bestaat er een lpt naar usb convertor?

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
zoals de titel al aangeeft, bestaat er een verloopstekkertje/convertor die een paralelle aansluiting naar USB zet?

Mijn oude (nou ja oud...een KT7a) mobo zit nu bij mijn vader in z'n pc, alleen is de lpt poort van dit mobo kaduuk (nee, is geen biosinstelling/driver probleem).

Nu wil het geval dat mijn paps nog een wat ouder HP deskjet heeft die het prima doet, maar alleen over een paralelle aansluiting beschikt. Is het mogelijk om deze op een andere manier dan de LPT poort aan te sluiten.

Op Google heb ik niets vinden, dus dit is een laatste strohalm, anders laat ik m'n paps gewoon een nieuwe printer kopen...

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 09:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ja, dat bestaat, kijk maar eens bij google : [google=printer usb convertor]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Je kan een parallel kaartje kopen. Een converter is er niet bij mijn weten. En jah, mooie nieuwe kleuren printer dan, heb jij ook nog plezier van :P

edit

te laat, maar ik zou toch voor een nieuwe printer gaan ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://80.247.198.48/product_image.php?product_id=30&size=small

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Je bedoelt een usb->parallel converter. Tja tis maar vanaf welke kant je het ziet :).
Ja die bestaat. Sitecom heeft er een die alleen geschikt is voor printers.
Afbeeldingslocatie: http://80.247.198.48/product_image.php?product_id=30&size=small

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn hartelijke dank voor de snelle reacties, de Google search had ik gedaan met 'lpt to usb convertor' en dat werkte dus niet echt lekker... Ik ga eens kijken of die Sitecom interessant is!

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

als je wil searchen kan je beter zoeken op usb -> centronix adaptor of iets dergelijks
die dingen hebben ze in vrijwel elke winkel (diegenen die je hierboven ziet dus)
usb -> parallel poort bestaat enkel naar centronix printer connector :)

Verwijderd

Het is me inmiddels wel opgevallen dat als je een verloopje nodig hebt: Sitecom maakt alles. :)

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Naast de boven staande SiteCom oplossing zijn er nog een aantal natuurlijk. Ik weet ook een USB Hub die een LPT - COM - JoyStick - PS/2 Key - PS/2 Mouse - 2x USB creert van 1 USB lijntje. (LPT = niet de Centronix stekker zoals de sitecom hierboven)
PS: ik VIND dat je titel verkeerd om is ;)
Je wilt een USB to LPT converter niet een LPT to USB converter... meestal kijk je naar de bron van je signaal. In dit geval je de pc kant om te vertellen van wat naar wat je wilt converteren, maar das mijn huishoudelijk ingeving :Y)

I've visited the Mothership @ Cupertino

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Blijft de vraag: waar wordt hij verkocht?

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:59

LopeZ

Too much is never enough

Is al vaker langs gekomen, antwoord is simpel : ja :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.