Ra-ra-ra, hoe voeg ik generics support toe aan Ant? 
(Niet als in "nu volgt een howto", maar als in "wie kan mij helpen?"
)
Oke, ik pik her en der allemaal enthousiaste verhalen op van mensen die helemaal weg zijn van Ant (ja, you know who you are
), dus ik dacht laat ik er ook eens mee bezig gaan. 
Of althans.. laat ik van de nood een deugd maken.
Nu werk ik dus met Oracle's JDeveloper en die vind ik inmiddels helemaal kewl.
Maar helaas ondersteunt dat ding (of althans, de nieuwste versie 9.0.3 anyways) nog geen generics. Daarom heb ik eens wat rond zitten vragen en toen is mij verteld dat ik het beste met Ant plus build file in de weer kon gaan. Voor Ant zit namelijk wel 100% ondersteuning/integratie in JDeveloper. 
Goed, ben ik dus wezen rondneuzen op de website van Ant en Google
en heb enige relevante info gevonden:
Mijn build file ziet er nu zo uit:
(Is een beetje ingekort uiteraard
)
Anyways, wanneer ik ga builden, krijg ik deze fout:
U kunt allen zien dat er domweg een fout zit in de commandline. Tja, hoe dat kan en komt en opgelost kan worden, ik heb geen flauw idee eik.
De documentatie op de Ant website vond ik een beetje boel te summier, dus dat hielp ook niet echt. En op dat Japanse voorbeeldje na heb ik geen enkele andere kunnen vinden. 
Dus tjah.. nu hoopte ik eigenlijk dat een zeker iemand mij uit de brand zou kunnen helpen, evt met een werkend voorbeeldje.
Bedankt voor uw aandacht.
(Niet als in "nu volgt een howto", maar als in "wie kan mij helpen?"
Oke, ik pik her en der allemaal enthousiaste verhalen op van mensen die helemaal weg zijn van Ant (ja, you know who you are
Of althans.. laat ik van de nood een deugd maken.
Goed, ben ik dus wezen rondneuzen op de website van Ant en Google
- Een wazige Japanse site met een compleet voorbeeld (in de vertaling zijn stukken weggevallen
)
- Nog wat aanvullende informatie
- De Ant API dox (nog niet online oid
)
Mijn build file ziet er nu zo uit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
| <?xml version = '1.0' encoding = 'windows-1252'?> <!--Ant buildfile generated by Oracle9i JDeveloper--> <!--Generated 12-okt-02 16:14:01--> <project name="HMA" default="make" basedir="."> <taskdef name="jgc" classname="test.jgc.GenericsCompiler"/> <property name="jsr014.home" value="D:/Program Files/Java/Java2 1.4 Generics" /> <property name="compile.bootstrapclass" value="${jsr014.home}/collect.jar;${java.home}/lib/rt.jar" /> <!--Set the JDeveloper home directory--> <property name="jdev.home" value="D:\Program Files\Java\JDeveloper 9.0.3"/> <!--Set the output directories--> <property name="compile.outdir" value="classes"/> <property name="javadoc.outdir" value="javadoc"/> <!--Set the classpath--> <path id="classpath"> <pathelement location="D:\Program Files\Java\Java2 1.4 Generics\collect.jar"/> <pathelement location="D:\Program Files\Java\Java2 1.4 Generics\javac.jar"/> <pathelement location="D:\Program Files\Java\jakarta-ant-1.5.1\lib\ant.jar"/> <pathelement location="D:\Program Files\Java\jakarta-ant-1.5.1\lib\optional.jar"/> <pathelement location="D:\j2sdk1.4.1\jre\lib\rt.jar"/> <pathelement location="D:\j2sdk1.4.1\jre\lib\i18n.jar"/> <pathelement location="D:\j2sdk1.4.1\jre\lib\sunrsasign.jar"/> <pathelement location="D:\j2sdk1.4.1\jre\lib\jsse.jar"/> <pathelement location="D:\j2sdk1.4.1\jre\lib\jce.jar"/> <pathelement location="D:\j2sdk1.4.1\jre\lib\charsets.jar"/> <pathelement location="D:\j2sdk1.4.1\jre\classes"/> <pathelement location="classes"/> <pathelement location="${jdev.home}\jdev\lib\jdev-rt.jar"/> </path> <!--Set the source path--> <path id="srcpath"> <pathelement location="src"/> </path> <!--Configure Oracle Java Compiler--> <!--property name="build.compiler" value="modern"/--> <property name="build.compiler" value="test.jgc.GenericsCompilerAdapter"/> <target name="init"> <tstamp/> </target> <target name="compile" depends="init"> <mkdir dir="${compile.outdir}"/> <!--Compile Java source files--> <jgc destdir="${compile.outdir}" debug="on" includeAntRuntime="false" includeJavaRuntime="false" warnunchecked="false" genericsCompiler="${jsr014.home}/javac.jar" bootclasspath="${compile.bootstrapclass}"> <classpath refid="classpath"/> <src refid="srcpath"/> <include name="hma/util/ini/Section.java"/> <include name="hma/util/ini/IniParser.java"/> ... ... <include name="hma/HMALauncher.java"/> </jgc> <!--Copy files to output directory--> <copy file="src/hma/gui/help.gif" tofile="classes/hma/gui/help.gif"/> <copy file="src/hma/gui/openfile.gif" tofile="classes/hma/gui/openfile.gif"/> <copy file="src/hma/gui/closefile.gif" tofile="classes/hma/gui/closefile.gif"/> </target> <target name="clean"> <!--Delete output directories--> <delete dir="${compile.outdir}"/> <delete dir="${javadoc.outdir}"/> </target> <!--target name="make" depends="compile"/--> <target name="make" depends="rebuild"/> <target name="rebuild" depends="clean,compile"/> <target name="all" depends="compile,doc"/> </project> |
(Is een beetje ingekort uiteraard
Anyways, wanneer ik ga builden, krijg ik deze fout:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| ...
...
compile:
[mkdir] Created dir: H:\Mijn documenten\Programmeersels\JAVA\Hattrick 2\classes
[jgc] Compiling 103 source files to H:\Mijn documenten\Programmeersels\JAVA\Hattrick 2\classes
[jgc] javac: invalid flag: H:\Mijn
[jgc] Usage: javac <options> <source files>
[jgc] where possible options include:
[jgc] -g Generate all debugging info
...
...
BUILD FAILED
file:H:/Mijn documenten/Programmeersels/JAVA/Hattrick 2/build.xml:59:
Compile failed; see the compiler error output for details.
Total time: 2 seconds |
U kunt allen zien dat er domweg een fout zit in de commandline. Tja, hoe dat kan en komt en opgelost kan worden, ik heb geen flauw idee eik.
Dus tjah.. nu hoopte ik eigenlijk dat een zeker iemand mij uit de brand zou kunnen helpen, evt met een werkend voorbeeldje.
Bedankt voor uw aandacht.