Toon posts:

Home Cinema setje

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal; 8)

ik was op het internet wat aan het zoeken voor wat info van een Home Cinema-DVD-setje; en toen ik hier aankwam leek iedereen wel behulpzaam en vriendelijk. Daarom dacht ik dat jullie me misschien wel wat raad zouden kunnen geven.
Ik heb al wat gezocht in de archieven, maar vond niks concreet voor men probleem (moest ik toch iets over het hoofd hebben gezien mag je het altijd laten weten).

Ik ben van plan om met men welverdiende centen een DVD-systeempje te kopen voor bij men Philips breedbeeld-televisie. Omdat ik nog niets van DVD/extra geluid heb dacht ik om misschien zo'n totaalpakket te kopen. Is dit eigenlijk wel goed? Of zou ik toch extra geld besteden voor alle onderdelen apart aan te schaffen. Zo kieskeurig ben ik niet op vlak van geluid,... maar ondersteuning (CD-r/rw; vcd; Svcd, mp3 is niet noodzakelijk) dan weer wel.

Men ook viel op de Philips LX 7000 SA, met DVD-speler en geïntegreerde verstreker en 5.1 audio. Of zou ik toch voor de iets duurdere Lx 8000 Sa gaan?! (ondersteunen deze setjes eigenlijk svcd's? Want dat kon ik nergens vinden...)
Of is misschien toch een setje van JVC beter? (Th-A5R of TH-A9R of TH-A10R of nog iets anders en ook weer is de vraag of ze svcd ondersteunen...)
Het liefst zou ik het bij deze merken houden, maar suggesties zijn altijd welkom.

Of zou ik toch alle onderdelen apart kopen (maar dan moet ik wel wat op budget letten...) en wat is dan een aanrader (van philips of jvc liefst ook) en waarom? (voor uitbreiding in de toekomst is het echt niet nodig, dan hou ik dit wel voor de 2de tv in huis... :) )

Bedankt voor de goede info alvast! :*)

Groeten, Carl

Verwijderd

Ok een paar antwoorden:

- de setjes waar jij het over hebt zijn volgens de "audiofielen hier niet goed etc. Ik kan hier niet echt over meepraten, maar ik wil je 1 tip geven: als je setje later uitgebreid moet worden of de DVD player gaat kapot dan heb je een probleem.

- over SVCD, over het algemeen kunnen VCD players ook SVCD aan

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-12 16:03

JT

VETAK y0

Die alles in 1 setjes zijn meestal niks voor muziek. Losse componenten zijn een stuk beter. Zoek is bij Pioneer, Tannoy, Mission, Yamaha, Marantz, Denon, Chario, Energy, Kef, Tannoy enz. en selecteer daar is wat spullen van die je aanspreken. Ga ze vervolgens beluisteren in een winkel en beoordeel wat je er zelf van vind.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb sinds kort een ABit SP-50 (5.1 met een 45watt subwoofer)

nou.. ik kan me onderonderburen ermee lastig vallen met me bass :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

Topicstarter
Tja, misschien is het toch wel beter om alles apart te kopen, maar dan is de prijs ook ineens 2X zoveel...

Ik zou toch liefst bij Philips of JVC blijven. Nu dacht ik aan deze combinatie van jvc-onderdelen:
dvd-speler: XV-N5
versterker: Rx-7022R
subwoofer:sp-pw100
speakers: sp-x100

Is dit een goede keuze? En rond welke prijs schommelt dit? En ik twijfel nog wat voor de speakers, is dit wel goed prijs/kwaliteit?

Nogmaals bedankt voor de hulp!

Ps: Indien je iets geen goede keuze vind kun je dan zeggen waarom niet aub; kan ik daarop letten voor een volgende keuze...

edit: Links blijken niet te werken; waarschijnlijk mag je niet direct linken...
ga dan gewoon naar http://www.jvc.be of http://www.jvc.nl daar dan op producten en zo verder naar dvd-speler en tuner en speakers...

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

goh, je links doen het niet

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

GambitRS schreef op 13 oktober 2002 @ 10:18:
goh, je links doen het niet
lijkt me logisch:
SERVER MAINTENANCE...
JVC-Europe.com server is under maintenance and will soon be back online.
Thank you for your understanding.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, de links werken dus niet; probeer dan gewoon naar http://www.jvc.be of http://www.jvc.nl te gaan en daar dan op producten clicken en zo verder naar dvd-speler en tuner en speakers...

