[notebook] schermranden lichter

Pagina: 1
Acties:

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
ik heb hier een compaq presario 1200 12XL303, en heb wat problemen met het scherm en de instellingen.

aan de randen van het scherm is de kleur lichter dan in het midden, het lijkt net alsof er op de randen een bepaalde druk staat, waardoor de kristallen niet op de juiste manier weergegeven kunnen worden.

het volgende probleem heb ik ook nog. Mijn schermresolutie is 800*600, ik zou deze liever instellen op een resolutie hoger.. het probleem is echter, dat als ik deze dan zo instel, de grootte van mijn bureaublad enzo wel wijzigd, maar mijn schermafstanden wijzigen niet mee... als je begrijpt wat ik bedoel.
(Het is net alsof ik dan zo'n virtueel desktop heb, maar dan zonder scrollbars)

weet er iemand een oplossing voor deze tochwel vervelende problemen :?

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Een monitor, ook een notebookmonitor, kun je per resolutie de locatie op de monitor aangeven; dus als je de resolutie aanpast krijg je dat wat jij beschrijft. Op normale monitoren zitten die instellingen op knoppen op de monitor, bij notebooks heb je meestal een Fn (Function) toets die je dan gebruiken om de locatie en grootte (lenge & breedte) van het beeld te bepalen. Dus Fn inhouden en dan met de cursortoetsen of een speciale Fn plaatsingstoets het beeld zo instellen als je wilt.
Succes! :)

Verwijderd

Bij een noteboot moet je vga instellen op de hoeveelheid pixels die LCD heeft.

Zoniet:
Zonder scaling (vaak een bios optie) krijg je zwarte randen , of valt beeld buiten scherm.
Met scaling worden tussenliggende punten op grove manier bepaald , en ziet tekst etc er lelijk uit. Je moet bijv 640*480 oprekken voor 800*600 display

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
ik heb geen scalingoptie in de bios..
en met die "fn"toets werkt het ook niet echt.

als ik de resolutie instel op 640*480, dan krijg ik idd een dikke zwarte band, zou het dan zou zijn dat ik mijn resolutie enkel kan instellen op 800*600? :?