Toon posts:

Welke PDA het meest geschikt voor DivX?

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te denken misschien maar eens een PDA'tje te kopen om mijn divxjes op te kijken. Ook leuk om mee op te scheppen :D.

maar wat ik me voor kwaliteit voorstellen bij het afspelen van een film? Ik neem aan dat je alle films zult moeten rippen naar mono geluid en naar een resolutie die niet hoger is dan die het scherm zelf als maximum heeft, maar heb je zelfs dan wel goede playback? En met welke PDA's dan?

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 23:53
offtopic:
Heb je er ook wel is over nagedacht dat je ook een flashcard zal moeten kopen van 256/512Mb :? :).

Voor de rest heb ik niks te melden, vroeg me alleen af of je er wel is aan gedacht hebt.

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Doen die ipaqs niet dat soort zut ? (mijn palm IIIxe iig niet :D )

Verwijderd

ik kan met mijn ipaq 3630 mijn webcam filmpjes in divx voormaat goed afspelen..ik heb het ook een keer geprobeert met een wmf file maar die werktte niet (geen codec :( )

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:49

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Dat is neit goedkoop, reken maar op minstens 800 euro voor een PDA en CompactFlash kaart.

Je hebt tenminste een PDA nodig met PocketPC, en een CompactFlash slot, om films op te slaan heb je nogal wat ruimte nodig en SD gaat maar tot 128 MB en is in verhouding dubbel zo duur als CF.

De Toshiba Pocket PC e740 en de Compaq Ipaq 3970 zijn wel geschikt om DivX af te spelen.
http://www.pdabuyersguide.com/toshiba_e740.htm

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk begreep ik dat ik PocketPC en memory cards nodig zou hebben, maar doordat ik al eerder van deze mogelijkheden had gehoord dacht ik dat dit nu wel iets goedkoper zou zijn geworden met alle nieuwe generaties PDA's. Heeft iemand hier er ervaring mee, en wat voor specs moet ik me aan verwachten? 32 MB RAM, 200 Mhz.?

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tsja, volgens mij kun je beter zo'n spelertje kopen met mini schermpje en dvd speler... Is natuurlijk nog patseriger.
Nu ben je enorm veel geld kwijt aan die PDA + dat geheugen, zo'n compactflash kaartje van 1 gig is natuurlijk ook niet gratis

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 17:24

jep

Gelukkig hebben wij dan ons draadloze netwerk nog ;)

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Zowieso een Pocket PC, ga dan voor een model met Compact Flash slot, goed voorbeeld is de Toshiba e740. Anderzijds is ook de Compaq IPaq 39xx te overwegen vanwege de betere accu levensduur maar ook zeker de kwaliteit van het schermpje (wat ipv van de zijkant van de achterkant belicht wordt). Ik zou eigelijk zeggen, ga ergens in een zaak (waar wat kennis loopt ;)) kijken en vergelijk eens wat. Ik noem geen namen :X

//verkoper mode off (tip: zie profile ;))

// _Richie_: een 1GB CF card komt ergens in de 900 pleuro.

// Johnny64: SD cards zijn er tot 256MB ;)

• rvanlooijen
Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 22:27:
Natuurlijk begreep ik dat ik PocketPC en memory cards nodig zou hebben, maar doordat ik al eerder van deze mogelijkheden had gehoord dacht ik dat dit nu wel iets goedkoper zou zijn geworden met alle nieuwe generaties PDA's. Heeft iemand hier er ervaring mee, en wat voor specs moet ik me aan verwachten? 32 MB RAM, 200 Mhz.?
Alle recente modellen (behalve de Toshiba e310 die over 32MB beschikt) hebben momenteel 64MB, begin volgend jaar zijn de eerste 128MB modellen van Compaq verwachten.

Er zijn nog modellen met een StrongARM processor op 206MHz, zoals de Compaq IPaq 38xx series. De nieuweren hebben een XScale 400MHz cpu'tje, welke overigens wat bepaalde taken betreft zelfs trager is dan dr 206MHz StrongARM, maar toch een stuk energiezuiniger is.

• _Richie_
  • Niet online
Shit... zo'n kaartje is nog duurder dan het apparaat zelf....

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:49

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Caesartje schreef op 13 oktober 2002 @ 00:42:
// Johnny64: SD cards zijn er tot 256MB ;)
Waar dan?

Niet aankomen met een vage Amerikaanse/Aziatische webshop

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
neem anders een pda waar zo'n IBM microdrive in past.... 1gb is wel genoeg voor een film denk ik >:)

• rvanlooijen
Johnny64 schreef op 13 oktober 2002 @ 11:11:
[...]

Waar dan?

Niet aankomen met een vage Amerikaanse/Aziatische webshop
Mja wil geen reclame maken (bewust), maar check me profile > beroep ;)

//toevoeging: wij hebben ze dus van Sandisk, zie ook:

http://www.esend.com/sand...88EGJ8KTANEQBNAH9MNPQ3GUC

Verwijderd

Ik zou je een iPAQ aanraden.. koop er een SD kaartje bij van 128 MB en je kan er 1 film + mp3's en documenten op kwijt.

