Toon posts:

WinXP prof. =>2k netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik was van plan om een netwerkje te bouwen voor het delen van mijn internet verbinding zodat ik hem kan delen via mijn netwerkje.
Zo had ik het bedacht :

1 server waar mijn internet binnen komt, In de server zitten 2 netwerk kaarten die naar mijn andere PC's gaan .
Ik heb tussen de server en de andere PC's een crossed cable zitten .

Maar nu is mijn probleem.
Ik heb maar een 1 zijdige verbinding.
Volgens mijn servertje waar Windows 2000 op draait , heeft hij verbinding met de Pc's waar windows XP Proffesional op draait maar volgends de Pc's waar xp op draait heb ik geen verbinding met mijn server.
Ik heb echt van alles geprobeerd maar weet nu echt niet meer waar ik het moet zoeken.
Ik heb een nieuwe kabel er tussen zitten, Ik heb de TCP/IP protocol aangemaakt en een Windows Client . aangemaakt, Okk heb ik de volgende IP adressen ingesteld:
Server IP 192.168.1.1
Subnetmask 255.255.255.0
En de Pc Ip 192.168.1.2
en IP 192.168.1.3

Heeft er iemand een tip wat ik nog meer moet instellen, Ik hoorde iets over DNS en WINS maar heb geen idee wat ik daar dan in zou moeten vullen

Alvast bedankt

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ten eerste snap ik niet helemaal hoe de pc's verbonden zitten, 2 netwerkkaarten in de server, 1 voor modem, en de andere via een crosscable met de andere pc?

De lokale nic (dus voor je netwerk) geef je het IP: 192.168.0.1, subnetmask 255.255.255.0.

Op het tabblad "delen" van je internetconnectie properties geef je aan dat de verbinding gedeeld moet worden.

Vervolgens stel je op de client(s) in dat ze hun IP automatisch moeten krijgen, bij gateway en dns server stel je het IP van de server in (192.168.0.1 dus). Geef bij de Internet Explorer settings op de clients aan dat de instellingen van Internet Explorer automatisch gevonden moeten worden, en dan zou internet in principe moeten werken.

Filesharing is weer een ander verhaal, dan moet je op zijn minst het guestaccount op de server enablen.

Dit staat allemaal ook keurig netjes in de FAQ beschreven.

Mocht het alsnog niet lukken, laat het dan nog even weten.

Suc6 :)

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

wat je wil is wel mogelijk maar daar heb je een programma voor nodig (winroute bijvoorbeeld)

als je winroute gebruikt moet je bij zowel je dns als bij de gateway 192.168.1.1 invullen

p.s. ik weet niet precies hoe de instellingen van winroute moeten zijn met drie nics in 1 pc maar dat kan je vinden in de search.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling was eigenlijk om de "server" als een soort van hub te laten werken, maar de reden dat ik geen freesco kan gebruiken is dat er bij het installatie pakket van mijn internet een USB modem zit , en freesco laat de PCI USB kaart niet, dus dacht ik, dan maak ik maar een extra computer die dag en nacht aan staat waar ik de verbinding mee maak en dan via een lan netwerk mijn andere pc daar aan hangen .

Verwijderd

Topicstarter
Heb geprobeerd om te pingen, maar ook dat werkt niet.
Eerst vanaf mijn server (IP 192.168.1.1)
Naar 192.168.1.2 en naar 1.3 dan zegt hij
Pingen naar 192.168.1.2 met 32 byte gegevens:
Time-out bij overdracht.
Time-out bij overdracht.
Time-out bij overdracht.
Time-out bij overdracht.
Ping statistieken voor 192.168.1.2
Pakketten : verzonden=4 , ontvangen=0 verloren=4 (100% verlies)
Retourtijd bij benadering in Milliseconden .
Minimum=0 msec. Maximum=0 msec. Gemmiddeld=0 mmsec.

Voor het pingen naar 192.168.1.3 is dit precies hetzelfde.

Dan vanaf 192.168.1.2 naar 1.1 en 1.3
Pingen naar 192.168.1.1 met 32 byte gegevens:
De doelhost is niet beschikbaar.

Ping statistieken voor 192.168.1.1
pakketten : verzonden =4 ontvangen = 0 verlies =4
(100% verlies)

Dit is precies het zelfde als ik naar 1.3 ping of vanaf 1.3 naar 1.2 en 1.1 ping.

