[dvdspeler] ntsc svcd op pal tv

Pagina: 1
Acties:

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb een aantal svcd's die gebrand zijn als ntsc svcd. Op mijn oude dvdspeler (mustek v560) kon ik deze zonder problemen afspelen. Ik had de keus tussen PAL/NTSC/AUTO. Auto werkte perfect. Nu deze speler gestolen is, heb ik een nieuw gekocht SONY DVP-NS305 http://www.techtronics.co...ti-region-dvd-player.html

Als ik hier een ntsc svcd in doe, gaat mijn beeld schokken, wel met kleur. IS er een mogelijkheid om dit goed te maken? Ik sluit dvd speler via scart aan op televisie. Ik kan een verloopstuk scart -> s-video (mijn tv heeft een s-video ingang) maar heeft dit zin? of is dit hetzelfde soort signaal? Nog andere tips? of zal ik gewoon niet de SVCD's kunnen afspelen die in ntsc formaat zijn gebrand?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Sommige (veel?) spelers kunnen NTSC alleen als NTSC afspelen, dus je TV moet dat kunnen weergeven. Er komt dan namelijk een NTSC signaal uit de speler.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• sjoerdb2
ik ben een video-noob, maar is een svideo kabel niet een ander signaal dan tulp of scart? ik wil dus een kabel scart->svideo (dvd->tv) of heeft dit geen zin?

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:44

w00Dy

Make soap, not war

NTSC is 23 of 29fps
PAL is 25 fps
De conversie in de dvd speler laat dus 2 of 4 fps vallen => schokken

Verwijderd

Hoi,
Zelfde probleem had ik ook ooit heb toen een duurdere scartkabel gekocht die vol bedraad was en waarmee ik dus ook RGB kon aansturen, probleem was voor mij dus opgelost!

Groeten! _/-\o_

• sjoerdb2
:( ik heb al een weliswaar niet zo dure, maar wel vol bedrade scartkabel. Volgens http://www.geocities.com/SiliconValley/Haven/6881/tvlist.txt kan mijn televisie geen ntsc 60 aan. Iemand nog andere ideeen?

• sjoerdb2
ik zag net op een engelse site een apparaatje waarmee je ntsc 60 hz om kan zetten in pal 50 hz. Iemand een idee waar ik dat in NL zou kunnen kopen?
Pagina: 1