Toon posts:

Nu heb ik m'n pc eindelijk IN een kast staan en...

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nu wordt ie te heet... :( :( ... en moet ik dus nog naar het straaljagergeluid van de waaiers luisteren.. Het rare is dat m'n pc gewoon blijft werken, maar dat hij naar verloop van tijd de internetverbinding eruit gooit en als ie dan weer afkoelt (doordat ik de kastdeur openzet) dan doet de verbinding het ineens weer.. Blijkbaar kunnen netwerkkaarten niiet tegen warmte? Het is idd wel zo dat ik m'n hand niet zonder me te verbranden bovenop de pckast kan leggen ,zo heet wordt ie dan..(heb geen kookplaat meer nodig.. 8) Zou gaten boren in de achterkant van de kast voor genoeg verkoeling zorgen, of kan ik hem er maar beter weer uithalen?

volgens mij veroorzaken die 3 HD's zoveel warmte, is dat normaal? Met name die maxtor 80GB, voor de rest zou je zeggen dat het toch wel meevalt?

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0MwAAAL8Q647UoK3Py7xQMfY2gLclqQLWp11f!GePKqgHUvi4xnx5pD5JcZoeZzmurHafuCrM*uJbSJ9wfGq4ww/DSC00023.JPG

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 18:12

Tux

Harddisk coolers lijkt me een goede oplossing.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zorg gewoon dat die kast lucht krijgt. Ga creatief om met die kast, of haal je pc eruit!
lol, vind je het raar?

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
lijkt mij niet echt normaal
zet die schijven wat verder uit elkaar

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 15:04
advies koop een bigtower ;)
en anders een paar hd coolers

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Als je een pc in een afgesloten ruimte wilt zetten dan kan je het beste een processor kopen die niet al te warm wordt, met componenten die niet al te warm worden. De warmte die in de kast ontstaat kan namelijk niet makkelijk weg en zal een hele tijd in de kast zelf blijven rondhangen. Je kan natuurlijk extra gaten in je kast boren, maar dat is geen oplossing tegen het geluid. Als het geluid je nou echt zo stoort, neem dan waterkoeling. Ben je meteen van al je problemen af. Als je je pc perse in die kast wil hebben zorg dan tenminste voor gaten, koelers op de kast zelf is natuurlijk beter, of als je waterkoeling neemt dan kan je er vast wel een creatievere oplossing voor vinden :)

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Cubix schreef op 13 oktober 2002 @ 10:19:
Zorg gewoon dat die kast lucht krijgt. Ga creatief om met die kast, of haal je pc eruit!
lol, vind je het raar?
De bovenkant eraf en een vertikale koelsleuf vovenin de kast, dat zou wel moeten helpen mischien? Ik vind het gewoon raar, er is toch genopeg ruimte in die kast om te ademen, de zijpanelen had ik al af de pc-kast gehaald. Ga straks maar eens zagen..

Verwijderd

Topicstarter
GambitRS schreef op 13 oktober 2002 @ 10:26:
Als je een pc in een afgesloten ruimte wilt zetten dan kan je het beste een processor kopen die niet al te warm wordt, met componenten die niet al te warm worden. De warmte die in de kast ontstaat kan namelijk niet makkelijk weg en zal een hele tijd in de kast zelf blijven rondhangen. Je kan natuurlijk extra gaten in je kast boren, maar dat is geen oplossing tegen het geluid. Als het geluid je nou echt zo stoort, neem dan waterkoeling. Ben je meteen van al je problemen af. Als je je pc perse in die kast wil hebben zorg dan tenminste voor gaten, koelers op de kast zelf is natuurlijk beter, of als je waterkoeling neemt dan kan je er vast wel een creatievere oplossing voor vinden :)
Waterkoeling is niet echt een oplossing, vind ik te groot en omslachtig in dit geval en bovendien niet echt nodig voor de (slot1 p3) processor.. en alleen de netwerkkaart heeft trouwens problemen met de warmte de rest blijft gewoon werken..

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 13:43

McFizban

Hackito ergo sum.

