Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een vraagje, ik wil graag een sony pda maar ik heb van de ene kant gehoord dat het onderste balkje in het schermpje met de letters erop wel weg kan en van anderen hoor ik dat het niet weg kan. Ik vind dit wel zeer belangrijk om te weten, zijn er mensen die dat weten?

( in dit balkje staat bijv als je wilt typen het hele alfabet , maar dat heb je niet nodig want er zit toetsenbord op , het is zeg maar een werkbalkje)

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Het kan weg, maar dat is ook een beetje afhankelijk van de programma's die je wilt draaien. Deze moeten het nl wel ondersteunen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Misschien even terzijde, maar het loont wel om even goed om je heen te kijken voor de laagste prijs. de NR70 wordt namelijk niet meer gemaakt en ik verwacht dat de prijzen binnenkort zwaar omlaag gaan met de komst van nieuwe OS5 devices alsmede de SL30.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-03 18:08
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 16:56:
.. met de komst van nieuwe OS5 devices alsmede de SL30.
De SL30 is er toch allang :?

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 16:56:
Misschien even terzijde, maar het loont wel om even goed om je heen te kijken voor de laagste prijs. de NR70 wordt namelijk niet meer gemaakt en ik verwacht dat de prijzen binnenkort zwaar omlaag gaan met de komst van nieuwe OS5 devices alsmede de SL30.
Uiteindelijk wel, maar het eerste half jaar zeker niet. Europa loopt sowieso al een half jaar achter, en de opvolger moet in de usa nog uitkomen. Daarnaast is de productie wel gestopt, maar wordt het model voorlopig nog gehandhaaft naast de nx serie, waarin een prijsverschil van $50 zit. Verder is de vraag of het nieuwe model met os5 wel zo aantrekkelijk is, ivm met de verkrijgbaarheid van hacks en utilities.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

marco899 schreef op 13 oktober 2002 @ 17:34:
[...]

Uiteindelijk wel, maar het eerste half jaar zeker niet. Europa loopt sowieso al een half jaar achter, en de opvolger moet in de usa nog uitkomen. Daarnaast is de productie wel gestopt, maar wordt het model voorlopig nog gehandhaaft naast de nx serie, waarin een prijsverschil van $50 zit.
Ja daar heb je gelijk in. Ik had toen ik dat schreef ook meer een internet-aankoop in gedachten, hoewel de meeste USbased webshops niet buiten de US shippen geloof ik.
Verder is de vraag of het nieuwe model met os5 wel zo aantrekkelijk is, ivm met de verkrijgbaarheid van hacks en utilities.
Hier ben ik het dan weer een stukje minder mee eens. Volgens mij is er allang een OS5 SDK uit (de emulator in ieder geval al maanden), en getuige de activiteit van de community zal het echt niet lang duren voordat er bakken vol software voor OS5 beschikbaar komen. Overigens ben ik er niet zeker van dat een concept als hacks ook in OS5 zal terugkomen, omdat OS5 gebruik maakt van een compleet andere hardware-kernel en processor. Maar misschien kan het met ARM cpu's ook wel hoor, dat weet ik niet.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het werkbalkje is de graffiti area, hier schrijf je de letters in. Je kunt er ook voor kiezen om dit te vervangen door een onscreen toetsenbordje. Er zijn drie soorten ondersteuning:
1. Hogere resolutie voor Sony PDA's, wel een graffiti area in beeld, 320*320
2. Hogere resolutie voor Sony PDA's, ondersteuning voor een volledige display, dus zonder graffiti area 320*480, voorlopig alleen op de NR70V
3. Programma's zonder ondersteuning voor hogere resolutie, met de graffiti area altijd in beeld 160*160. Sony PDA's rekken hier de originele pixels uit over 4 pixels.
(4. Programma's die de hogere resolutie van de Handera 330 ondersteunen die ook geen vaste graffiti area heeft 240*320, deze komen niet zoveel voor, aangezien de Handera nooit echt populair is geworden)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
kijk aan daar heb ik wel wat aan maar kan je al die punten gewoon instellen of moet je daar een stukje software voor donwloaden of kopen? Ik ben namelijk geinteresseerd in de NR70V en daar kan je dus wel dat graffitischermpje weghalen.

• marco899

marco899

Know's what he wants.

De software die het complete scherm ondersteund, heeft natuurlijk de mogelijkheid om het graffiti gedeelte te overschrijven, echter er is bepaalde software die het geheel wat makkelijker maakt. Daarnaast is er een programma NR buttons) dat als een soort taakbalk onder het graffiti gedeelte verschijnt, om het gebrek aan hardware buttons te compenseren, waar bij je dus ook een knop kunt maken om graffiti in en uit te schakelen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar waar haal ik die software vandaan? Krijg je die erbij, of staat dat er bij op ofkan je dat kopen of kan je dat gewoon downloaden en naar je pda overzetten?

Verwijderd

downloaden en overzetten naar de palm

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De NR70V is al uit de productie genomen en opgevolgd door de NX70 met PALM OS 5, ik zou hem dus niet kopen...

• marco899

marco899

Know's what he wants.

_Richie_ schreef op 14 oktober 2002 @ 13:42:
De NR70V is al uit de productie genomen en opgevolgd door de NX70 met PALM OS 5, ik zou hem dus niet kopen...
Eerst een topic lezen, voordat je wat gaat roepen.

Maar waar haal ik die software vandaan? Krijg je die erbij, of staat dat er bij op ofkan je dat kopen of kan je dat gewoon downloaden en naar je pda overzetten?

Om wat meer info te krijgen, kijk dan eens bij www.palmclub.nl

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
marco899 schreef op 14 oktober 2002 @ 14:35:
[...]

Eerst een topic lezen, voordat je wat gaat roepen.

Om wat meer info te krijgen, kijk dan eens bij www.palmclub.nl
Het was meer gewoon voor de duidelijkheid en ook om mijn mening weer te geven....
Pagina: 1