Toon posts:

Heeft het zin weer te upgraden naar een dual CPU?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik een Abit BP6 met 366@550 met Win2000 pro. Ik maak weinig tot geen programma's die voor dual-cpu machines zijn gemaakt. Ik gebruik wel altijd veel progs naast elkaar.

Ik denk erover om te upgraden, maar heeft het zin om bijvoorbeeld een VP6 aan te schaffen? Of toch maar een single-CPU machine?

Verwijderd

Idd er zijn heel erg weinig spellen en programma's die echt intensief gebruik maken van 2 processoren.. Ik denk zelf dat je er geen ene ruk mee opschiet.. Ik denk dan dat je idd beter kan wachten tot er meer programma's dual-cpu gebruiken..

Ik denk dat het nu alleen geld weggooien is.

Barracuda

Verwijderd

het verhaaltje met de VP6 zal een stukkie duurder uit gaan vallen dan de BP6, een koopje was dat (ikke heb er ook zoeentje)

ik denk dat er een heleboel mensen zijn die het dual bordje aangeschaft hebben voor de heb en niet omdat dit nu zo bijzonder nuttig moest zijn

wat is er nu leuker dan prutsen met twee CPUs in linux en Win2k

grote voordeel was dat die BP6 plus celerons ineens betaalbaar werden

zal wel weer aan de bankrekening gaan liggen of ervoor de VP6 gekozen gaat worden

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Een 760 mp bordje van amd nemen als die uitkomt. Dual kicks ass. Een multiproc systeem loopt beter omdat de programma's over de processoren worden verdeeld.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 00:43

Orac

Ik mis je papa.

Om echt profijt te hebben van twee processors moet je in ieder geval NT4 of Win2000 gebruiken (of Linux?). Denk niet dat je met twee processors een dubbele snelheid haalt, zelfs niet met speciaal daarvoor geoptimaliseerde applicaties.

Verwijderd

Topicstarter
OK, OK!
De BP6 met dual cellie was betaalbaar en de VP6 met dual P3 zal in een hogere prijsklasse vallen. Toch maar wachten op een dual Duron mobo?
Ik denk dat ik upgrade naar een single-CPU mobo.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Een dual (quad) duron op de alpha-ev6 bus wordt wel een spektakel. Dat loopt sneller dan intel smp. :)--- kippevel----:)

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:13

Thorne

Forrester

Ik ben zelf ook aan het twijfelen om weer een dual systeem te kopen. Ik heb nu een BP6, zwaar tevreden (eigenlijk is het natuurlijk een ramp, maar ja als je een beetje verstand van pc's hebt is het een gewéldig bord. Lekker prutsen!!!)

Destijds was het natuurlijk revolutionair: Dual Cellie + onboard ATA66 controller, voor een schijtprijs! Alleen moet je zo'n bord niet in de handen van 'niet tweaker' leggen... dan gaat het fout!

Nu komt er vast wel iets leux voor de Duron, denk ik...

* Dual chipset
* DDR geheugen
* 266MHz. FSB (lekker knallen over die EV6!)
* RAID-controllertje

Kortom: weer een lekker knoei-pruts-bord! Is gewoon een uitdaging om dat te laten fikken.

Maar het nut van dual? Ik gebruik het niet... maar het is gewoon lache!

Dus waaschijnlijk gaat het wel gebeuren...

>specs<

Pagina: 1