Vaag netwerk

Pagina: 1
Acties:

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik heb hier thuis een netwerkje van 4 computers, waarvan er 1 computer is met een (analoog) modem :(. Deze fungeert als internetgateway. 3 computers hangen aan elkaar met coax kabels, de mijne via UTP aan de hub. Het internet deel ik via de Windows Internet Connection Sharing.

Sinds ik op alle computers WinME heb geïnstalleerd, behalve de gateway (Win98 SE), kan ik alleen maar een beroep doen op de gateway als een van de andere 2 computers ook aan staat. Staan deze uit, dan kan ik het netwerk niet doorzoeken :?.

Toen overal nog Win98 SE op stond, werkte het wel goed. Zou het probleem opgelost kunnen zijn als ik op de gateway ook WinME installeer? Volgens mij mag dit namemijk eigenlijk niets uitmaken.

specs

Verwijderd

Nee, dat zou inderdaad niet uit mogen maken... (al draai je DOS op je gateway..) :)

probeer anders eens iets anders dan ICS. Sygate ofzo. Lukt dat niet anders? Ik vind het probleem namelijk nogal vreemd.... Maar goed.... het woord <bold> Windows </bold> zegt alweer genoeg he? Probeer gewoon eens iets wat NIET van M$ is. Misschien dat dat zal helpen...

in ieder geval:
Succes ermee!

PS: Je hebt ook niet een DHCPserver draaien op een van die andere pcs? Anders krijg je namelijk geen IP toegewezen... En dat is wel zo handig wil je kunnen internetten.. >:)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op een of andere manier zijn je instellingen niet dezelfde als onder 98SE.
Als een vam je compu's niet aan staat is je netwerk niet meer compleet, vandaar dat je dan niet kunt browsen.

Kijk je netwerk configuratie nog 'ns goed na, omdat op ME sommige instellingsmogelijkheden op een andere plaats staan..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RubenDJ
  • Nu online
Ik heb alle pc's een vast IP nummer gegeven, variërend van 192.168.0.1 tot 192.168.0.4.

Binnenkort zal ik de instellingen van 98 SE en ME eens vergelijken. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien...

Bedankt!

specs

• RubenDJ
  • Nu online
Ik ben nu dus ff aan het uitproberen geweest en het volgende kwam eruit:

mijn computer (die als enige met UTP aan de hub zit) kan het netwerk niet doorzoeken als de laaste pc op de BNC bus niet aanstaat. Zodra er spanning op deze pc staat (hij hoeft dus niet per se opgestart te zijn), lukt het wel :?.

Ik snap er echt helemaal niets meer van. Dit is geen softwarematig probleem maar meer een hardware-probleem, lijkt me...

Plz help!

specs

• collin
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

dat zou niet uit mogen maken, ze zouden allemaal uit moeten unnen staan zonder dat een PC daar last van heeft..

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Afsluitweerstand defect of niet aanwezig?
Aardings probleem?

• RubenDJ
  • Nu online
De terminator heb ik nu direct op de gateway gezet, ik heb nu dus een netwerk van 2 computers. Dit werkt wel gewoon.

Een aardingsprobleem kan ook niet, want alle pc's worden gevoed uit geaarde stopcontacten.

Toen alle computers nog onder Win98 draaiden, werkte het wel goed.

Anders nog iets?

specs

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 10:26

jbr

Right back @ ya

Ik weet niet helemaal hoe je netwerk er nu uitziet, maar de problemen lijken heel erg op het probleem wat nog wel eens voordoet als je Windows 2000 in hetzelfde netwerk hebt samen met Win9x clients.

Controleer het volgende:
1) Kaarten en kabels (lijkt misschien dom, maar voordat je software gaat testen moet je eerst zeker weten dat je met goede apparatuur werkt. - Toevallig NE2000 kaarten ertussen zitten?)

2) Controleer dat je server de "Master browser" is en de overige computers deze mode op "Automatic" hebben staan. (uit mijn hoofd bij de properties van de netwerkkaart -tenminste als je geen rare kloon hebt...) Heb je deze optie niet dan moet je even bij de fabrikant van de kaart kijken...

3) Protocollen: gebruik OF NetBEUI OF TCP/IP voor je interne netwerk en mik het andere protocol weg. Geen prut ertussen...

Succes!

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Verwijderd

Is je coaxkabeltje nog wel 100%???? Beruchte dingen die kabels hoor.........

Hans

• RubenDJ
  • Nu online
daar zat ik ook aan te denken ja, een rotte kabel...

maar als de laaste pc wel aanstaat dan functioneert het netwerk gewoon goed en heeft het ook de snelheid die ik mag verwachten. Dan kan het toch niet aan de kabel liggen?

Netwerkkaarten: bij mij een 3com, verder 2 wazige ISA NE2000 kaartjes en 1 Legato kaart met RealTek chip erop.

specs

Pagina: 1