[RH 8 LPD] RH 7.3 wel en RH 8 geen LPD?

Pagina: 1
Acties:

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 07:28
Tot voor kort werkte ik met RH 7.3 en daar had ik een LaserPrinter op aan gesloten. Die printer gebruikte ik ook met mijn MacOsX machine. In de printer instellingen van de Mac ipnummer invullen van de Linuxmachine en vervolgens de naam van de queue invullen en klaars was kees.

Ik heb nu RH 8 geïnstalleerd en vervolgens weer die printer aangesloten, maar op een een of andere manier lukt het printen vanaf de Mac niet meer. Alles lijkt goed te gaan, de Mac vindt de Linuxcomputer, maar meldt vervolgens dat' ie de queue niet kan vinden.....

Vervolgens weer terug gegaan naar RH 7.3 en alles werkte weer.... 8)7

Wat zou er aan de hand kunnen zijn in RH 8, ervanuitgaande dat ik beide (dwz RH 7.3 en RH 8 ) op exact dezelfde manier configureer????

Verwijderd

Hij probeert natuurlijk via het netwerk contact te maken... Heb je een firewall opgeworpen? Of heb je misschien lpd zonder netwerkfunctionaliteit draaiend?...

• poes
Ik doe precies hetzelfde als bij RH 7.3. Ik heb in 8 wel firewall trubles. Ook al stel ik in dat ik helemaal geen FW wil, dan zet het systeem hem zelf doodleuk op high. Sterker nog, ik krijg wel de mogelijkheid om het te veranderen en als ik vervolgens op OK druk, meldt RedHat mij dat hij dat allemaal wel leuk vind, maar dat de veranderingen helaas niet door kunnen gaan. (NB ik log alleen maar in als root)

Wat betreft zitten we op heztzelfde denkspoor.....!

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
poes schreef op 13 oktober 2002 @ 11:45:

[...]

Wat betreft zitten we op heztzelfde denkspoor.....!
Die zin begrijp ik niet helemaal :+

• poes
Sorry typefoutje! Ik bedoel dus dat beelzebubu en ik allebei het idee hebben dat het aan de firewall ligt. Alleen zoek ik nog naar de oplossing!