Mijn penalty ratio is in een week tijd van 0.08x naar 0.101 gestegen ondanks dat mijn gemodder echt niet opeens, omdat ik a la me vriendin een slechte week had omdat ik ongesteld ben, grof veranderd is. Volgens de regels is iets namelijk nog steeds een troll een troll en een flamebait een flamebait. Daarvoor is het ongeveer maanden lang amper gestegen. Of is de kwaliteit omlaag gedonderd?
Zijn de regels strakker geworden sinds de nieuwe layout?
Ik mod wel meer sinds de nieuwe layout er is, zal wel komen door het 'plotseling vernieuwde enthousiasme' waar iedereen opeens last van heeft. Ik mod nu ongeveer dagelijks 10% van me modpoints en 1x in de week zoveel mogelijk. Volgens de modfaq zou dat dus juist verlagend moeten werken omdat ik naar verhouding meer mod.
* yared heeft op zijn laatste 10 reacties 79 moderaties; totaal 1x flamebait, 2x overbodig, 1x troll
Zijn de regels strakker geworden sinds de nieuwe layout?
Ik mod wel meer sinds de nieuwe layout er is, zal wel komen door het 'plotseling vernieuwde enthousiasme' waar iedereen opeens last van heeft. Ik mod nu ongeveer dagelijks 10% van me modpoints en 1x in de week zoveel mogelijk. Volgens de modfaq zou dat dus juist verlagend moeten werken omdat ik naar verhouding meer mod.
Of hebben je eigen reacties ook invloed?Metamod
Omdat het regelmatig voorkomt dat corrupte moderators zogenaamd voor de lol onterechte flamebait en troll beoordelingen uitdelen, loopt er een metamod botje mee dat controleert of de flamebaits en trolls enigzins terecht zijn. Als de tussenscore van de troll of flamebait afwijkt van de eindscore, wordt een penalty berekend. Hoe groter het verschil tussen de tussenscore en eindscore, des te groter de penalty. De penalty wordt harder meegewogen als het aantal moderaties voor de reactie groot is (dit maakt het aannemelijker dat de eindscore terecht is). Vervolgens wordt er gekeken naar het totaal aantal moderaties dat je hebt gedaan en aan de hand daarvan wordt een penalty ratio berekend.
Zolang deze penalty ratio onder 1 blijft is er niets aan de hand. Een penalty ratio boven één heeft tot gevolg dat je geen flamebaits en trolls meer mag uitdelen tot je penalty ratio weer onder 1 is gezakt. Als de penalty ratio hoger is dan 4 worden al je moderator rechten definitief ontnomen.
Als je op een serieuze manier modereert hoef je niet bang te zijn dat je in de weg wordt gelopen door het metamod botje. Het naar beneden modereren van postings is sowieso altijd mogelijk met -1 overgewaardeerd
* yared heeft op zijn laatste 10 reacties 79 moderaties; totaal 1x flamebait, 2x overbodig, 1x troll
So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!