Overstappen op breedbeeld, dvd etc.

Pagina: 1
Acties:

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
In de woonkamer staat nu al ongeveer 10 jaar een philips tv met monogeluid en m'n moeder wil eindelijk de overstap maken naar dvd en breedbeeld :)
Een breedbeeld tv van rond de 1000 euro moet kunnen, maar het merk schijnt niet echt veel uit te maken. Zolang ie maar 100hz is en flatscreen toch?
De DVD speler zal gebruikt worden voor het afspelen van DVD's.. meer is niet nodig.
M'n moeder vindt het alleen niet logisch om gelijk 5.1 boxen van x-honderd euro erbij te kopen.
Mijn vraag is nu, zijn bijvoorbeeld van die boxjes die je bij zo'n JVC home cinema set erbij krijgt acceptabel voor niet-audiofielen en voor in een kleine woonkamer?
900 Euro voor bijvoorbeeld die Mordaunt short speakers is nogal onacceptabel :p
Of is er al te leven met het stereo geluid dat uit de TV komt?

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06-2025

MankE NeliZ

Geen matches

M'n moeder vindt het alleen niet logisch om gelijk 5.1 boxen van x-honderd euro erbij te kopen.
Het verbeterde geluid is IMO 50% van de Home Cinema beleving (vergelijking DVD vs. TV/VHS) en dat komt echt pas tot zijn recht als je er een 5.1 setje bijneemt.

Als je voor een acceptabel budget goed geluid wilt, zou je onderstaande alternatieven kunnen overwegen (mede omdat het oog ook wat wil en moeders misschien sneller over de streep getrokken wordt als het niet alleen goed klinkt maar ook leuk staat in de huiskamer :) ):

http://www.pioneer.nl/nl/..._id=42&taxonomy_id=62-100

edit-extra link: http://www.kieskeurig.nl/...sf/document/thuisbioscoop

Ik ken diverse mensen met dergelijke Pioneer setjes en ik vind het goed klinken (voor dat geld).

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Als je mono geluid gewend bent, zal het fantastisch klinken denk ik :)
Dit lijkt me een goede tussenoplossing. Iig beter dan van die boxjes ten grote van een colablikje die je vaak bij die home cinema sets hebt.
Maar hoe duur is zoiets? Kan niet echt prijzen vinden.. Zijn er btw review sites ofzo voor home cinema spullen? Zie door de bomen het bos niet meer door al die merken en types.. Zit ff wat consumentengidsen door te bladeren maar heb alleen nog maar een TV-test gevonden so far.

Ah snel post editen he :)
Die kieskeurig site was precies wat ik zocht.. alles mooi op een rijtje.. nu komen er wel uit denk ik. Bedankt.