Toon posts:

Windows wil geluidskaart niet herkennen!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist windows 2000 geinstalleerd, maar hij herkent de geluidskaart maar niet! Ook niet na alle dingen van de meegeleverde geluidskaart-CD geinstalleerd te hebben.

In device manager staat bij Sound twee keer Multimedia Audio Controller met een geel uitroeptekentje. Maar steeds als ik dan naar properties ga en de drivers installeer of herinstalleer van de originele meegeleverde CD krijg ik de feestelijke foutmelding:

"An error occured during the installation of this device"
"The data is invalid"

En zelfs als ik deze zgn. 'Multimedia Audio Controller' volledig uninstalleer, of zelfs uit- en in de PC doe en daarna de PC reset geeft de hardware-wizard dezelfde foutmelding bij installatie. Ook bij installatie met de laatste gedownloade drivers.

Conclusie: Bij Control Panel -> Sound staat alles in het middelste tabblad 'Audio' grijs bevroren dus kan ik niks instellen, laat staan een muziekkaart kiezen/gebruiken.

Weet niet of het van belang is, maar het gaat hier om de Creative Sound Blaster AudioPCI128. Ik heb er ook even een PCI64 V ingehad maar ook daar geldt hetzelfde liedje

NB. Deze geluidskaart heeft eerder wel degelijk gewerkt op PC's met deze windows versie!!!

What the hell is going on??

Verwijderd

Zoeken wil wel eens helpen.....
Zoeken op gegevens ongeldig en je hebt het antwoord, meer zeg ik niet

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 20:51

Frits Flits

SOUND! Designer

Die search is brak: No matches where found (search_empty_result)

Dat was bij pagina 2...

specs

Verwijderd

Probeer anders even een ander PCI slot, gisteren net de hele middag zitten knoeien met een systeempje met helzefde probleem.
Wisselen van de kaartjes in de PCI sloten losten uiteindelijk het probleem op.
Vreemd, maar computer zijn nu eenmaal vreemde dingen :)