Nie best dus :( , weet nu echt niet meer wat ik nog verder kan gaan doen, misschien is het verstandig om ze gewoon allemaal opnieuw te installeren.
Maar asl jullie een beter Idee hebben hoor ik dat natuurlijk graag :P ;)
Maar in ieder geval bedankt voor de reacties

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een suggestie wat ik der aan kan doen ?

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren alle computers opnieuw geinstalleerd , staat nu op allemaal Windows Xp Pro. Maar tot mijn grote spijt en onderhand ook hele grote ergernis :'( :'( :'( Doet het netwerk nu helemaal nix meer.

Ik heb op de server ook maar windows Xp gezet, leek me makkelijker met het installeren van mijn netwerk.
Het volgende probleem heb ik nu.
Het lijkt alsof windows mijn netwerk kaarten uit heeft geschakeld, er branden op de kaarten geen lampje en er is volgens windows geen verbinding, Hij zegt dat de kabel niet verbonden is, maar zoals je hier boven heb kunnen lezen is Mijn kabel echt helemaal goed.
Ik begrijp der echt geen hol meer van , de netwerk kaarten zijn volgens windows goed geinstalleerd en geven geen problemen, wel heb ik ontdekt dat ze op de zelfe IRQ zitten als mijn grafische kaart ( in de server dan ) Maar ik mag de IRQ niet wijzigen van de heren van Microsoft, dus daar kan ik nix aan doen.
Ik heb het netwerk eerst maar gewoon zijn eigen IP 's laten regelen maar dat werkte niet, daarna heb ik ze weer de zelfde ip's gegeven als ik hier boven heb gedaan, maar helaas ook dit werkte niet.

Kan iemand mij vertellen of ik misschien iets ben vergeten in te stellen , denk dat ik gewoon iets over het hoofd heb gezien in windows XP prof.

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

wat je moet doen is de faq erbij pakken daar staat heel duidelijk beschreven hoe je ICS moet gebruiken.

zet iig je XP firewall uit onder beide verbindingen.
zet je beide client pc's op DHCP
zorg dat je op je I-net verbinding je internet shared en koppel dat aan de 2e verbinding voor je interne netwerk.
ook kloppen je IP adressen niet want de ICS wil sowieso 192.168.0.1 hebben als IP adres
en jij werkt in een geheel andere range 192.168.1.1 verander dus OOK DAT!!
en voor de rest moet je er met de faq uit kunnen komen suc-6-

http://www.NUiPhone.nl/

Verwijderd

Topicstarter
Heb de FAQ er al naast liggen maar dan nog werkt het niet.
Heb beide PC's al op DHCP staan maar heb nog steeds geen verbinding met het netwerk, ook heb die Firewall al de nek om gedraait, maar helaas zonder resultaat. :( :( :(

ICS heb ik nog helemaal niet geinstalleerd want wil eerst zorgen dat ik vanaf alle PC's op mijn servertje wil komen . Maarja dat valt nog niet mee geloof ik. :D

Zal nog ff melden welke netwerk kaarten ik op dit moment gebruik.
In de server zit een 3Com 3c905b-tx
in de andere PC's zitten 3com 3c905c-tx
de pc's zijn verbonden met een standaard Crossed cable
Als je nog meer info ofzo wil moet je maar ff posten.

Verwijderd

Topicstarter
heb hier nog ff een linkje naar een andere site waar ik het zelfde probleem op heb gepost , misschien kunnen jullie hier nog wat mee , of over zeggen .
http://www.computerpech.n...=3&sub_cat=1&threadid=396

Verwijderd

mischien is 1 netwerk kaart kapot, zou ik ff checken kan voor veel ergernis zorgen als dit het probleem is .

denk het niet maar proberen is beter dan niks

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas dat dacht ik zelf ook al maar heb ze er bij mijn ouders ff ingeplakt en toe was het plug and Pray .
Ze deden het daar wel gewoon, heb ook mijn netwerkje geprobeerd te configureren zoals bij paps en mams maar ook dat werkte nie. Weet het echt niet meer :( :(

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

het probleem is dat je 2 adapters hebt. en dus 2 IP adressen in de LAN. en daarom fungeert je computer als een knooppunt waarbij je 2 clients elkaar niet zien of horen.. dus van client 1 naar client 2 te pingen heeft geen nut.. maar je kunt wel zorgen dan client 1 en client 2 de server pingen..

