Toon posts:

programma om netwerkinstellingen op te slaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had graag geweten of er een programma bestond die je netwerkinstellingen kan opslaan

ik zou het gebruiken omdat ik maar 1 netwerkkaart heb in mijn computer en ik internet wil gebruiken en af en toe eens op het netwerk moet, nu moet ik dat altijd handmatig veranderen en ik zou dat nu willen met 1 druk op de knop

en nu ik toch bezig ben met vragen zou er niks waarmee je outlook kan cofigureren, zoals die .inf bestandjes die je krijgt van je ISP

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

je ip adres enzo staat in je registry... moet je kunnen exporteren
en in win2k/xp kun je dat zonder te reboten denk ik. ik heb ooit van 100pc's de dns naam moeten veranderen. Werkte goed zonder reboot, dus met ip adres enzo moet ook werken

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
kan je ook een deel van je register exporteren?, dat wist ik niet.

w8 ik begin het te snappen, ik zou moeten een programma vinden die bepaalde registersleutels aanpast

ik neem aan dat die oulook instellingen ook in het register gebeuren, of niet?

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Of je zet er een NIC van € 10,- bij natuurlijk... of is dat te moeilijk??

Verwijderd

Topicstarter
ik zou dan ook het programmatje kunnen gebruiken wanneer ik bij een vriend internet of een netwerkje moet instellen, of iemand die bij mij thuis occasioneel op het netwerk wil.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Over wat voor instellingen heb je het :?
Met een 3Com kaart kun je bijvoorbeeld mbv 3cxxxcfg.exe (DOS proggel, xxx staat voor type van je NIC) zowel settings editten, een setting-file loaden als wegschrijven).

Vwb je outlook settings, ook hier weet ik niet wat je bedoeld, echter als je met roaming profiles gaat werken, word het in je profile op je server weggeschreven.

Again .. explain ff wat je precies wilt. Overigens lijkt het me niet echt handig om 2 verschillende vragen als deze in 1 topic te stellen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

ik heb het alleen over je ip instellingen veranderen via regedit
local_machine/system/currentcontrolset/services/tcpip/parameters/interfaces

als je dan je netwerkaart opzoekt en dat stukje exporteert...
ik zou moeten een programma vinden die bepaalde registersleutels aanpast
start->uitvoeren->regedit

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
code:
1
netsh dump

dan dumpt ie onder w2k/xp je huidige settings... gebruik dit zelf ook
met netsh -f ip1.txt kun je dan je settings weer inladen... heel makkelijk!

A wise man's life is based around fuck you

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

+10 voor zwelgje

• Harrie
  • Laatst online: 18:28

Harrie

NederVlaming

Misschien is MultiNetworkManager iets... Laat bij het booten zien welke settings je op dat moment hebt en geeft je meteen de mogelijkheid te switchen..

Verwijderd

Topicstarter
kun je me wat meer uitleg geven over het programma netsh dump

als ik het goed begrijp moet ik eerst de computer configuren en dan een dump nemen

mijn vraag is: kan ik dan die dump gebruiken op een andere computer (bv die van mijn vriend die bij ons thuis op het netwerk wil) of gewoon op m'n eigen computer

niemand al een antwoord over het automatische (inf - bestandje) instellingen ( e-mailadres , ingaande server , proxy-instellingen, ... )van outlook en IE

Verwijderd

Voor help :
code:
1
netsh /?

www.netswitcher.com misschien ?
maareuh een 2de lijkt me toch geen overbodige luxe hier.

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 13:04:
kun je me wat meer uitleg geven over het programma netsh dump

als ik het goed begrijp moet ik eerst de computer configuren en dan een dump nemen

mijn vraag is: kan ik dan die dump gebruiken op een andere computer (bv die van mijn vriend die bij ons thuis op het netwerk wil) of gewoon op m'n eigen computer

niemand al een antwoord over het automatische (inf - bestandje) instellingen ( e-mailadres , ingaande server , proxy-instellingen, ... )van outlook en IE
je kan die dump op elke willekeurige computer gebruiken (er zit wel verschil tussen eng/nl talige windows!), let hier dus op!! (lan-verbinding>Lan Connection)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zal eventjes het programma netswitcher bestuderen

iemand al een ideetje voor mijn ander vraagje (outlook en ie instellingen, *.inf-bestand net zoals je dat krijgt van je ISP)

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 13:29:
zal eventjes het programma netswitcher bestuderen

iemand al een ideetje voor mijn ander vraagje (outlook en ie instellingen, *.inf-bestand net zoals je dat krijgt van je ISP)
Het zijn *.isp files tegenwoordig. vroeger (in de goede oude tijd :+ ) waren het *.ins files. Je kunt die files maken met IEAK (internet explorer nogwat kit ofzo), IEAK zit in de resource kit van IE geloof ik. loer hier even zou ik zeggen :
google
M$ technet

Dit forum is net als liefde : Het moet van twee kanten komen.

Verwijderd

Topicstarter
netswitcher is wat ik zoek alleen wens ik er niet voor te betalen, zou er geen freeware alternatief voor bestaan?

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Ja dus netsh voor je ip probje en ieak voor et andere ........

Verwijderd

Topicstarter
denk ook dat ik het zo zal oplossen al ware netswitcher wel handiger geweest, maar ja het bestaat niet in een freeware versie
Pagina: 1