[Win 2k] Windows weigert te starten... register fout

Pagina: 1
Acties:

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
'k heb een probleem met windows 2000 Professional.

Ik heb een computer waar altijd windows 2000 op heeft gestaan (een jaar of 1,5), het werkte altijd perfect. Sinds enige tijd heb ik echter het BIOS geupdate en de HD's omgewisseld, dus HD 1 van master naar slave en HD 2 van slave naar master. Toen heb ik beide schijven geformatteerd en ik heb een vers Windows 2000 systeem er op gezet. De computer start na een vlekkeloze installatie van windows 2000 nog wel een paar keer op, maar naar drie keer starten krijg ik een blue screen met een register-fout.

Als ik Windows nu via het herstelconsole probeer te benaderen lukt dat ook niet meer, als ik dan alles weer opnieuw installeer draait alles weer maar na enige tijd duikt hetzelfde probleem weer op. :(

Het vreemde is dat windows NT 4 en Windows 98 het wel gewoon doen, zonder problemen... Hier denk ik dat uit kan afleiden dat er niets fouts is met de hardware of de configuratie ervan. Het probleem zit dus denk ik in Windows 2000(dezelfde versie doet het wel op mijn andere pc's).

Weet iemand hier een oplossing voor of wat er aan de hand is????? Help!!
:'(

Mijn specs zijn
Mobo: Abit BE6
Proc: Pentium III @ 500 MHz
Mem: 128 MB SDRAM
HD1 (Master): Maxtor 15,3 GB
HD2 (Slave): Quantum Fireball 7,1 GB

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Driverproblemen denk ik; heb je alle Service Packs (1,2 & 3) + Windows Update + Nieuwe drivers al geprobeert?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Test je geheugen eens op fouten. Een registerfout kan aan een foutje in het geheugen liggen. Dat foutje hoeft niet voor elke windows versie problemen te geven.