Toon posts:

Computer uit... voeding warm??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de buitenkant van mijn voeding voel terwijl de pc al meer dan een dag niet aangeweest is!! dan is die gewoon lekker warm 28 graden ofzo.
Komt dit doordat hij altijd een spanningkje levert? het is een atx voeding.
Het lijkt mij wel wat overdreven dat dat ding warm wordt van dat kleine beetje verbruik van de pc als ie uit staat.

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:20
trek eens voor een dag de stekker eruit, dan weet je het |:(

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:41
Ik weet niet of het vergelijkbaar is, maar een voeding van bijvoorbeeld je GSM blijft/wordt ook warm als je hem in het stopcontact doet zonder de GSM ermee op te laden.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
budi schreef op 13 oktober 2002 @ 13:49:
Ik weet niet of het vergelijkbaar is, maar een voeding van bijvoorbeeld je GSM blijft/wordt ook warm als je hem in het stopcontact doet zonder de GSM ermee op te laden.
mischien wel maar volgens mij zit daar gewoon een trafotje in en in een pc voeding zitten spanningsregelaars

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:31

Meneer aard

Porsche rulez!

er blijft toch altijd spanning staan op de vijf volt lijnen bij atx voedingen, heb het hier een keer gelezen.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

De trafo blijft een beetje stroom trekken, daarom wordt ie warm. Die warmte blijft zonder een ventilerende PSU fan gewoon in je power unit, daarom blijft ie een beetje warm.

En die 5V blijft idd aan. Voor Wake On Lan en dat soort dingen.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:31

Meneer aard

Porsche rulez!

Aetje schreef op 13 oktober 2002 @ 21:07:
De trafo blijft een beetje stroom trekken, daarom wordt ie warm. Die warmte blijft zonder een ventilerende PSU fan gewoon in je power unit, daarom blijft ie een beetje warm.

had ik het toch goed.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
blijkbaar was de voeding toch niet helemaal gezond want toen ik de stekker van het ene stopcontactin de andere deed kwamen de steekvlammen achter uit de voeding, voeding overleden :-( zekering stuk paar zwarte weerstanden enz.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:30
Hmmm, nog overleden hardware?

Verwijderd

ik zou idd maar goed oppassen. Je hebt dik kans dat je moederboard nu ook gaar is :{.

En ikzelf zet altijd de stroom er helemaal vanaf, met zo'n mooie knop op mijn stekkerdoos, dus ook de stroom van de +5 Volt. Wel zo veilig vind ik, en vooral handig tijdens bliksem die niet mag inslaan enzo :P.

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 22:02
Aetje schreef op 13 oktober 2002 @ 21:07:
Waarom gaan mijn op de 5V aangesloten fans dan uit als ik mijn computer uit doe :?

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:17

DaRoot

Some say...

Morty schreef op 20 oktober 2002 @ 17:30:
[...]

Waarom gaan mijn op de 5V aangesloten fans dan uit als ik mijn computer uit doe :?
Dat is een andere 5 Volt. Die standby spanning kon ook wel een 3,3 volt zijn trouwens, weet het niet eens zeker. Maar daarvoor komt een aparte lijn uit je voeding, die niet in verbinding staat met de normale 5 Volt.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Pagina: 1