Het moet mogelijk zijn om een bootable cd te maken waardoor je zonder Linux te installeren toch es kunt kijken hoe het eruit ziet. Welke bestanden moet ik daarvoor downloaden en hoe kan ik vervolgens zo'n cd maken. Waar moet ik dus aan denken.
Net even eentje gedownload van toppix.org. Volledige ISO met - ik geloof - debian. Is net een artikel over geweest in de PCM van november 2002
Suse linux heeft zon versie 'Live eval' heet het en je kan het niet installeren op je hdd,
www.suse.de
www.suse.de
A wise man's life is based around fuck you
SuSe Live evaluation ISO kan je hier vinden: http://www.linuxiso.org/distro.php?distro=2
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
dus dan is het een kwestie van de *.iso op een cd zetten. Hoeven daar verder geen bestanden op ? Moeten er nog extra handelingen verricht worden voordat je de vanaf de cd kunt booten ?
Verwijderd
Via http://www.demolinux.com/ kun je een iso file vinden om te downen. Brand deze reboot pc (uiteraard eerst in de bios de cdrom op first bootdevice zetten) en voilla linux start op via de cd geen installatie nodig. Maar omdat het volledig via de cd is zijn de mogelijkheden uiteraard beperkt.
Knoppix is redelijk uitgebreid, zelfs uitgebreider dan Debian Woody zelf 
Tis jammer dat we op school geen CD-ROMdrives hebben, anders had ik gewoon Knoppix meegenomen.
Tis jammer dat we op school geen CD-ROMdrives hebben, anders had ik gewoon Knoppix meegenomen.
Knoppix is inderdaad fantastisch! Er zit KDE 3 en Gnome bij, Open Office, en bakken vol met software. Hij herkent (bijna) alles automatisch ('k moest hier voor m'n voodoo2 nog een optie meegeven) Zelfs internet via de kabel had ik binnen een minuut werkent!
Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
Er was laatst een groot topic hierover, Live linux cd review
http://www.gentoo.org/news/20020922-ut2k3.html
Hier kun je een gentoo live linux cd downloaden die, indien je over een gforce vga beschikt een demo van Unreal Tournament 2003 bevat.
Hier kun je een gentoo live linux cd downloaden die, indien je over een gforce vga beschikt een demo van Unreal Tournament 2003 bevat.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Al is het verder een heel kale Fluxbox, waardoor mensen dus blijven roepen dat 'Linux lelijk is'. Wat dat betreft kunnen ze beter een SuSE-CD bekijken als ze een idee willen hebben van 'hoe het eruit ziet'sebas schreef op 13 oktober 2002 @ 13:25:
http://www.gentoo.org/news/20020922-ut2k3.html
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
kvoel me echt een nerd, maar hoe moet ik ceedee nou branden. Kheb het iso bestand. Maar nu. Ik heb Nero, welke optie moet / mag ik nu gebruiken. Dank dank dank
HE! don't insult the Nerds, NERDS RULE! power to the nerds, etc....Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 13:42:
kvoel me echt een nerd, maar hoe moet ik ceedee nou branden. Kheb het iso bestand. Maar nu. Ik heb Nero, welke optie moet / mag ik nu gebruiken. Dank dank dank
Je kan een ISO dus fikken via File > Burn Image
Als je een nerd was dan had je het waarschijnlijk wel geweten ... Je bent een n00b ...Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 13:42:
-
Verwijderd
Knoppix gaat lang niet altijd goed.... Suse meestal wel... gebruik nu Suse Live 8.0 op mijn nieuwe Toshiba laptop.... perfect!
Verwijderd
Brazza schreef op 13 oktober 2002 @ 13:23:
Er was laatst een groot topic hierover, Live linux cd review
Juist....Dit soort dingen zijn recentelijk hier nog aan de orde geweest in o.a. bovenstaande topic. Het lijkt me dat daar genoeg info te vinden is en zo niet, dan kan er met een specifieke goede vraag daar verder gegaan worden. Dit komt namelijk meer over op mij als nog niet gezocht hebben.
Succes
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()