Asus P4S8X
Asus P4B533 (-C of -E of -niks)

volgens mij is de P4S8X nieuwer en daardoor ws iets beter en meer features aan boord, aangezien het high-end mobo's betreft. Maar wat zijn nu de werkelijke verschillen? Ik lees van alles over DDR-400, FSB's van 533 MHz etc..?

Ik ben een tijdje uit het overclock-geweld hier op GoT geweest, maar ben nu weer van plan een nieuwe config te kopen en dus weer es met wat ge-oc aan de gang te gaan. Mijn keuze voor een P IV was snel gemaakt, omdat Intel een grote voorsprong heeft genomen tov AMD (waarvan ik een Athlon 500, 700, Duron 700 en Duron 900 heb gehad, en niks over te klagen heb), wat betreft rauwe kloksnelheden, maar vooral wat betreft oc-gebied.

Nu wil ik hierbij vragen of deze twee mobo's een FSB aankunnen van hoger dan 133 (lijkt me wel: de P IV 2,53 draait standaard al op 533, en anders kun je niet oc'en emt de BIOS, maar ik heb het nergens gelezen :?) en met welke je de beste ervaring hebt? Of meot ik wachten op toekomstige bordjes, want ik heb nopg wel wat tijd over voor ik mijn putertje ga kopen als er binnenkort iets nieuws uitkomt. (Intels Hypertrading geblaat? :?)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Na de search gebruikt te hebben (jaja :P ) ben ik op de volgende topics gestuit voor jou:

Het grote Asus p4b533 (-v) ervaringen topic
Asus P4S8X gebruikerservaringen
Het Northwood Overclock resultaten topic (deel 2)

Hiermee moet je wel uit de voeten kunnen. Verder staat op de websites van desbetreffende mobofabrikanten vast en zeker een hoop info, bijvoorbeeld tot hoever de FSB kan :)

Dit topic is gesloten.