Toon posts:

Email virussen tegenhouden bat-file ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Veel virussen zoeken in je adresboek of in je postvak-in etc. naar email adressen :(
Kijk eens naar mijn batfile-tje wat ik aanklik om outlook op te starten.Het copieërt al je postvakken en je adresboek naar een andere plaats die windows "niet" kent en verandert de extensie van de bestanden zodat een virus op email-zoektocht ze niet zal vinden.
Bij opstarten outlook wordt alles in orginele staat teruggezet,na afsluiten outlook wordt alles weer verstopt....werkt prima bij mij.

zoek je orginele mail-map <<<<daar staat postvakIN.dbx etc
maak bijv. map op g:\mailweg <<<hier verstop je je mail.

Ik heb er voor de duidelijkheid lege regels tussengevoegd.
Je moet het "path" naar je bestanden aanpassen aan eigen pc.
Hier de txt file met naam bijv. "outlookstart.bat"

copy g:\mailweg\*.* c:\orginele mail-map\*.dbx

copy g:\mailweg\*.weg "C:\Documents and Settings\jouwNaam\Application Data\Microsoft\Address Book\*.wab"

c:\progra~1\outloo~1\msimn.exe

copy c:\orginele mail-map\*.dbx g:\mailweg\*.xxx

copy "C:\Documents and Settings\jouwNaam\Application Data\Microsoft\Address Book\*.wab" g:\mailweg\*.weg

del c:\orginele mail-map\*.dbx

del "C:\Documents and Settings\jouwNaam\Application Data\Microsoft\Address Book\*.wab"

del "C:\Documents and Settings\jouwNaam\Application Data\Microsoft\Address Book\*.wa~"

Maak voor de zekerheid even een copy van je mailmap :) (later wel wissen)

Verwijderd

Werkt niet bij mij, is wel een goed idee, krijg foutmelding bij het opstarten van Outlook, en trouwens als je je mail ophaalt en er komt een virus dan is je adresboek nog het zaadje!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:20
mjah :?

't is toch stukken makkelijker om gewoon GEEN virus te hebben???

Een beetje je kast updaten is zoiezo geen slecht idee.... en anders is er toch ook zoiets als een viruskenner?

Verwijderd

Ken je het nieuwe virus BugBear? die zoekt je hele computer af en alles waar een @ of www in voorkomt sloopt hij, heb het op een oude pc die ik voor dit soort dingen gebruik getest. Kortom het meest irritante virus wat ik ken, en dan heb je niets aan het bat-bestandje walst ie gewoon doorheel en mijn volgende e-mailadres heeft het ook.

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

In plaats van dit soort kunstgrepen kun je of beter een andere mailclient gaan gebruiken, of zorgen voor een betere dan wel dubbele virusscanner.

Overgens zet je inhoud van een .bat file op forums tussen het [ code ] en [ / code ] tags.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

mja goede virus scanner die zich zelf up to date houd heb je volgens mij meer aan dan dit gepruts en wat ook nog wel is helpt bij simpele virusen mail adress aaa aan te maken met email 1234 ofzow als ie dan bij het begin begint kan ie die mail niet senden en dus kapt ie er mee

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:20
viruskenner, truckje dit, tip zo, blablabla...

Bugbear (enz) doen nix als je gewoon je outlook gepatched hebt

maw: windows update en eens die security shit installen!

Als je 'm DAN nog krijgt ben je gewoon een rund.. dan heb je 'm zelf handmatig gestart. (of je hebt een netwerk actief met open shares)

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Sponz schreef op 12 oktober 2002 @ 22:55:
of zorgen voor een betere dan wel dubbele virusscanner.
Twee virussscanners op 1 kussen slaapt de duivel tussen ;)

Human Bobby

Verwijderd

dit is wel een heel leuk idee,
maar ik denk dat dit niet gaat werken, want die virussen worden vaak actief bij het gebruiken van outlook, en dan dan is het kwaad al gedaan.
en waarom ga je die bestanden eigenlijk helemaal copyen en deleten,
je kan ze toch ook gewoon renamen?

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Justice schreef op 12 oktober 2002 @ 23:06:
[...]

Twee virussscanners op 1 kussen slaapt de duivel tussen ;)
als je SP1 voor IE 6.0 had ja of SP 2 voor IE 5.5 want anders moest je toch mooi wachten op patch die gister uit gekomen was...

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Die patch is ook niet optimaal, het denderd er gewoon doorheen zal ik hem naar je sturen het virus????

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb eerlijk gezecht liever een virus dan dat je eerst 5 minuten moet wachten voordat al je emails zijn overgepomt om even je mail te checken :)

🌞🍃

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 10:57

Crazy D

I think we should take a look.

How bout gewoon een mail programma gebruiken wat niet gevoelig is voor zulke virussen?
Ik vind het nogal een gedoe eigenlijk (en met het formaat van mijn mailboxen ook niet echt werkbaar eigenlijk). Gebruik gewoon the Bat! of zo, ook geen last van dat virus :)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Werkte heel leuk todat ik per ongeluk dubbelklikte .(gebruik normaal enkele klik)
batfile werd 2 keer tegelijk opgestart,dat ging zwaar fout>alle mail weg. :( :( :(
Ruimt wel goed op zo 8)

Had nog mijn mail-map gezipt als back-up voordat ik begon met dit alles,maar het vreemde is dat toen ik deze backup terugzette het alleen een paar mailtjes van een jaar terug bevatte.En het was echt mijn gebruikelijke mail-map.

Snap niets van dat laatste maar doe nu toch maar zonder bat-file ;)
Pagina: 1