server configuratie:
zorg ervoor dat je LAN Adapter #1 de volgende IP adres(sen) heeft:
IP: 192.168.0.1
SUBNET: 255.255.255.0

nu zorg je ervoor dat je LAN Adapter #2 de volgende IP adres(sen) heeft:
IP: 192.168.0.2

nu is je server configureerd:..

nu pak je de clients aan..
Client #1 (Aangesloten op SERVER LAN #1)
IP: 192.168.0.3 (192.168.0.2 mag, maar dat kan onoverzichtelijk worden)

Client #2 (Aangesloten op SERVER LAN #2)
IP: 192.168.0.4 (Mag 192.168.0.1 zijn, NIET 192.168.0.2 omdat LAN #2 192.168.0.2 is)

Dus heb je nu de volgende config..

[SERVER]______________[CLIENT #1]__________[CLIENT #2]
[LAN #1](192.168.0.1) ___[LAN] (192.168.0.3)
[LAN #2](192.168.0.2)_______________________[LAN] (192.168.0.4)

maar nu komt het probleem.. WinXP internet delen kent kan alleen delen VIA één netwerk kaart. maar ik heb een idee dat kan werken..

voordat je het probeert de delen test je de verbinding ( LET OP !! Client 1 kan Client 2 NIET PINGEN, Omdat XP geen ROUTER is. )..

Ok.. heb begrepen dat je "verbindingsbruggen" kunt maken met XP..
selecteer LAN #1 en LAN #2 in je netwerkverbindigen en druk op de rechtermuisknop en selecteer "verbindingsbrug maken" en deel internet met LAN #1.

als het goed is kan SERVER CLIENT 1 en CLIENT 2 pingen. CLIENT 1 kan SERVER zowel CLIENT 2 pingen en CLIENT 2 kan SERVER zowel CLIENT 1 pingen.

dus iedereen kan iedereen pingen.. en als het niet werkt. dat weet ik het ook niet
meer :'(

[ Voor 0% gewijzigd door nIghtorius op 18-10-2002 00:55 . Reden: Nog meer NFO! ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
AAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Ik krijg het echt niet voor elkaar, als er nog iemand in leiden woont, kan die op dit moment onder mijn raam gaan staan want geloof dat er zo 2 computers naar buiten gaan vliegen :( :( :( :( :( :( :( :( :(

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

één mogelijkheid nog..

koop een HUB.. ram één netwerk kaart eruit.. en koop 3 "straight" utp kabels.. sluit de
zooi aan.. WEG PROBLEEM!..

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
Das idd wat ik nog ff ga proberen, Heb bij meijn ouders thuis een netwerk met hubje draaien, ga daar maar ff proberen of het daar wel werkt. Maar vindt het zo vaag dat er totaal geen lampjes op die NIC branden.

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

welke van de 4 NICs laat geen lampjes branden? één van de server? één van de clients? of allemaal.. of alleen van de clients???

misschien heeft toch één van netwerkkaarten de geest gegeven????

Verwijderd

Topicstarter
De Nic in de server : 3Com 3c905b-tx (10/100 mbits) laat geen lampjes branden . en in de clients zijn het 3com 3c905c-tx (10/100mbits) die het niet doen, Heb in de server ook nog een aantal ISA kaartjes zitten 3com 3c509B daar branden de lampjes wel op alleen wil windows XP er nix van weten, maar met die kaartjes had ik met win 2K wel een eenzijdige verbinding .
Kan het niet zijn dat er in me bios ofzo erens iets totaal fout staat ingesteld ? :?want de kaartjes heb ik stuk voor stuk bij mijn ouders thuis getest en daar ging het allemaal goed, welles waar niet in mijn eigen computer maar in een vn hun , maar kon daar in iedergeval wel gewoon netwerken en internetten .

Verwijderd

Topicstarter
He he het werkt eindelijk, heb XP nogmaar een keer geinstalleerd en een nieuw moederbordje erin geplakt, heb nu een Pentium 200 MMX met 64 mb draaien is misschien een beetje overkill maar het netwerk werkt eindelijk, heb toch maar een Hub gekocht, een 3com 4 poorts 10 mbits bij de 2de hands computerboer voor maar 12 euro .

Maar allemaal bedankt voor het mee denken en posten.
En hooplijk kan ik jullie ook helpen met problemen als jullie die hebben.

Gasten Bedankt _/-\o_
Pagina: 1