Maar is dit alles goed compatibel met elkaar en een goede prijs/kwaliteit? Of vind ik voor een lagere prijs ergens evenveel kwaliteit en functionaliteit?

Verwijderd

Je hard verdiende centen kun je maar 1 keer uitgeven, toch?
Nou neem dan wat extra tijd om je te orienteren op wat nu het beste is voor jou zodat je het meeste plezier zult hebben.
Orienteer jezelf op internet http://www.kieskeurig.nl is misschien iets voor je?
Ga naar winkels om folders te halen en te kijken/luisteren.
Oke nu mijn tip, koop losse componenten!
Echt hier heb je direct en op langer termijn veel meer plezier van.
In een setje zoals de tha-5 van JVC (dit is een budget setje) zit alles geintergreerd in een behuizing.
Hier zit dus ook de versterker in, de tekortkomingen vind je dan ook terug in het geluid...dat is nu juist waar het om draait bij een home theater set.
Een set zoals de tha-10 is een mooie set, alleen zit de versterker in de subwoofer.
Dit zou voor mij persoonlijk een minpunt zijn, als je naar de specs van dit setje kijkt dan kom je nog wel meer dingen tegen tegen vallen.
Persoonlijk zou ik voor zoiets gaan http://www.kieskeurig.nl/...45760C649C1256B8A0053EB1F
Losse componenten, mooi vorm gegeven en kwaliteit wat garant staat voor veel plezier.
Kijk maar eens op internet (pssst kijk in Duitsland!!) wat de prijzen zoals zijn, dan zul je zien dat het echt niet zo duur hoeft te zijn. :)

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 10:09:
Tja, misschien is het toch wel beter om alles apart te kopen, maar dan is de prijs ook ineens 2X zoveel...
Dan heb jij nog nooit echt goed rond gekeken. Er is al een Sony receiver met DD en DTS voor 250 euro.
Ik zou toch liefst bij Philips of JVC blijven.
Want ?
Is dit een goede keuze? En rond welke prijs schommelt dit? En ik twijfel nog wat voor de speakers, is dit wel goed prijs/kwaliteit?
Moet je zelf beluisteren of jij er tevreden mee bent.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
De reden van de philips of jvc is dat we dicht bij ons een goede dealer hebben waar we al jaren klant zijn en die voor ons een mooie prijs kan maken en geweldige service aanbiedt. En omdat ik vertrouwd ben met deze merken en nooit problemen mee heb gehad...

Wat de site kieskeurig betreft; bedankt voor de link, is wel handig, ik kan er enkel geen info vinden over speakers...
Nu ben ik al zo goed als zeker over men aankoop van de XV-N5-dvd-speler.
De versterker (de rx-7022R) krijgt iets minder goede commentaar, heeft iemand hier al enige ervaring mee?
En de subwoofer krijgt ook niet echt goede commentaar en van speakers vind ik al helemaal geen info...

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 22:42
ik denk dat je beter wat rond kan gaan kijken naar losse componenten. als dat hele set 1500 euro kost kom jij best een eind met losse componenten. daar heb je meer aan. niet alleen dat het beter klinkt maar ook omdat je beter kan uitbreiden, en rapareren ook goedkoper is. ik denk dat je meer plezier kan hebben aan 5of6 mooie houten boxen als 6 van die kleine stalen/dun hout/plastic boxies.
daar komt bij dat je dvd en receiver helemaal naar wens kan uitzoeken.
kijk eens bij http://www.highquality.nl/ daar hebben ze mooie tannoy speakers tot 70% korting.

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 16:38:
De reden van de philips of jvc is dat we dicht bij ons een goede dealer hebben waar we al jaren klant zijn en die voor ons een mooie prijs kan maken en geweldige service aanbiedt. En omdat ik vertrouwd ben met deze merken en nooit problemen mee heb gehad...

Wat de site kieskeurig betreft; bedankt voor de link, is wel handig, ik kan er enkel geen info vinden over speakers...
Nu ben ik al zo goed als zeker over men aankoop van de XV-N5-dvd-speler.
De versterker (de rx-7022R) krijgt iets minder goede commentaar, heeft iemand hier al enige ervaring mee?
En de subwoofer krijgt ook niet echt goede commentaar en van speakers vind ik al helemaal geen info...

