"penalty ratio" in relatie tot modden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Topicstarter
Mijn penalty ratio is in een week tijd van 0.08x naar 0.101 gestegen ondanks dat mijn gemodder echt niet opeens, omdat ik a la me vriendin een slechte week had omdat ik ongesteld ben, grof veranderd is. Volgens de regels is iets namelijk nog steeds een troll een troll en een flamebait een flamebait. Daarvoor is het ongeveer maanden lang amper gestegen. Of is de kwaliteit omlaag gedonderd?

Zijn de regels strakker geworden sinds de nieuwe layout?
Ik mod wel meer sinds de nieuwe layout er is, zal wel komen door het 'plotseling vernieuwde enthousiasme' waar iedereen opeens last van heeft. Ik mod nu ongeveer dagelijks 10% van me modpoints en 1x in de week zoveel mogelijk. Volgens de modfaq zou dat dus juist verlagend moeten werken omdat ik naar verhouding meer mod.
Metamod

Omdat het regelmatig voorkomt dat corrupte moderators zogenaamd voor de lol onterechte flamebait en troll beoordelingen uitdelen, loopt er een metamod botje mee dat controleert of de flamebaits en trolls enigzins terecht zijn. Als de tussenscore van de troll of flamebait afwijkt van de eindscore, wordt een penalty berekend. Hoe groter het verschil tussen de tussenscore en eindscore, des te groter de penalty. De penalty wordt harder meegewogen als het aantal moderaties voor de reactie groot is (dit maakt het aannemelijker dat de eindscore terecht is). Vervolgens wordt er gekeken naar het totaal aantal moderaties dat je hebt gedaan en aan de hand daarvan wordt een penalty ratio berekend.

Zolang deze penalty ratio onder 1 blijft is er niets aan de hand. Een penalty ratio boven één heeft tot gevolg dat je geen flamebaits en trolls meer mag uitdelen tot je penalty ratio weer onder 1 is gezakt. Als de penalty ratio hoger is dan 4 worden al je moderator rechten definitief ontnomen.

Als je op een serieuze manier modereert hoef je niet bang te zijn dat je in de weg wordt gelopen door het metamod botje. Het naar beneden modereren van postings is sowieso altijd mogelijk met -1 overgewaardeerd
Of hebben je eigen reacties ook invloed?
* yared heeft op zijn laatste 10 reacties 79 moderaties; totaal 1x flamebait, 2x overbodig, 1x troll

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Het "penalty ratio" is alleen tegen ontrecht uitgedeelde (dus niet ontvangen) flamebaits of trolls; dus als je helemaal nooit een flamebait of troll uit zou delen zou je "penalty ratio" op 0,000 moeten blijven. Je eigen reacties kun je zelf niet modden, dus hebben die geen invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:09

botoo

💀 too old to die young

De Metabot is (net als je vriendin) met regelmaat van slag af, hoef je je niet druk om te maken.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op 13 oktober 2002 @ 09:17:
De Metabot is (net als je vriendin) met regelmaat van slag af, hoef je je niet druk om te maken.
is de metabot dan ook een vrouwtje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
is de metabot dan ook een vrouwtje :?
Je noemt het verschijnsel 'comprutsers' :P

Yared: al heb je een penalty ratio van 1.000 dan nog is er nix aan de hand, daarboven moet je even gaan opletten en pas boven de 3 gaan de modrechten draf. Een penalty-ratio van 0.100 is heel netjes.

Naarmate je meer mod zal je PR ook afnemen, het is een soort gemiddelde. Ik heb op dit moment een ratio van 0.012 en zou de hele FP een -1 troll kunnen geven zonder dat het ding zou veranderen.

Nothing on the hand :)