Ik denk er sterk over om mijn volgende pc (wacht nog ff op een grote prijsverlaging van Intel)in een zelfgemaakte MDF kast te schroeven, Voordeel is dat je overal kan schroeven, makkelijker kan verven en zagen, kortom je bent veel flexibeler, eigenlijk raar dat pckasten niet standaard van hout zijn , of niet
Ow sorry, niet gezocht, had ik wel kunnen bedenken ja..Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 10:40:
omdat hout minder geleid dat ijzer/alu
deze vraag is al vaak geweest
Verwijderd
owja MDF is ook best zwaar en als jij een kast van 25 kg wil tillen naar een lan dan ben je vast de enige.
productie kosten zijn denk ik lager van ijzer/alu dan van hout. (of slaat dat nergens op?)
een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608
Verwijderd
dat weet ik nog niet zeker dat hout moet ook worden gezaagt op maat.....
en worden gevijlt.
maar als je een schroevje moeten ook veel langer zijn dan van ijzer/alu kasten.
En bedenk maar een keer als je waterkoeling een beetje lekt, dan is het ook best wel kut met zo`n houten MDF plaat
en worden gevijlt.
maar als je een schroevje moeten ook veel langer zijn dan van ijzer/alu kasten.
En bedenk maar een keer als je waterkoeling een beetje lekt, dan is het ook best wel kut met zo`n houten MDF plaat
Verwijderd
Ok,.. je maakt 1 mal,.. voor bijvoorbeeld een deel van het frame,...
daar doe je dan 1 miljoen kasten van maken en je hebt een productie lijn,...
dit word wat lastiger met hout,..
daar doe je dan 1 miljoen kasten van maken en je hebt een productie lijn,...
dit word wat lastiger met hout,..
En wat denk je van shielding voor al dat hoogfrequente gebeuren ? Je zou het ook niet leuk vinden als je tv, radio, etc. ineens niet meer goed werken door al die hoogfrequente signalen van al die computers in je huis en bij je buren ...
-
Verwijderd
[onzinmodus]
Ik denk dat het is omdat hout drijft, en metaal niet.
Dus kun je van hout beter bootjes maken.
[/onzinmodus]
Ik denk dat het is omdat hout drijft, en metaal niet.
Dus kun je van hout beter bootjes maken.
[/onzinmodus]
Verwijderd
Omdat maar misschien 1 tot 2 % van de pc markt dingen doen die wij doen . Genoemd 'een case mod uitvoeren ' . M.a.w. 98% zet zijn pc neer en laat hem staan zoals hij staat en weet uberhaupt niet eens hoe dat ding van binnen eruit ziet. Dus waarom van hout?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2002 11:07 . Reden: typo's ]
metaal is steviger! je kan makkelijker dingen in dunne laagjes maken.. iets wat je met hout niet zo snel kan doen, waardoor het dan breekt oid..
En als je een houten pc kast wil maken, heb je toch al gauw mdf nodig van 20mm. Anders is ie gewoon niet stevig
En als je een houten pc kast wil maken, heb je toch al gauw mdf nodig van 20mm. Anders is ie gewoon niet stevig
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
En wat dacht je van: De kosten voor een CE goedgekeurde kast van hout zijn hoger dan een van metaal.
Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.
Verwijderd
metaal kan je in een vorm persen probeer dat maar ens met hout goedkopere productie dus
(en metaal is mooier te modden)
(en metaal is mooier te modden)
Verwijderd
omdat anders de kast te snel gaat branden als je je processor te ver overgeklokt hebt zonder extra cooling
Zowiezo kan hout warmte veel slechter afvoeren (lees: geleid warmte slechter), dus zou je kast van binnen 1 groot broeihok worden. Met de huidige processors is dat met metaal al een probleem, met hout zou't helemaal een ramp worden 
Ohja: dat'ie zou storen is onzin. Welke tweaker heeft nou nog nooit zn pc een tijdje in bijvoorbeeld een schoenendoos laten draaien terwijl zn kast stond te drogen? En leverde dat problemen op? Mijn eigen schoenendoosmod heeft paar dagen bijna tegen mn monitor en speakerbox aangestaan, 2 nogal storingsgevoelige onderdelen. Niks aan de hand
Ohja: dat'ie zou storen is onzin. Welke tweaker heeft nou nog nooit zn pc een tijdje in bijvoorbeeld een schoenendoos laten draaien terwijl zn kast stond te drogen? En leverde dat problemen op? Mijn eigen schoenendoosmod heeft paar dagen bijna tegen mn monitor en speakerbox aangestaan, 2 nogal storingsgevoelige onderdelen. Niks aan de hand
Hmm vreemd... op elke lan zie je wel honderden chieftec/antec full towers.Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 10:44:
als jij een kast van 25 kg wil tillen naar een lan dan ben je vast de enige.