Als je dan perse een van die 2 merken wil, ga dan voor Philips. Mijn ervaring is wel dat de prijzen die zo een dealer heeft meestal hoog zijn en wanneer ze dan voor zijn doen laag zijn, zijn ze meestal eigelijk normaal. Trouwens niet echt geweldige zaak dat ze alleen die 2 merken aanbieden :/ De hifi zaak waar ik klant ben hebben ze letterlijk meer dan 100 merken: Tannoy, Mission, Chario, B&W, Velodyne, Rel, Revel, Myrad, Linn enz, dat is dus High Quality. Die gasten hebben pas service voor vaste klanten, gratis reparaties, vette kortingen enz.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Tja, het is een kleine winkel, maar goede service! Ze verkopen niet enkel die merken, maar zijn wel toegespits of alles van deze merken. Waarom voor philips gaan ipv jvc?

En ik woon in België, dus al die nederlandse sites zijn wel leuk voor te vergelijken, maar levering is dan wel een probleem. Enige leuke belgische links?!

• JT

JT

VETAK y0

Omdat ik zelf niet weg ben van JVC audio.

Ecodan warmtepomp

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Over de speakers. Ik ben zelf lang op zoek geweest naar een 5.1 setje. Je kent ze wel uit de diverse reclame blaadjes van audiozaken. 5 satelietjes en 1 subwoofer. Geen pc spul, maar setjes voor de in woonkamer, van JBL, Jamo, Bose enz. enz.

Ik ben bij diverse zaken geweest, en heb zeker een 20tal setjes beluisterd. Ik vond er geen een acceptable klinken. Tuurlijk, je kunt er prima een filmpje mee kijken op 5.1, maar verwacht geen blow-me-out-of-my-seat geluid. Alleen de duurdere setjes van Bose komen tot aardige prestaties, maar dan is het nog maar zo zo.

Na lang wikken en wegen heb ik maar besloten om geen 5.1 set te kopen, maar om losse speakers te kopen. Ik heb nu 5 Mordaunt Short speakers, verkrijgbaar in de betere audio speciaal zaken. 4 x MS902 en 1 MS905, bookshel model. En dat is dus geen vergelijk met een 5.1 setje. Het grote verschil zit um in het bereik van de speakers. MEt zon 5.1 setje heb je kleine satelietjes, die relatief veel hoge tonen produceren, en 1 subwoofer die lage tonen produceert. Voor films nog niet zon ramp, maar als je daar muziek op gaat luisteren, in stereo: BAH! Klinkt nergens naar. Met de speakers die ik nu heb staan is het geen probleem. Zowel film als stereo muziek komt er prachtig uit.

Misschien dat ik op den duur nog een subwoofer aanschaf, maar met 5 goeie normale speakers, is dat niet eens nodig.

Mijn advies dus, zoals je al raadt: koop normale goeie bookshelf speakers ipv een kant-en-klaar 5.1 setje. Ik heb Mordaunt Shorts, maar bijv. Tannoy, Infinity, Mission of B&W hebben ook hele goeie, betaalbare speakers die het gemiddelde 5.1 setje de kamer uit blazen.

• Dnc1n
http://medlem.spray.se/bixbe/index.html

is dit niet wat? :D

WOW!!! OMG als ik het geld had, had ik ook zo iets staan! :9~ :9 :9~
dat is de mooiste thuisbioscoop die ik ooit hebt gezien!

Verwijderd

Topicstarter
Zoveel geld heb ik ook niet :-)

Wat te denken van de Philips MX980 voor versterker+boxen? (http://www.consumer.phili...IVERS&productId=MX980_22S)

Weer eens bedankt!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
hoeveel geld heb je wel dan?

Als je +/- 1500 euro hebt kom je er wel:

1. DVd speler, regio vrij: 300 euro
2. Receiver, 5 x 100 digital en dts: 600 euro
3. speakers, Mordaunt-Short, Tannoy oid: 600 euro

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12 22:17
zoals al eerder in dit topic is ge-opperd...die geluid setjes zijn niet geweldig.

Ik heb een set van jbl gekocht. was een aanbieding en koste me 900 gulden.
Ik gebruik er alleen de subwoover en de center van.
De sateliet-speakers heb ik vervangen voor goede (grote) luidsprekers want die kleine boxjes klonken ronduit slecht.

De subwoover is wel ok maar de center wil nog wel eens resoneren.
Een goede center kost al snel 300 euro.

Laat je dus niet verleiden door ''setjes'' want hoewel de prijs vaak aantrekkelijk is krijg je toch later spijt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat ik geen spijt ga krijgen van de setjes, ze kunnen altijd wel dienen zo'n boxjes (voor pc bijvoorbeeld) en ik heb net gezien dat ze de MX980 in België niet verkopen, dus zal het waarschijnlijk de MX999 worden (zelfde, maar met 6x100W ipv 6x60W) Enige ervaring iemand?

