Toon posts:

Werkgroepen en Domeinen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een complex probleem. Eerst even enkele gegevens:
In bezit:
Notebook met Windows 2000 welke gebruik maakt van een domeingestuurd netwerk voor op de zaak.
Een desktop pc waarop Windows 98 staat.
Beide pc's hebben een netwerkkaart en moeten met elkaar in een netwerk komen. Het probleem is dat de notebook niet op werkgroepen kan worden ingesteld omdat dan op het werk het netwerk niet meer werkt.
Nu kan de desktop pc ingesteld worden op een domein, maar dan is er geen server aanwezig en werkt het daarom niet (tenminste, daarover komt een foutmelding van Win98).
Hoe zijn deze pc's toch aan elkaar te koppelen zonder dat het netwerk op de zaak niet meer werkt. Ik dacht zelf aan een proggie dat Windows 98 wijsmaakt dat er een server is, maar ik weet niet of het uberhaupt bestaat en ook niet of dat de oplossing is.
Een tweede mogelijke oplossing is wellicht het installeren van Win2k op de desktop, zou dat werken?

Nog enkele extra gegevens:
De notebook ziet gedeelde mappen op zichzelf ook staan in netwerkomgeving.
Het administrator password is niet beschikbaar voor Windows 2000.

Mocht er nog iets nodig zijn dan hoor ik het wel.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:11

Reptile209

- gers -

Je kan toch gewoon een tweede verbinding aanmaken (op de win2k bak) met je huisnetwerk-instellingen? Geef die een werkgroep -> klaar. Kwestie van de juiste verbinding aanzetten op het juiste moment...
Sterker nog: volgens mij boeit het ueberhaupt niet, als je de shares op win2k maar rechten geeft voor de gebruiker van de '98 bak.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op 13 oktober 2002 @ 12:54:
Je kan toch gewoon een tweede verbinding aanmaken (op de win2k bak) met je huisnetwerk-instellingen? Geef die een werkgroep -> klaar. Kwestie van de juiste verbinding aanzetten op het juiste moment...
Sterker nog: volgens mij boeit het ueberhaupt niet, als je de shares op win2k maar rechten geeft voor de gebruiker van de '98 bak.
Hoe geef je dan per verbinding op of het werkgroepen zijn of domeinen? Je stelt toch werkgroep of domein in bij de systeem instellingen?

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Volgens mij kan je de beide PC's altijd terugvinden, ongeacht werkgroep of domein. Als ze maar de zelfde IP-range hebben (vandaar de nieuwe verbinding). Ze staan dan wel niet mooi bij elkaar in je network neighborhood, maar via volledig netwerk of direct op naam of IP moet het volgens mij lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op 13 oktober 2002 @ 13:02:
Volgens mij kan je de beide PC's altijd terugvinden, ongeacht werkgroep of domein. Als ze maar de zelfde IP-range hebben (vandaar de nieuwe verbinding). Ze staan dan wel niet mooi bij elkaar in je network neighborhood, maar via volledig netwerk of direct op naam of IP moet het volgens mij lukken.
Dat is waar, maar dan komt het volgende probleem. Als ik de notebook probeer te benaderen dan krijg ik gezeik over een password. Ik heb op de 98 machine al ingelogd met dezelfde naam+ww combi als op de 2k machine, maar dat loste niets op. Ik moet overigens eerst klikken op het domein van de notebook. Dat lukt. Dan zie ik de notebook staan. Als ik daarop dubbelklik dan krijg ik een password probleem (alles op de 98 machine).

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Maak op het notebook eens een user aan die ook (met zelfde pwd) op de desktop bestaat. Log daarmee in op je desktop. Controleer dat er 'een' share is op het notebook waar die user rechten heeft en probeer het nog eens?!

Pagina: 1