Je kan ook de voorkant van je kast er af halen en de afschermingsschotjes (leuk voor galgje ;) ) voor je HD's weghalen. Dit maakt de airflow naar je HD's weer wat beter.
Verder kun je ook een kier onder aan je deur maken. Aan de achterkant van je kastje maak je aan de bovenkant ook een flink gat. Zo kan er koele lucht instromen en de warme lucht weg.
Helpt dat nog niet, dan kun je ook een flinke ventilator in je (houten) kasje stoppen en die op een wat lager voltage zetten zodat hij niet zo veel herrie maakt.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:25
Als alleen je netwerkkaart last heeft van de warmte kun je natuurlijk ook een 80mm op een verhoging op de bodem leggen die naar je NIC toeblaast. Zet ding op 7V en het geluid is minimaal :)

Bijkomend voordeel: koude lucht (laag!) zorgt er voor dat al je componenten wat koeler worden.

(Ja natuurlijk is dit een houtje-touwtje oplossing, maar wel lekker makkelijk ;))

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:08

tozzke

aka tozzert

Cubix schreef op 13 oktober 2002 @ 10:19:
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__________________Maltisbaba!
LOL

alle buschauffeurs hebben zo'n sticker (een van die bandleden is een kameraad van mijn broer (en een vader van een ander bandlid is/was buschauffeur))

• Bosmonster
  • Laatst online: 11-02 11:25

Bosmonster

*zucht*

Je HD ligt gewoon op je DVD-speler?? En alles zit in een dichte ongeventileerde kast?

Hmm.. niet zo gek dat het het niet trekt natuurlijk... misschien gewoon eens wat duurdere/stillere fans kopen.

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
als je die hd nou eens ophangr, met touw of elastiek, of 2 beurels ervoor kopen, dat scheelt echt veel als ie lucht om zich heen heeft. Eventueel nog die dvd speler 1 slot omlaag als dat kan.

dude... wait... what...

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
misschien een heeeeeel klein ideetje om een ietjes grotere kast te kopen... ik vind dit wel erg klein voor al die dingen in dat kastje... :|

of kast open, of grotere kast, of meer coolers zodat hij opstijgt...

• OcNewB
  • Laatst online: 26-09-2025
Het wordt gewoon te warm in die kast omdat hij geen warme luct kwijt kan. Maak een paar flinke gaten onder en bovenin de achterkant van de kast zodat warme lucht er boven uit kan en koude lucht er onderin in kan. Ik weet zeker dat je probleem daarmee verholpen word.

Verwijderd

volgens mij kun je zagen wat je wilt in je case, maar zolang dat buro kastje dicht blijft kun je de warmte niet kwijt en blijf je het probleem houden

Verwijderd

lelijke kast :D, maar zowieso, ik zou eens denken aan een andere kast als je zoveel hardware hebt (3 schijven bv)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Jij laat je pc in een dichte houten kast staan?

Hout isoleert als een gek, ok het is wel lekker stil maar het wordt enorm warm op die manier.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Waarom heb je'm eigenlijk in een houten kast staan? Omdat je je PC kast lelijk vind? Of omdat het geluid je stoort? Of omdat 'ie anders stoffig wordt?

In het eerste geval zou ik gewoon een nieuwe kast kopen. Uit persoonlijke ervaring kan ik een Chieftec Dragon Miditower (evt bigtower) zeer aanraden.
In het tweede geval kun je natuurlijk stillere (PAPST) koelers monteren, dat scheelt fors in de herrie.
In het derde geval/als je hem PER SE in die houten kast wil, dan zou ik het volgenden doen :
1) Maak ronde gaten in de houten kast aan de achterkant. Monteer hier van die flexibele buizen op (soort stofzuigerslang maar dan dunner) Monteer de buizen over de gaten in je kast waar fans achter zitten die lucht UIT blazen.
2) Maak een rooster (of een paar kleintjes) met kleine gaatjes in de voorkant van de houten kast.

