[PHP] promosysteem

Pagina: 1
Acties:

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Ik ben begonnen met het uitdenken van een promotie-systeem.

Op een website moeten 7 tabellen komen.
Waarvan 2 GROTE promoties, en 5 kleintjes.

Nu zou ik dit natuurlijk op een gemakkelijke manier moeten kunnen aanpassen.
Maar ik ben er nog niet helemaal uit op welke manier ik dit het beste kan doen.

Ik dacht aan het volgende:

2 files: promo.php en promoadmin.php
In promoadmin krijg je een 7 verschillende formulieren, waarmee je iedere promotie afzonderlijk kan aanpassen.
Met een simpel fileuploadscriptje..

Nu vroeg ik me af hoedat ik dat het beste per promotie kan doen.
Die foto'tjes zijn niet echt een probleem, die kan ik gewoon uitlezen uit de dir.

Maar hoe moet ik dat doen met de beschrijving, specificaties, prijs.. van die promotie?
In een aparte file opslaan, of is het ook mogelijk om deze rechtstreeks in de variabelen te stoppen van promo.php

het is geen optie om een db te gebruiken

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Geen DB? Dan maar een XML filetje maken.. Er even vanuit gaande dat er altijd maar 1 tegelijk aan het editen is natuurlijk :)

edit:
Wat jij zegt zou ook nog wel kunnen met een search replace ofzo... maar als je dan toch bezig ben zou ik maar gelijk ff in XML duiken.. Voor simpele gegevens als deze is dat niet zo moeilijk.

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
hmmmm, XML.. een leuk iets, maar ik heb er mij nog nooit mee beziggehouden

geen andere manier mogelijk dan?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je gaat nu wel heel erg statisch worden, maar zonder database en XML blijft er naar mijn idee alleen maar tekstbestanden over.

Als je de veronderstelling maakt dat een promotie niet gewijzigd hoeft te worden (alleen overschreven), kan je 7 html bestanden schrijven, of 7 tekstbestanden, en deze dan includen in je PHP bestand. Wel moet je dan bij het wegschrijven al rekening houden met evt. opmaak.

Mocht je het wel willen wijzigen, dan moet je nog een dummybestand aanmaken (je krijgt dan dus 14 bestanden, een bestand met alleen de 'variabelen', welke je wel kan uitlezen met een regular exp. oid en een bestand met de complete 'opmaak'.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
zou iemand mij een voorbeeldje kunnen geven op welke manier ik hier met XML moet gaan werken?

Verwijderd

Search doet wonderen ;)

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
is het dan zo moeilijk om gewoon even een kort vb'tje te geven over op welke manier ik die xml het beste kan implementeren in mijn code.

zou het eventueel ook niet mogelijk zijn, om dmv een formulier, de variabelen aan te passen. En deze dan includen in promo.php

of is dit een beetje.. tever gezocht

Verwijderd

Heb je zelf al wat geprobeerd FoX?

Misschien is het zinvol dat je eigen inspanning zich niet beperkt tot het typen van berichten hier die slechts vragen om de inspanning van anderen. Lees bijv. eens de in de FAQ genoemde websites over XML en PHP door.

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
tuurlijk heb ik zelf al wat geprobeerd, dat heb ik toch uitgelegd in mn eerste bericht.

ik ben nu enkel nog een manier aan het zoeken om via het web, de gewenste aanpassingen door te voeren.
ik wou dit eigenlijk allemaal doen zonder een database, maar ik begin zo toch m'n twijfels te krijgen ofdat dit dan wel goed mogelijk is.
Maar volgens mij moet er toch een goede oplossing zijn.. (nu nog weten te vinden..)

Ik heb wel wat zoekwerk verricht naar xml, maar eigenlijk zie ik niet echt goed hoe deze toe te passen op mijn projectje... :?

Verwijderd

-FoX- schreef op 13 oktober 2002 @ 10:34:
tuurlijk heb ik zelf al wat geprobeerd, dat heb ik toch uitgelegd in mn eerste bericht.
Uhm ... dacht het niet. Er staat alleen dat je aan het nadenken bent. Pas als ik source code zie, of je vragen stelt over bijv. XML aan de hand van iets dat je hebt gelezen maar nog niet begrijpt, ga ik er vanuit dat je nog niets hebt gedaan.
ik ben nu enkel nog een manier aan het zoeken om via het web, de gewenste aanpassingen door te voeren.
ik wou dit eigenlijk allemaal doen zonder een database, maar ik begin zo toch m'n twijfels te krijgen ofdat dit dan wel goed mogelijk is.

Maar volgens mij moet er toch een goede oplossing zijn.. (nu nog weten te vinden..)

Ik heb wel wat zoekwerk verricht naar xml, maar eigenlijk zie ik niet echt goed hoe deze toe te passen op mijn projectje... :?
Gegevens in een database opslaan is wel het meest logische in dit geval, maar het kan dus ook bijvoorbeeld door gegevens in een file op te slaan. Kijk bijvoorbeeld eens naar de voorbeelden in de documentatie bij fputs().

Zie ook bijv. http://doika.net/sorsat/gbook/ als een voorbeeld van een guest book in PHP dat informatie in files opslaat.

Succes :)

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik ben dom ja, maar wat is een promosysteem?

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
voorbeeld: de goedkoopste prijzen - promoties, van een winkel..
deze weergeven op een website, gelijk een reclamefolder

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ok, en elke promotie bestaat uit een stukje html? En die wil je in een vakje proppen?

Dan maak je toch gewoon 7 filetjes met die promodingen, en die include waar je ze wil laten zien. Als je ze wilt editten, dan open je ze, zet je ze in een textarea, edit je, en laat je de file overwriten.

Niet zo'n mooie oplossing, maar het werkt als een trein.

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Vage hosting eigenlijk dat het wel PHP, maar geen MySQL ondersteunt..

Volgens mij heeft een serverside taal bar weinig zin als je nergens gestructureerd gegevens vandaan kan halen en opslaan.. op wat tekst/xml files na...
Pagina: 1