• Dnc1n
gebruik je het setje alleen voor films is het ok.
maar ga je er echt muziek mee luisteren koop dan een stel houten boxen + receiver + dvd speler.
ook al betaal je er iets meer voor je hebt er zeker veel meer plezier van.
en vooral de boxen blijven hun waarde ook nog vasthouden.
dus als je er nog eens vanaf wil verkoop je ze weer voor veel geld.
zelfde met receiver en dvd.
maar als je losse componenten neem zou ik niet voor jvc of philips gaan.
deze merken staan er nou niet echt om bekend op goeie audio kwaliteit.
veel technische snufjes maar een normale audiokwaliteit.
marantz, nad, sony, pioneer, yamaha kun je beter naar gaan luisteren.
speakers neem je dan uit de onderklasse (zo noem ik het maar voor het gemak)
b.v.:
B&W 300 serie
B&W 600 serie
Kef Cresta Serie
Tannoy mx serie

je zult zien dat je aan zo'n set veel meer plezier beleeft. :)

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 08:55:
Ik weet dat ik geen spijt ga krijgen van de setjes, ze kunnen altijd wel dienen zo'n boxjes (voor pc bijvoorbeeld) en ik heb net gezien dat ze de MX980 in België niet verkopen, dus zal het waarschijnlijk de MX999 worden (zelfde, maar met 6x100W ipv 6x60W) Enige ervaring iemand?
MAW: al het gegeven advies hier is voor niks |:( Als je toch al weet wat je gaat kopen ga dan niet vragen wat het best is als je toch al zeker weet wat je gaat kopen |:(

Ecodan warmtepomp

• Artwido
JT schreef op 14 oktober 2002 @ 10:55:
[...]

MAW: al het gegeven advies hier is voor niks |:( Als je toch al weet wat je gaat kopen ga dan niet vragen wat het best is als je toch al zeker weet wat je gaat kopen |:(
Heb je het ook door :) Hij wil gewoon bevestiging van zijn keuze.
Alleen jammer voor hem gaan wij daarin niet in mee.

Verwijderd

Topicstarter
Ja zeg, zo moet ge het nu ook niet gaan voorstellen! Ik heb toch al door (ondermeer) jullie aanraden gekozen om toch voor aparte onderdelen te gaan! En ik heb ook niet al het geld om een super-systeem bijeen te kopen. Ik apprecieer ten zeerste jullie raad; maar na wat beraad met anderen en omdat ik het toch niet voor muziek ga gebruiken (buiten TMF/MTV dan) denk ik dat voor mij de MX999 een goede keuze is. Ik heb daar ook al door anderen goede comentaar over gehoord; en het is ongeveer binnen mijn budget. Als ik toch een aparte versterker en speakers zou kopen; dan betaal je toch altijd meer dan zo'n pakketje, en omdat ik niet het geld heb, zit ik dan toch weer met mindere kwaliteit!

En de DVD-speler; wat daarmee? Want op ondermeer "kieskeurig" staat deze toch hoog gerangschikt; en qua ondersteuning ziet het er ook goed uit (mp3, vcd, svcd, jpeg,...).

Bedankt voor de raad nogmaals.

• Dnc1n
kieskeurig kun je beter niet gebruiken voor reviews omdat de consument hun eigen producten toch altijd geweldig vinden. en de specificaties kloppen ook niet altijd.
voor ondersteuning van de dvd-speler: http://www.vcdhelp.com/

Verwijderd

@ _carl, laat je niet stangen door deze zure tweakertjes. Wat ze ook moge denken, ze hebben je geholpen. Veel plezier met je nieuwe setje en bedenk dat al die audiofielen hier een absoluut gehoor hebben of doen alsof, want het is BIJNA geen kwestie van kwaliteit maar van wat je lekker vindt klinken.

Als je een setje koopt, dan "adapt" je daar aan, maar luister je kort achter elkaar naar verschillende setjes dan hoor je inderdaad het verschil. En dat verschil maakt niet uit, want eenmaal thuis stel je m zo goed mogelijk in, and that's it.

Verwijderd

Topicstarter
Dnc1n schreef op 14 oktober 2002 @ 13:14:
kieskeurig kun je beter niet gebruiken voor reviews omdat de consument hun eigen producten toch altijd geweldig vinden. en de specificaties kloppen ook niet altijd.
voor ondersteuning van de dvd-speler: http://www.vcdhelp.com/
Bedankt voor de link, maar deze had ik al net bezocht! De ondersteuning van de XV-n5 lijkt echt wel goed mee te vallen! Dus ik ga ervoor:) Weet je zo geen site maar dan voor geluid? Want het probleem is dat die setjes nogal land-afhankelijk zijn en ik kan nergens een deftige site vinden met info/reviews van de MX999...

