Een PB Bios Flashen met een GIGAbyte bios

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:46
Hoi

Mijn PB pc gebruikt de volgende model mobo : GA-8SIML

dus een model van Gigabyte , maar doordat PAckard Bell een eigen bios heeft lukt het niet om de Easytune3 software (een o/c tool) te gebruiken omdat deze het bios niet herkend.

Kan ik een Gigabyte Bios over een PB bios flashen zonder dat dit problemen geeft?
Wie heeft hier ervaring mee?

(Na het flashen kan ik dus ook mijn FSB in het bios instellen wat nu dus niet mogelijk is)

Ik kan wel mailen naar PB, maar ze zeggen vast en zeker dat alles op eigen risco is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Er is maar een oplossing proberen .......
Want alle tweakers hebben home made systemen en geen oems juist om dit soort dingen te voorkomen :) :P

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

SonyEricsson schreef op 13 oktober 2002 @ 00:24:
Hoi

Mijn PB pc gebruikt de volgende model mobo : GA-8SIML
........

Ik kan wel mailen naar PB, maar ze zeggen vast en zeker dat alles op eigen risco is :P
Nou ik denk dat ze al helemaal niets zeggen haha.. maar ik wou zeggen probeer het.... maar xie net dat het geen dualbios heeft :( Maar lijkt me toch wel dat je gewoon een nieuwe bios erover heen kan pompen hoor.. dat had ik namelijk ook gedaan bij een fujitsu siemens systeem... lukte gewoon :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook geinteresseerd in de antwoord op deze vraag :)
Ik wacht af ;)

Een mail sturen naar Packard }) hell is ook een mogelijkheid. Uit mijn ervaring reageren ze supersnel (een dag of twee max).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt hem gewoon flashen ja.

PB gebruikte bij eerdere modellen vaak mobo's van MSi en die kon je ook gewoon flashen.
Het enigste wat er hooguit kan gebeuren is dat je bijvoorbeeld smartrestore of de meegeleverde software niet meer kunt gebruiken omdat PB dat namelijk zo heeft gemaakt dat alles herkent word wat er in je systeem zit.

Ik heb het namelijk zelf ook gedaan me mijn eerste packard bell en ik moet zeggen dat mijn compie beter leip en geen foutmeldingen meer had na flashen en na installen van win98.

Drivers kun je wel van hun site downloaden.

ps download ze wel voor je gaat flashen en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Let op je woorden.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:59

RammY

Dát!

doe het maar niet.... bij mij is ie dood gegaan

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:46
RamShackle schreef op 14 oktober 2002 @ 15:23:
doe het maar niet.... bij mij is ie dood gegaan
Uhhhhh....had ik het maar eerder gelezen....

Kan ik een nieuwe BIOS vragen aan PB of moet ik hem helemaal weer terugsturen naar TB technische dienst???

Verdomme...net een weekje oud ... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Dood dus? Zal dan geen garantie zijn. Ai ai ai... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_like_scotland
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 19:32
Ben ik blij dit te horen (athans voor mij zelf) ik heb een PB Platinum 7500 RW met MSI MS-6119 ver 1.2, deze was ik ook van plan opnieuw te flashen maar ik heb voor de zekerheid maar een mailtje gestuurd naar PB, ik hoop dat je een nieuwe bios krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
niet doen, bij mijn gb bord zat er een award bios op, terwijl op gigabite een ami bios stond :)
lekker genaaid van PB weer want moest dus toch hun bios gebruiken..

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_like_scotland
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 19:32
Ik zie dat je bij msi een recovery optie hebt om de bios terug te zetten:

For AMI BIOS

1. Rename the desired AMI BIOS file to AMIBOOT.ROM and save it on a floppy disk. e.g. Rename A569MS23.ROM to AMIBOOT.ROM

2. Insert this floppy disk in the floppy drive. Turn On the system and press and hold Ctrl-Home to force update. It will read the AMIBOOT.ROM file and recover the BIOS from the A drive.

3. When 4 beeps are heard you may remove the floppy disk and restart the computer.

en voor een award is er ook optie om de bios te herstellen.
ik zou eens kijken op de website van Gigabyte en als daar niks staat probeer dan www.msi.com.tw eens.

ps. bios kun je vaak ook bij packardbell downloaden : http://support.packardbel...ort/download/drv.asp?c=ap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i_like_scotland schreef op 14 oktober 2002 @ 19:12:
Ben ik blij dit te horen (athans voor mij zelf) ik heb een PB Platinum 7500 RW met MSI MS-6119 ver 1.2, deze was ik ook van plan opnieuw te flashen maar ik heb voor de zekerheid maar een mailtje gestuurd naar PB, ik hoop dat je een nieuwe bios krijgt ;)
Hmmz, ik ben zelf toch al een redelijke tijd werkzaam bij de support van PB en het lijkt mij gewoon het slimst voor je om de gewone PB bios erop te zetten, nieuwste versie uiteraard... de PB naam van het bord is Tacoma :) Bios is te vinden @ http://support.packardbel...nr/REFBIOS00330700-06.asp

Misschien een idee?
Pagina: 1