Een gevulde chieftec/antec full tower weegt ook makkelijk 25kg. Ik blijf iig bij Lian-Li
Verwijderd
Zelden de plank zo finaal mis zien slaan....warmtegeleiding speelt nul tot generlei rol bij de koeling...hou je hand maar 's op je kast ter plekke van de processor. Wordt-ie daar warmer dan elders ? Neen....FragFrog schreef op 13 oktober 2002 @ 12:55:
Zowiezo kan hout warmte veel slechter afvoeren (lees: geleid warmte slechter), dus zou je kast van binnen 1 groot broeihok worden. Met de huidige processors is dat met metaal al een probleem, met hout zou't helemaal een ramp worden
Dat jij geen problemen ondervindt van een pc die in een schoenendoos draait wil niet zeggen dat het hele verhaal EMC-technisch goed in elkaar steekt. De industriële normen hiervoor zijn namelijk net ietsje scherper dan "nou, het lijkt me storingsvrij te draaien dus dan zal het wel goed zijn"
Uh... een houten kast ? En al die houtwormen dan ?
Idd geleid een houten kast een stuk minder en lijkt me minder handig bij gebruik.
Hout? Als je de schroeven te vaak in- en uitdraait dan draai je het hout dol, en als je 1 keer de strak aandraait is het schroefgat kapot.
Alu-metaal is brandvast en geleid warmte beter. Het is lichter en kan wat beter tegen stoten. Hout kan namelijk splijten, vooral op de verbindingspunten.
Voordeel van hout is wel dat het veel beter geluid tegenhoud, daarom wil ik in de toekomst zelf wel een kast van hout maken, maar wél met metalen frames erin zodat het schroeven geen probleem word.
Alu-metaal is brandvast en geleid warmte beter. Het is lichter en kan wat beter tegen stoten. Hout kan namelijk splijten, vooral op de verbindingspunten.
Voordeel van hout is wel dat het veel beter geluid tegenhoud, daarom wil ik in de toekomst zelf wel een kast van hout maken, maar wél met metalen frames erin zodat het schroeven geen probleem word.
Zoiets?

of zoiets?

of zoiets?
[ Voor 0% gewijzigd door nickv op 13-10-2002 13:44 . Reden: Plaatjes goed gezet ]
Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem
Vooral dat brand gevaar lijkt me niet zo prettig.
Op me werk kom ik nog wel eens tegen dat een moederbord voor een deel afgefikt is. Dan zit er een zwarte plek op het metaal van de kast. Leuk als je dat met een houten kast hebt. Dan vliegt je hele pc in de fik
En nog een hoop redenen die hierboven al staan.
Op me werk kom ik nog wel eens tegen dat een moederbord voor een deel afgefikt is. Dan zit er een zwarte plek op het metaal van de kast. Leuk als je dat met een houten kast hebt. Dan vliegt je hele pc in de fik
En nog een hoop redenen die hierboven al staan.
Verwijderd
9mm mdf is al heel sterk hoor, kijk maar naar eeen bed die is gemaakt van 19mm mdf dus zwaar zou het niet worden
Verwijderd
Nou als ik de helft van mn bed moet optillen met dan ook nog alle hardware erin... aardig zwaar dan denk ik...Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 13:54:
9mm mdf is al heel sterk hoor, kijk maar naar eeen bed die is gemaakt van 19mm mdf dus zwaar zou het niet worden
maar wel zwaarder dan een kast van dun plaatstaal of aluminium
Still King
Verwijderd
heb jij dan zoon groot mainboard??Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 13:57:
[...]