Zo kan ie EN genoeg lucht aanzuigen, EN de warme lucht die je PC uitblaast wordt niet weer in de houten kast geblazen (waar de PC dus zn koude lucht uit moet aanzuigen). Omdat alle fans niet direct aan de buitenkant van de houten kast zitten (maar gewoon in de PC) zal het geluid minimaal zijn. (ja het maakt meer lawaai dan zonder gaten, duh, je kan em ook in beton ingieten, is 'ie helemaal stil ;) )

Het probleem is nu dat je PC de lucht in de houten kast opwarmt. Dat is dezelfde lucht die die aanzuigt om door de kast te blazen. Daarmee wordt bijvoorbeeld je CPU koeler ook flink minder effectief omdat ie dus met warme lucht ipv koude lucht de processor moet koelen.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Koop een setje verlengkabels ,en zet hem in een andere ruimte :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• EternalDragon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03-2013
Doe er een paar extra casefans in en zet ze allemaal op 5V! Lekker geruisloos en extra cooling!

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu maar zo gedaan, lijkt eefectief genoeg en hoef niet meer te zagen of fans te plaatsen, de warmete kan nu wat makkelijker weg omdat de bovenkant van de kast af is en zolang het kastje dicht is zie ik er toch niks van.. :)
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0MwDoB74Qwo7UoK3Py7xQMcMSNhrME5iz9eFJQpWnZzqxmLtVPmeCpx4ti6s4c6rUZHcYxCuVWAxo!eRTeLlNrw/DSC00031.JPG

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik weet niet hoor, maar als ik jouw plaatje zo bekijk, is die ruimte gesloten..Dat betekent dat er onvoldoende luchtverversing is.. Je temperatuur gaat zo langzaam aan steeds hoger worden (je creeert net zoiets als een boiler in een geisoleerde ruimte --> wordt na verloop van tijd ook erg warm...) Bovendien zou ik je harde schijf niet bovenop je dvd speler laten liggen... Daar wordt ie ook errug warm van...)

Humor moet je serieus nemen

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mja idd. Leuk dat je computerkast open staat nu maar je componenten geven echt niet minder hitte af ofzo. Alleen wat sneller misschien.
Het gaat erom die hitte uit dat kastje te krijgen, dus maak een gat in de deur en zet er een 80/92/120mm fan voor.

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-01 09:54
Hier is mijn tip, zet hem niet in je kast |:(

• OcNewB
  • Laatst online: 26-09-2025
Precies, maak een gat in die houten kast. Eentje onderin met een intake fan en eentje boven met een outtake fan. Klaar ben je en je comp kan gewoon dicht blijven.. DIt is gewoon niet om aan te zien..

Verwijderd

Waarom schroef jeje mobo niet aan die kast vast en je hdd's ook enzo. En verder eigenlijk alles :D Zodat je dan een kastjesmod hebt. Dat is stukken beter dan die oplossing die je nu hebt een pc in een kast :D Dat wordt heet jah :)

Verwijderd

Jij begrijpt de principes van iets koelen niet helemaal geloof ik. Zodra je die kast dichtdoet, wordt de lucht opgewarmd. Deze warme lucht kan niet weg waardoor de temperatuur zal stijgen. Het maakt verder geen ruk uit of je nu de bovenkant van je case laat zitten of niet. OK, het zal wat langer duren voordat ie crasht door de hitte, maar crashen zal 'ie, omdat 'ie zijn warmte uiteindelijk niet kwijt kan.

Verwijderd

Tis hier al vaker gezegd, maar ik zeg het nog maar een keer:
- je hebt te veel apparatuur in een te kleine case
-je zet je case dan ook nog eens in een houten kast met een deur (dicht!). Hout isoleert (,want hout houdt veel lucht vast == warmte vast }) ).

Oplossing: Koop een grotere case voor je PC liefst 1 met fans en zet je case op je bureau; Wees trots op je PC!! Stop em niet weg in een duf donker hok.

Tip: Oma kan de Antec SX 1030 :9~ aanraden (die heeft standaard 2x80mm fans meegeleverd :P )

Verwijderd

Tja, je P.c kan zo geen verse lucht aanzuigen he....
Uit de kast laten is zekers beter...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Tux schreef op 13 oktober 2002 @ 10:18:
Harddisk coolers lijkt me een goede oplossing.
Heb je nix aan als je de harddisks koelt met lucht die steeds warmer word.

De kast moet gewoon gekoelt worden.
Pagina: 1