[WXP]Comps laten loggen als verschillende Users?

Pagina: 1
Acties:

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 10:05
Ik heb al alle opties door gelopen maar kan niet uitvinden hoe ik een computer kan laten inloggen als een andere guest waar ik andere rights op heb gezet. Tot nu toe loggen ze allemaal in als dezelfde geust.

Ik wil guests(of users?) aanmaken en die verschillende rights geven voor via het netwerk. Zodat de ene guest wel kan schrijven op mijn HD en de andere dat niet kan. Is dit uberhaupt wel mogelijk? En passwords zetten op individuele gedeelde mappen is dat mogelijk in XP?

Ik run winXP Pro versie 2002 En verder geen patches geinstalleerd.

En een realtek 10/100mbps kaart.

Bij voorbaat dank,
Spit.

Edit:
Heb nog is even wat meer topics door zitten lezen en denk te weten wat er bij mij mis is en kan ik mijn probleem iets beter aan jullie voorleggen.

Als ik een map wil delen kan ik dus delen en aanvinken voor "Allow network users to change my files". Nu heb ik dus nergens een optie om appart op die map users te definieren.
Ik kan in computer management -> Users and groups, wel users aamaken maar kan nergens appart rights of users configureren/toevoegen voor een individuele map. Is hier misschien een XP patch voor te halen ergens?

Elk beetje hulp vordt zeer gewaardeerd.

- Mijn PC -

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

maak een nieuwe account aan, via Computer Management. Maak de account lid van de group guests, en voila, je hebt je guest account... niet via wizzards werken, want daarmee kun je alleen maar een admin of user account maken

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

je moet eerst simple-file-and-printer-sharing uitzetten, wat je bij folder options vind...
leuk he dat winxp met zijn verstoppertje spelen

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• SpitfireNL
Ja dat klopt maar dat is niet helemaal wat ik nu bedoel. Ik wil dat als ik een map share dat de ene computer op het netwerk alleen kan lezen en dat een andere computer op het netwerk er op kan schrijven (allebei met wachtwoord).

Ik zit thuis met een netwerkje van 3 comps (1 ikzelf(XP), 2 mijn broer(XP), 3 mijn vader(W98)
Gewoon via het netwerk kan ik ze alledrie zien maar als bijv 2.mijn broer wil toevoegen bij de group:users dan kan ik zijn computer niet zien in dat vak bij "add user to group". ???

ahaha Dankje! Had je laatste post nog niet gezien. Dat was het, simple file sharing uitgezet :)

Weer EDIT: :?

Nu loop ik weer op iets anders vast.
Ik kan geen andere locatie selecteren om daar een gebruiker te selecteren.

Dus ik share een map, dan klik ik permissions, dan remove ik everybody, dan doe ik een nieuwe Adden maar kan ik geen andere locatie selecteren dan alleen mijn eigenste computer. Hier zou ik toch mijn broers moeten kunnen selecteren of niet dan?

- Mijn PC -

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Heb je zijn inlog naam e.d. al ingevoerd in XP? (Dus als account want anders werkt het niet.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• SpitfireNL
Ja maar om zijn inlog naam toe te kunnen voegen moet ik hem toch selecteren via het netwerk?
Ik heb al geprobeerd om appart gewoon een user aan te maken met zijn username en password maar als hij dan met die gegevens wilt in gaan loggen kan dat niet, dan logt hij gewoon in als guest op mijn computer.

- Mijn PC -

Pagina: 1