Nou als ik de helft van mn bed moet optillen met dan ook nog alle hardware erin... aardig zwaar dan denk ik...
een bed is veel groter dan een pc kast
Maxi-ATX formaatVerwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 14:00:
[...]
heb jij dan zoon groot mainboard??
een bed is veel groter dan een pc kast
ok.. ik ben zo'n sukkel die een oude kast (300 liter ofzo) heeft omgebouwd in een compleet serverpretpakket
Ik werd namelijk gestoord van die herrie, enneh, die kast stond toch alleem maar weg te rotten.. In die kast heb ik een dikke propellor (oftewel ventilator) geplaatst, en m'n pc wordt op dit moment beter gekoeld dan in een normale case.. (48 graden ipv 58). en het geluid is nu veeeel meer gedempt! maar inderdaad, ik ga me dood schrikken als me plank is weg gefikt..
mischien maar even sprinkler installatie installeren
mischien maar even sprinkler installatie installeren
traktor scratch!
Verwijderd
Waarom zijn ze niet gewoon standaard van titanium.
Zou toch ook leuk zijn.
Zou beter zijn als hout, denk ff na man:
Het kan niet goed tegen water
Het fikt af
Het breekt sneller
Het mag niet van de brandweer[KLOPT ECHT]
Systeemkasten mogen alleen gemaakt worden van materiaal wat een bepaalde weestand en brandgevoeligheid heeft. Hou maar eens een aansteker op je kast, is beter dan tegen een stuk hout of nie.
Zou toch ook leuk zijn.
Zou beter zijn als hout, denk ff na man:
Het kan niet goed tegen water
Het fikt af
Het breekt sneller
Het mag niet van de brandweer[KLOPT ECHT]
Systeemkasten mogen alleen gemaakt worden van materiaal wat een bepaalde weestand en brandgevoeligheid heeft. Hou maar eens een aansteker op je kast, is beter dan tegen een stuk hout of nie.
Zelden zo'n dom verhaal gehoordVerwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 13:29:
[...]
Zelden de plank zo finaal mis zien slaan....warmtegeleiding speelt nul tot generlei rol bij de koeling...hou je hand maar 's op je kast ter plekke van de processor. Wordt-ie daar warmer dan elders ? Neen....
Dat jij geen problemen ondervindt van een pc die in een schoenendoos draait wil niet zeggen dat het hele verhaal EMC-technisch goed in elkaar steekt. De industriële normen hiervoor zijn namelijk net ietsje scherper dan "nou, het lijkt me storingsvrij te draaien dus dan zal het wel goed zijn"
Ja, mijn kast word merkbaar warmer ter plaatse van mn proc. En niet zo'n klein beetje ook
En ja, misschien zijn de normen wat zwaarder. Maar waar gaat het nou om, dat je pc aan alle normen voldoet, of dat'ie goed werkt en geen problemen geeft met je andere spullen? Ha, dan heeft iedereen die zn kast open heeft staan ook een probleem volgens jou. Laat me niet lachen
Hout is zwaarder als de kast even sterk moet zijn als een metalen.
Hout kan rotten.
Houtworm
Brandgevaarlijk
Houten cases zijn meestal groter: 2mm metaal (beetje dik) <=> 9mm x 2 is al 14mm bredere kast als je alleen al buitenkant rekent.
Dat lijken mij wel genoeg nadelen.
Hout kan rotten.
Houtworm
Brandgevaarlijk
Houten cases zijn meestal groter: 2mm metaal (beetje dik) <=> 9mm x 2 is al 14mm bredere kast als je alleen al buitenkant rekent.
Dat lijken mij wel genoeg nadelen.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Verwijderd
Als jouw kast inderdaad merkbaar warmer wordt ter plekke van je proc. heb je dus gewoon een slechte airflow...FragFrog schreef op 13 oktober 2002 @ 15:22:
[...]
