US Robotics Router

Pagina: 1
Acties:

• Boegel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

Topicstarter
Ik krijg maar geen verbinding met mijn router... ik heb een externe PSTN modem, die dus aangesloten is op een netwerkkaart... die werkt zonder problemen...

de kabel die in men netwerkkaart zit, klik ik in mijn router, en een nieuwe kabel laat ik vertrekken uit poort '1' uit mijn outer terug naar mijn netwerkkaart...

dan start ik da verbindingskaderken op waarmee ik normaal verbinding maak met mijn modem (als er geen router tussen zit)..
die zegt dat em geen server vindt

ik heb al geprobeerd om mijn gateway in te stellen op het ip-adres van de router (192.168.123.254), maar dat maakt geen verschil uit... mijn DHCP staat aan (zit bij Planet ADSL)...

wat doe ik verkeerd ? het is toch de bedoeling dat ik op één pc eerst verbinding maak met de modem, en dat de rest dan 'zonder' verbinden online kan ?

de modem is een Alcatel Speed Touch Home (ik weet daj die op de een of andere manier an ombouwen tot router, maar da kan me nie schelen, heb geen goesting om zo beginnen te prutsen, heb nu toch den router al en zo...)

K.

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

• DaTuX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-03 15:47

DaTuX

Tech Junkie

De US Robotics router moet een VPN verbinding tot stand brengen met je alcatel modem
als het goed is zit er een speciale funtie bij voor ADSL (mxstream way)
chk je man is op vpn :)

een mening is zo sterk als de som van zijn argumenten

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

zitten je pc's in de zelfde ip range als je router?

het is niet de bedoelling dat je via 1 comp verbinding maakt met het internet en de rest volgt wel, het is de bedoelling dat je router dat doet voor je, maw login en pass van ISP in router gooien...
De DHCP server van planet ga je niet kunnen gebruiken om INTERNE ip's te krijgen, zelf IP adressen opgeven of de DHCP functie van je router gebruiken...

You don't need eyes to see, you need vision

• Boegel
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

Topicstarter
Heb fout al gevonden, ik moest PPP gebruiken over Ethernet om mijn login en pswd in te stellen in mijn router, enorm stomme fout van me, maar ondertussen opgelost...

toch bedankt voor de (meestal veel te ver gezochte) raadgevingen

thx

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen