[Samba]Windows XP kan samba server niet benaderen

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Ik heb twee samba servers, 1x een 486 SX 25 24 MB RAM, 3Com 3C509B neterkkaart.

Met Windows kan ik prima op deze Samba server komen.

De andere server: K6-2 400 Mhz, 319 MB RAM, Myson goedkoop shitkaartje (Safeway).

Ik kan met Windows XP met geen mogelijkheid op deze server komen. Ik heb beneden een PC gehad met Windows XP SP1 welke wel wil verbinden. Ook alle Linux PC's willen prima verbinden naar deze server. Enkel Windows XP SP1 op mijn PC niet. In deze PC zit 2x een Realtek 8139C netwerkkaart, de 1ste kaart gaat naar de switch waar ook de server @ 400 Mhz op zit, de 2de gaat naar de server @ 25 Mhz.

De 400 Mhz bak gaat geeft mij ook mijn internet verbinding, dus de netwerkkaart is niet verrot.

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Thanks

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-05 11:09

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Staan er uberhaubt connection attempts in de samba logs? If not; goto wos.

Verwijderd

encryped passwords aanstaan in samba :?

• LollieStick
Yep.. Encrypted Passwords staan aan.

Ik zie geen connection attempts naar de samba-server. Zal ik vragen om hem over te gooien naar WOS, of is er toch nog iemand met suggesties in NOS :P

Verwijderd

Er moet een een of ander trucje van windows XP zijn dat je uit kan zetten (ik heb wel eens met hetzelfde probleem gezeten) Ik weet alleen niet meer wat |:(

Ik weet alleen niet of het met Windows of met de versie van Samba die je gebruikt te maken hebt.
Ik maak momenteel gebruik van Samba 2.2.4 die geen problemen heeft met WinXP. (ik weet dat er een oudere versie is die wel problemen gaf)

• LollieStick
Samba 2.2.5 op beide servers. Dit mag geen problemen geven lijkt mij. Ik denk dat ik toch het beste naar WOS kan gaan met dit topic.

Verwijderd

Het ligt inderdaad aan Windows XP, je moet een paar opties ergens uitvinken, heb ik ook ooits is gedaan en toen werkte het.

Verwijderd

offtopic:
lol ik zie nou pas dat je uit delfzijl komt :) ik ook dus

Verwijderd

Hkey_Local_Machine\System\ CurrentControlSet\Services\Netlogon\Parameters\requiresignorseal

op 1 zetten.. dat is wat ik zocht geloof ik :)

kijk anders ook nog ff hier

• LollieStick
Even voor de duidelijkheid, het heeft niet met een domain oid te maken, het is puur een share om te benaderen bijvoorbeeld: \\server\share1

Verwijderd

Heb je wel een user aangemaakt met als naam je windows XP machinenaam + login password :?

Je moet er eerst een unixuser van maken dus

adduser > machinenaam > zelfde pw als winxp machine
/usr/bin/smbpasswd -a machinenaam

• LollieStick
Dat heb ik op deze en op de andere server ook niet gedaan. Het helpt overigens ook niets. Ik zie in de samba log ook helemaal niets.

Verwijderd

Vreemd dat je dan met die andere pc's wel kunt connecten want je moet echt een paar samba users maken voordat je gebruik kunt maken van shares dacht ik.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Als je in de samba logs niets terug kunt vinden van je winXP connect pogingen lijkt het daar al mis te gaan, volgens mij moet je dus bij de buren zijn.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:19

Lancer

What the......

Hoe staat je firewall ingesteld? Misschien wordt je samba verkeer wel geblokked door iptables

edit:

Uitzetten: --> System tools --> security level

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04 23:16
zijn de config files van de samba server gelijk?

Problem Exists Between Chair And Keyboard

• LollieStick
* LollieStick slaat zichzelf voor zijn kop 8)7

Ik heb op die pc ook nog winroute geinstalleerd om het internet naar mijn andere pc te sturen (had even geen kable zodat ik op de switch kon aansluiten), en had ik uit gezet dat netbios mocht. Netbios mocht nu dus niet, en dat was dus ook de reden dat XP niet kon connecten |:(

Iemand nog commentaar O-) ;)

Verwijderd

Leerrrrrzaam... :)
Pagina: 1