Wat de site betreft; het is misschien allemaal nogal zwart-wit wat men zegt, maar je leert er toch wat uit over het product (qua ondersteuning bijvoorbeeld; of bepaalde dingen die niet zo goed zijn)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 14:31:
@ _carl, laat je niet stangen door deze zure tweakertjes. Wat ze ook moge denken, ze hebben je geholpen. Veel plezier met je nieuwe setje en bedenk dat al die audiofielen hier een absoluut gehoor hebben of doen alsof, want het is BIJNA geen kwestie van kwaliteit maar van wat je lekker vindt klinken.

Als je een setje koopt, dan "adapt" je daar aan, maar luister je kort achter elkaar naar verschillende setjes dan hoor je inderdaad het verschil. En dat verschil maakt niet uit, want eenmaal thuis stel je m zo goed mogelijk in, and that's it.
Tja, weet ik wel hoor, dat van die tweakertjes... En inderdaad, als je zelf maar één systeempje hebt ga je niet makkelijk zeggen dat het net iets te weinig dit of te veel dat heeft...

Als ik men setje heb laat ik nog iets weten! :*)

• Artwido
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 14:31:
Dit ben ik dus niet met je eens.
Er is wel zeker duidelijk hoorbaar verschil in kwaliteit.

Bij het setje van JBL wat ik had gekocht klonken de sattelietspeakertjes ronduit slecht. Er zit totaal geen dynamiek in die dingen. En daar hoef je echt geen audiofiel voor te zijn om dat verschil te horen.

De center-speaker die bij de set zit is, is van dusdanige kwaliteit dat bij hoge tonen met veel dynamiek (sommige films) deze gaat resoneren. Dit is duidelijk hoorbaar.
Als je weet dat een beetje centerspeaker begint bij 300 euro dan is dat natuurlijk niet zo gek.

Ik wil die jongen helemaal niets aansmeren maar ik weet gewoon dat in dit geval goedkoop duurkoop kan zijn.
Ik heb achteraf ook spijt van mijn aankoop van mijn speakerset. Want van de speakerset ben ik alleen tevreden met de subwoover. de sattelietspeakers zijn allemaal vervangen voor goede boxen.

Verwijderd

Artwido, begrijp me niet verkeerd. Er zijn genoeg tweakers hier die nuttige dingen zeggen, en jouw post was ook best wel behulpzaam. Er is zeker wel verschil te horen, maar niet in dezelfde prijsklasse.
Ik lees standaard elke keer weer als iemand iets vraagt over boxen en hij heeft een klein budget, dat hij toch meer geld moet uitgeven voor betere boxen etc.
Snap je het een beetje?

Ik wilde niet echt zomaar afgeven op mensen, daarvoor vind ik het hier te handig. O-) O-)

Verwijderd

Topicstarter
Nu nog wat info gevraagd; ik heb namelijk eens grondig de specificaties van de MX999 bekeken; en blijkt dat deze geen Dolby Pro Logic II heeft, maar wel Mpeg Multi Channel. Bij de JVC RX-7022R is dit juist omgekeerd! Wat zou nu het beste zijn? Is het echt zo dat ik bij de RX-7022R geen geluid heb bij het aspelen van gewone mpg en mpeg-filmpjes? En gaat dit trouwens rechtstreeks met de JVC XV-N5? Of moet ik het toch eerst in een ander formaat zetten? Of heb ik dit MPEG Multi Channel gedoe verkeerd begrepen?
En als het dan toch de RX-7022R-receiver wordt zal ik nog eens grondig nadenken over men boxen! ;)

Verwijderd

Vraag jezelf eerst af of je wel DPL2 nodig hebt?
Waar let je op als je DVD's haalt?
Als je bijna altijd 5.1 hebt op je DVD's dan maakt DPL2 niet zoveel uit of wel?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 13:03:
Vraag jezelf eerst af of je wel DPL2 nodig hebt?
Waar let je op als je DVD's haalt?
Als je bijna altijd 5.1 hebt op je DVD's dan maakt DPL2 niet zoveel uit of wel?
Het is net dat wat ik me afvroeg! Indien Dolby Digital en DTS beter is; dan zal het wel niet zo erg zijn indien een DVD die dit niet ondersteunt net een ietsje minder is zeker?! Want dat zal toch willen zeggen dat bij die DVD het geluid nu niet het belangrijkste is denk ik?!
Dan zal ik toch maar voor de MX999 gaan. Of is daar nu toch een minder aspect aan (buiten de boxen natuurlijk.. :Y) )

