(poortmappen) wat doe ik verkeerd?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
ik heb winroute geinstalleerd

ik kan geen andere host nemen als localhost

en dan als user Admin

daarna heb ik alle poorten voor netmeeting en mesenger "gepoortmapped"

luisteren naar: Internet ip adres ( server ip adres )

en dan doorsturen naar mijn netwerk ip adres: 192.168.0.145

ik heb winroute geinstalleerd op de poc met ip: 192.168.0.145
What to do

Heb al een poging gewaagd om iemand een file te sturen via msn maar dit mislukte

Verwijderd

Je kunt geen bestanden verzenden via MSN in een NAT-omgeving, klaar uit :)

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
wel op een andere manier?
en netmeeting kan dat wel??

en het staat toch echt in het grote poortmappingsverhaal dat ik zo wel bestanden kan verzende...

Verwijderd

Ik werk hier met een router welke NAT gebruikt en bestanden via MSN verzenden gaat prima. Er zal toch wat anders verkeerd gaan denk ik.

Verwijderd

Bestanden versturen met netmeeting/messenger gaat gewoon niet achter NAT,ontvangen gaat echter wel.het schijnt dat in versie 5 van messenger wel ondersteuning voor NAT zit er zwerft op I net wel ergens een beta versie van het proggie rond.
Ik heb een vergelijkbaar netwerk en ik heb exact hetzelfde probleem net als vele anderen.
Ik heb trouwens versie 5.0.0527(de beta dus) en bij mij werkt het met deze versie ook nog niet,het is even wachten op de final version en dan zien we wel weer anders ga ik eens stevig mijn routing software herzien

Verwijderd

ik ben daar nu ook mee bezig. mijn vraag is: kan ik voicechat van Messenger gebruiken?
zo ja, hoe?

ik heb poortmap 6901 en het IP van mn NiC die aan internet vast zit ingesteld. Het probleem (of misschien niet) is dat ik een IP van de kabelserver dynamisch krijg, dus iedere sessie weer een andere. Of heeft dat hier niks mee te maken?

hulp!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 16:29
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 01:07:
Bestanden versturen met netmeeting/messenger gaat gewoon niet achter NAT,ontvangen gaat echter wel.het schijnt dat in versie 5 van messenger wel ondersteuning voor NAT zit er zwerft op I net wel ergens een beta versie van het proggie rond.
Ik heb een vergelijkbaar netwerk en ik heb exact hetzelfde probleem net als vele anderen.
Ik heb trouwens versie 5.0.0527(de beta dus) en bij mij werkt het met deze versie ook nog niet,het is even wachten op de final version en dan zien we wel weer anders ga ik eens stevig mijn routing software herzien
Dat is toch gek, ook ik heb hier een router met NAT, en verzenden gaat bijna altijd goed.... Verder kon ik pas verzenden na het flashen van de router. Maar dat even terzijde....

|>

Verwijderd

Newsflash:

Op de Winroute site staat dat in principe het filesharen en of voicechat e.d. niet werkt.

Behalve als de NAT overweg kan met UPnP. Er zijn producenten (vnl hardwareNAT) die dat al wel hebben en/of er mee bezig zijn, meld MSNmessenger site.
Ook als je ISP al met een NAT of proxy werkt, werkt het zeker niet meer....

Ik ga toch eens denken aan een ander ICSsoftware waar dat wel mee kan.
Iemand nog tips?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 14:45:
Newsflash:

Op de Winroute site staat dat in principe het filesharen en of voicechat e.d. niet werkt.

Behalve als de NAT overweg kan met UPnP. Er zijn producenten (vnl hardwareNAT) die dat al wel hebben en/of er mee bezig zijn, meld MSNmessenger site.
Ook als je ISP al met een NAT of proxy werkt, werkt het zeker niet meer....

Ik ga toch eens denken aan een ander ICSsoftware waar dat wel mee kan.
Iemand nog tips?
Proxy draaien, dan kan het wel. Er schijnen ook al oplossingen te zijn voor IP-tables. Moet je even in [NOS] kijken..

Verwijderd

Nou, ik ga nu het maar voor de 2e keer helemaal opnieuw installeren, en heb alle packeges die ook maar iets met PPP te maken hebben geselecteerd. Het is toch gek, want eerst deed hij het gewoon wel. Zo'n 2 maanden geleden heb ik het godverredomme gewoon in 10 minuten aan de gang gekregen :(
Begin nou wel een beetje pissig te worden.

Jullie horen nog wel of het zo wel lukt.

Verwijderd

Proxy draaien, dan kan het wel.
Ja, maar met welk programma (moet een b`tje te begrijpen zijn voor een net-geen-noob op netwerkgebied)
Er schijnen ook al oplossingen te zijn voor IP-tables. Moet je even in [NOS] kijken..
Wazda ??????
;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 14:57:
Ja, maar met welk programma (moet een b`tje te begrijpen zijn voor een net-geen-noob op netwerkgebied)
Je hebt bijv. WinProxy en dat soort dingen. Zoek maar eens bij Download.com op proxy.
Wazda ??????
;)
Hmm, das Linux. Maar zo te zien ben je daar niet helemaal aan toe..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 14:45:
Newsflash:

[..]

Die 'newsflash' is al een tijdje bekend hoor ;)
Zie verder het hiervoor speciaal bedoelde draadje : -=Het grote Msn Messenger topic=-

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.