Zelden zo'n dom verhaal gehoord
Ja, mijn kast wordt merkbaar warmer ter plaatse van m'n proc. En niet zo'n klein beetje ook
En ja, misschien zijn de normen wat zwaarder. Maar waar gaat het nou om, dat je pc aan alle normen voldoet, of dat-ie goed werkt en geen problemen geeft met je andere spullen? Ha, dan heeft iedereen die z'n kast open heeft staan ook een probleem volgens jou. Laat me niet lachen
De vraag was: "Waarom zijn PC-kasten niet standaard" (dus zoals ze door de industrie geproduceerd worden; niet zoals ze bij een tweaker thuis staan te draaien) "van hout"...
Zijkant open levert EMC-technisch geen problemen op omdat een kooi van Faraday voldoet.....
Ik laat je niet lachen; ik ben geen cabaretier.
N.B. je mag dan wel mijn verhaal dom noemen en denken dat je de wijs/waar-heid in pacht hebt omdat je VWO doet, maar IK heb m'n VWO diploma (met, jawel, een 7 voor natuurkunde op m'n eindlijst), zie jij het vooralsnog, nog maar 's te halen...
garnage
ik ben geboren op 16/04/1987
cool, ik ben ook gebroen op 4 april, alleen 3 jaar eerder
ik ben geboren op 16/04/1987
cool, ik ben ook gebroen op 4 april, alleen 3 jaar eerder
Dan weet je dus ook dat voor een kooi van Faraday de gaten maximaal een 10e van de golflengte mogen zijn... Oftewel met 1 kant open hou je alleen nog radiogolven tegen, alsof die voor zoveel storing zorgenVerwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 19:31:
[...]
Als jouw kast inderdaad merkbaar warmer wordt ter plekke van je proc. heb je dus gewoon een slechte airflow...
De vraag was: "Waarom zijn PC-kasten niet standaard" (dus zoals ze door de industrie geproduceerd worden; niet zoals ze bij een tweaker thuis staan te draaien) "van hout"...
Zijkant open levert EMC-technisch geen problemen op omdat een kooi van Faraday voldoet.....
Ik laat je niet lachen; ik ben geen cabaretier.
N.B. je mag dan wel mijn verhaal dom noemen en denken dat je de wijs/waar-heid in pacht hebt omdat je VWO doet, maar IK heb m'n VWO diploma (met, jawel, een 7 voor natuurkunde op m'n eindlijst), zie jij het vooralsnog, nog maar 's te halen...
Nee, ik denk niet dat ik alles al weet etc, en ja ik ga mn papiertje zoals't er nu naar uitziet ook met gemak halen. Maar je kan wel hard gaan roepen dat in theorie het allemaal niet mag enzo, maar wat heb je daar aan? Praktijk leert gewoon dat er genoeg pjoeters ingebouwd worden in de raarste dingen (is zelfs al een new-beatle achtig kastje te koop tegenwoordig, grotendeels kunststof), en dat dat gewoon goed gaat!
* FragFrog heeft nog nooit de gezondheidsinspectie oid naast zn pjoeter zien staan meten of'ie wel aan de normen voldoet
//edit
hmmz... bij nader inzien: standaart impliceert ook dat er wel aan een berg normen voldoen moet worden. Maar of die normen idd zo zijn dat computers dicht moeten? Betwijfel het. Temeer omdat er ook kasten verkocht worden met een stuk minder metaal dan wat je normaliter zou mogen verwachten voor een faraday kooitje
Verwijderd
Iedereen rept over brandgevaar. Zo makkelijk brandt MDF niet, probeer maar eens een lucifer tegen MDF te houden (niet de kopse kant maar de platte kant). Waarschijnlijk wordt het wel zwart maar branden zal het niet.
Bovendien wordt IMHO de termen vlampunt en zelfontbrandingstemperatuur door elkaar gehaald. MDF moet heel erg heet worden voordat het spontaan ontbrand, er wordt toch geen vlammenwerper tegen de behuizing gehouden ofzo
Bovendien wordt IMHO de termen vlampunt en zelfontbrandingstemperatuur door elkaar gehaald. MDF moet heel erg heet worden voordat het spontaan ontbrand, er wordt toch geen vlammenwerper tegen de behuizing gehouden ofzo
Pagina: 1