Bedankt voor de begeleiding bij men aankoop iedereen! _/-\o_

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12 12:31
Mpeg Multi Channel wordt nagenoeg niet meer gebruikt. DPL2 is niks meer dan een nieuwe vorm van surround voor dolby 2.0

DD5.1 en DTS zijn nog altijd het belangrijkste voor je thuisbioscoop.

Kwa boxen moet je gewoon kijken naar een mooie 5.1 set van bijv. mordaunt short, tannoy, kef etc. Klinken beter als je ook muziek cd's wilt luisteren

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Ik zelf koop alleen 5.1 dvd's, als er eentje tussen zit die geen 5.1 heeft, dan maakt het me eigenlijk niet zoveel uit wat ie dan wel heeft, al is het stereo. Je krijgt dat surround gevoel dan toch niet echt meer. (alhoewel DBP2 best wel goed klinkt) En hoeveel DVD's gaan er uitkomen met Dolby Prologic II? Als het geluid van oudere films goed bewaard is gebleven dan komt er een 5.1 versie uit, en anders dan lukt het ook niet met DBP2.
En nieuwe films komen standaard met 5.1, ik zie niet in waarom een nieuwe DVD met DPL2 uit zou komen eigenlijk?

• basset
DPL2 is toch alleen een techniek om het oudere DPL beter te laten klinken? Ik geloof niet dat er een nieuwe mix voor nodig is.

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Topicstarter
basset schreef op 15 oktober 2002 @ 13:15:
Mpeg Multi Channel wordt nagenoeg niet meer gebruikt. DPL2 is niks meer dan een nieuwe vorm van surround voor dolby 2.0

DD5.1 en DTS zijn nog altijd het belangrijkste voor je thuisbioscoop.

Kwa boxen moet je gewoon kijken naar een mooie 5.1 set van bijv. mordaunt short, tannoy, kef etc. Klinken beter als je ook muziek cd's wilt luisteren
Tja, die Mpeg Multi Channel zit toch standaard op zowat elke Philips receiver. Maar heeft dat dan niet te maken met Mpeg-filmpjes van je pc?

En voor boxen; ik wil de set niet gebruiken voor muziek-cd's; dus zullen de satellietjes voorlopig wel genoeg zijn. :P

Nogmaals bedankt, en ik denk dat ik met dit systeempje toch wel een eindje verder kan!

• basset
nee, mpeg multichannel is een niet van de grond gekomen standaard als dd bijv. Je hebt er echt niks aan misschien zijn er DVD's die dit nog hebben, maar ik heb ze nooit gezien.

Voor films heeft zo'n set vaak echt goed geluid hoor. Dus ik denk dat de satellietjes wel goed zijn ja.

Hop,hop,hop!

Verwijderd

_carl er wordt hier niet bedankt.

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Dnc1n schreef op 14 oktober 2002 @ 10:53:
[knip]
b.v.:
B&W 300 serie
B&W 600 serie
Kef Cresta Serie
Tannoy mx serie

je zult zien dat je aan zo'n set veel meer plezier beleeft. :)
En aan hoeveel euro per speaker moet je dan denken? Ik zou niet weten waar ik dat kan opzoeken. Want op dat kieskeurig staan geen/nauwelijks speakers.

ActueleWind

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
heb nu deze... kost € 340 (LG DA3520) ... werkt perfect hoor! echt cool bij films!!

Afbeeldingslocatie: http://www.rf-online.nl/pictures/producten/LGDVDreceiver.gif

Verwijderd

Dolby Pro logic 2 is geen discreet surround formaat en zal ook nooit dpl2 worden opgenomen, hooguit op vhs banden nog ? maar goed een DPL2 decoder maakt gewoon een standaard DPL signaal dat het klinkt als een 5.1 signaal. Puur simulatie dus. ( Laat overigens ook 2 kanaals opnames ( stereo ) klinken als 5.1

ze waren me al voor ;) te lang niet gerefreshed

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de info (als ik al niet meer mag bedanken ;) )

Ik ben nu 95% zeker dat het de JVC xv-n5 met de Philips MX999 wordt.
Kan ik dit makkelijk met elkaar aansluiten? En wat is de beste wijze voor het beste resultaat?

Ik laat iets weten als ik het heb!

• Dnc1n
Lurge schreef op 15 oktober 2002 @ 14:07:
[...]

En aan hoeveel euro per speaker moet je dan denken? Ik zou niet weten waar ik dat kan opzoeken. Want op dat kieskeurig staan geen/nauwelijks speakers.
goeie speakers moet je ook niet vergelijken op een site als kieskeurig, je kunt het beste opzoek gaan naar revieuws op het internet (tip: google). dan kun je al aan de hand van ervaringen,cijfertjes, plaatjes, een shortlist maken wat je eventueel wil nemen.
daarna kun je eens gaan luisteren in hifi studio's en dan kun je je persoonlijke keuze maken.
speakers kosten je zo tussen de 100-200 euro ps als je uit de bovengenoemde series kiest. alleen boekenplankspeakers en centers. zuilmodelen zijn weer wat duurder. zuilen zijn er weer vanaf 200 euro.

mooie speakers die je eens zou kunnen gaan luisteren zijn (in de bovengenoemde prijsklasse dan):
-B&W 300 serie
-B&W 600 serie
-Kef Cresta
-Kef Qserie (is wel iets duurder)
-Wharfedale Diamond 8
-Tannoy mx
-Mourdount-short (de boekenplankers en centers)

Verwijderd

Topicstarter
Dnc1n schreef op 15 oktober 2002 @ 23:34:
[...]

goeie speakers moet je ook niet vergelijken op een site als kieskeurig, je kunt het beste opzoek gaan naar revieuws op het internet (tip: google). dan kun je al aan de hand van ervaringen,cijfertjes, plaatjes, een shortlist maken wat je eventueel wil nemen.
daarna kun je eens gaan luisteren in hifi studio's en dan kun je je persoonlijke keuze maken.
speakers kosten je zo tussen de 100-200 euro ps als je uit de bovengenoemde series kiest. alleen boekenplankspeakers en centers. zuilmodelen zijn weer wat duurder. zuilen zijn er weer vanaf 200 euro.

mooie speakers die je eens zou kunnen gaan luisteren zijn (in de bovengenoemde prijsklasse dan):
-B&W 300 serie
-B&W 600 serie
-Kef Cresta
-Kef Qserie (is wel iets duurder)
-Wharfedale Diamond 8
-Tannoy mx
-Mourdount-short (de boekenplankers en centers)
Tja, het is nu net die prijsklasse dat een beetje het probleem is! Als ik zo tel 5X€200 (subwoofer iets duurder, boxen iets goedkoper dan 200) dan zit ik al aan €1000 en heb ik nog geen dvd/versterker.
Indien ik ga voor de MX999 (voor zo'n €560) en de JVC XV-N5 (een €330) dan zit ik maar aan een €900 en heb ik meteen alles wat ik zoek. Het is dan misschien niet super-kwaliteit; maar het zal toch al een serieuse verbetering zijn tegenover men huidide ingebouwde speakertjes bij men tv!

Nu; kan iemand me aub nog zeggen hoe ik deze dingen het best aan elkaar en aan men tv (Philips breedbeeld met zowel scart als s-video).

• basset
Tuurlijk, Scart en het liefst als de versterker het ondersteund SCART met RGB heb ik me ooit laten vertellen. Niet alle DVD spelers met een scart aansluiting onderteunen dat, maar ik geloof dat je die LG bijv niet met scart kunt aansluiten.

Als je de keus hebt, altijd voor SCART gaan.

Voor puur films kun je echt niet fout gaan hoor, ik begrijp uit je verhaal dat je niet super kieskeurig bent over het geluid (niet slecht bedoeld hoor)
Soms hoor ik bij anderen van die all in one setjes en dan denk ik ook van: Hmmmmzzzz in films klinken die nou niet echt slechter dan mijn elipsons.

En bij muziek, als je muziek gewoon luisterd als achtergrond muziek en niet er speciaal voor gaat zitten om de muziek te ontleden dan klinken die setjes ook prima. Bovendien passen je oren zich aan aan het geluid meestal. Niet iedereen heeft een absoluut gehoor.

Hop,hop,hop!

• basset
Ik hoorde dat een setje van Mordaunt Short iets van 600 euro was. Maar een idee

Hop,hop,hop!

• Dnc1n
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 09:47:
[...]

Tja, het is nu net die prijsklasse dat een beetje het probleem is! Als ik zo tel 5X€200 (subwoofer iets duurder, boxen iets goedkoper dan 200) dan zit ik al aan €1000 en heb ik nog geen dvd/versterker.
Indien ik ga voor de MX999 (voor zo'n €560) en de JVC XV-N5 (een €330) dan zit ik maar aan een €900 en heb ik meteen alles wat ik zoek. Het is dan misschien niet super-kwaliteit; maar het zal toch al een serieuse verbetering zijn tegenover men huidide ingebouwde speakertjes bij men tv!

Nu; kan iemand me aub nog zeggen hoe ik deze dingen het best aan elkaar en aan men tv (Philips breedbeeld met zowel scart als s-video).
met een beetje zoeken kom je veel lager uit.
zo verkochten ze een tijdje geleden bij staffhorst tannoy mx2 voor 100 euro, x4 = 400 euro + 150 voor een center dan zit je op 550. dan heb je misschien al voldoende, wat speakers betreft. kun je altijd nog later een subwoofer aanschaffen.

• JT

JT

VETAK y0

Dnc1n schreef op 16 oktober 2002 @ 10:59:
[...]

met een beetje zoeken kom je veel lager uit.
zo verkochten ze een tijdje geleden bij staffhorst tannoy mx2 voor 100 euro, x4 = 400 euro + 150 voor een center dan zit je op 550. dan heb je misschien al voldoende, wat speakers betreft. kun je altijd nog later een subwoofer aanschaffen.
Dit heeft geen zin Duncan...jij en ik weten dat je veel beter losse componenten kan halen maar het enige wat hij wil is bevestiging van zijn keuze, dus ik raad je aan de moeite te besparen.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op 16 oktober 2002 @ 11:40:
[...]

Dit heeft geen zin Duncan...jij en ik weten dat je veel beter losse componenten kan halen maar het enige wat hij wil is bevestiging van zijn keuze, dus ik raad je aan de moeite te besparen.
Amaai; precies snel op uw tenen getrapt! Jij bent niet de enige met een mening/gedacht hoor; er zijn er velen die wel zeggen dat een "goedkoop" setje meer dan voldoende is. Dus wees aub toch niet zo snel geïrriteerd; bent ge nu echt niet tevreden voordat iemand uw mening volledig opvolgt? Je hebt me toch al wat wijzer gemaakt; dat apprecieer ik ook hoor. En natuurlijk wist ik al dat als je evenveel geld uitgeeft aan 3 boxen dan aan een set met versterker en boxen inbegrepen dat alles samen beter klinkt; maar ik heb er gewoon de centen niet voor over.
Bedankt iedereen voor de info; en nu heb ik inderdaad men gedacht gemaakt; en dat zal het worden!
Tot de volgende! Ik laat u weten hoe het afloopt! 8)

• JT

JT

VETAK y0

Ik ben niet geirriteerd. Wil alleen Duncan de moeite besparen omdat het niet helpt...

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op 16 oktober 2002 @ 17:56:
Ik ben niet geirriteerd. Wil alleen Duncan de moeite besparen omdat het niet helpt...
Tja, een beetje laat he, nadat hij heeft gepost. ;)

En Duncan moet niet vrezen, elke info is welkom, en is het niet voor mij, dan misschien voor iemand anders.

• JT

JT

VETAK y0

Maar voordat hij de volgende keer post issie wel gewaarschuwd :P

Ecodan warmtepomp

• Dnc1n
misschien wilde hij van gedachte veranderen JT ;)
ik zou het persoonlijk gewoon zonde vinden van me centen.
maarja als _carl er blij mee is....

Verwijderd

Topicstarter
En _carl is er blij mee!
Nu moet ik me tevreden stellen met de ingebouwde speakertjes van men tv, dus een teleurstelling kan het niet worden! En als ik daar dan weer aan gewend raak, dan zal ik bij men volgende aankoop een groter budget voor men boxen neerleggen en nog eens raad vragen! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de DVD-speler (JVC XV-N5) net in men bezit, en ik wou al even meedelen dat het echt een super-speler is! Alles wordt gewoon aangenomen door dit beestje! (jpeg's, mp3's, vcd's, svcd's, test-filmpjes van vcdhelp,...) en het design mag er ook wel zijn! Ook heb je een hele hoop leuke features, de één al wat handiger dan de ander natuurlijk.

Kortom: een uitstekende keuze!
Nu enkel nog wachten op men MX999, maar die was niet meer in voorraad...

edit: Thanks duncanvdlinden om me op de hoogte te brengen van men fout!

• Dnc1n
een super-kaart?! :?
Pagina: 1