Ik heb zelf de XScale 400mhz 3970 iPAQ. Doet het erg goed met DivX'jes!

• o-fiel
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

o-fiel

Prof. Gek

Volgens mij gaat dit grapje (om op te scheppen :P) enorm duur worden...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb natuurlijk totaal niet zo'n grote mem card nodig, alleen al omdat de DivXen een stuk kleiner worden als ik ze naar een beetje een speelbaar formaat verklein en de audio stream wat versimpel... 128 MB is al meer dan genoeg denk ik.

Maar spelen alleen die strong arm processors goed DivX? Ik dacht dat deze mogelijkheid tot afspelen al veel langer bestond dan deze proc, dus dat het zo langzamerhand met het ouder worden van die modellen wel wat goedkoper zou zijn geworden....

• rvanlooijen
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 20:06:
Ik heb natuurlijk totaal niet zo'n grote mem card nodig, alleen al omdat de DivXen een stuk kleiner worden als ik ze naar een beetje een speelbaar formaat verklein en de audio stream wat versimpel... 128 MB is al meer dan genoeg denk ik.

Maar spelen alleen die strong arm processors goed DivX? Ik dacht dat deze mogelijkheid tot afspelen al veel langer bestond dan deze proc, dus dat het zo langzamerhand met het ouder worden van die modellen wel wat goedkoper zou zijn geworden....
De momenteel "nieuwe" xscale procs zijn voor iNtel de opvolger van de strongarm. Op sommige vlakken kan hij zelfs minder presteren dan de strongarm ondanks het verschil in kloksnelheid (vergelijk het wat dat betreft maar met de p3 en p4). Het afspelen van DivX is bij "gemiddelde" compressie geen probleem voor pda's met beide cpu's.

• rvanlooijen
Respect _/-\o_, die had ik nog nergens gezien ;)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 11:11

Stropdas

Insert subtitle here

Mijn oude Casio E-125 kan ook filmpjes afspelen. WMV zelf kan ook geloof ik als je een nieuwe WMP erop gooit. Met software van MS zelf kan je ieder ondersteunend filmpje als input gebruiken, maar of DivX goede invoer voor dat programma is? Dat moet je dan eerst omzetten naar Mpeg1 of 2 en dan naar WMV, de kwaliteit valt reuze mee vind ik. Er zijn een aantal truucjes om ruimte te besparen. 15frames per seconde is voor mij voldoende om goed een film te volgen, scheelt ruim helft met 25 :P

Op een kaartje van 128MB zou je vast wel een film kwijt kunnen, met eentje van 256MB dus 2 films of 1 in hogere kwaliteit oid. Voor ongeveer 60/120euro heb je die kaartjes (CF)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Bramm
  • Laatst online: 01-12 12:15
Ok laat ik dit topic maar weer wat leven inblazen.
Ik zit er dus ook erg over te denken om een PDA te kopen voor het afspelen van Divx en MP3. Ik heb hier +/- 90 divx-films liggen waar ik niks mee doe en ik zit elke dag bijna anderhalf uur in de trein.
Aangezien de laatste post in dit topic al van meer dan een jaar geleden is, is de info uit dit topic dus ook een beetje verouderd :)
Ik zoek dus een PDA met ingebouwd CF slot voor onder de 300 euro. Wat ik al gevonden heb is de Acer N10. Die heeft een ingebouwde CF en SD/MMC cardreader en kost nieuw ongeveer 260 euro. Wie heeft weet er nog een PDA voor onder de 300 euro met ingebouwd CF slot? Een SD/MMC slot hoeft van mij niet.

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:33
Bramm schreef op 17 december 2003 @ 16:47:
...
Wie heeft weet er nog een PDA voor onder de 300 euro met ingebouwd CF slot? Een SD/MMC slot hoeft van mij niet.
De Dell Axim X5 standard is ook 260 euro en heeft een sd/mmc + cf slot. PDA's met alleen een cf slot zijn er niet eens geloof ik. Die dell heeft trouwens ook pocketpc 2003 (van de N10 weet ik dat niet).

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-12 13:02
Heb ook een ipaq die draait op 300 Mhz standaard maar heb em softwarematig overgeklokt en kan er nu prima divxjes op afspelen! is nu de kleinste en tevens de goedkoopste ipaq, alla 200 euro, draait nu 450 Mhz.
Mist nu alleen nog de opslagcapaciteit voor een hele dvd, jammer.
8)

This message was sent from a galaxy far, far away.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11 19:55

SED

Palm Tungsten met Kinoma player.

http://www.kinoma.com/031015.pr.en.html

Copyright and left by SED...

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Inderdaad, ik lees hier allemaal van die onzin dat je er een PocketPC voor nodig zou hebben, maar een Palm kan óók filmpjes aan. En het voordeel is natuurlijk de hogere resolutie, zeker op de nieuwste Tungsten T3, en de Sony's op 480x320, tegenover 320x240 op PPC.
edit:
zie nu pas dat de topicstart uit 2002 is, tja toen was het inderdaad anders

[ Voor 10% gewijzigd door Canaria op 17-12-2003 20:33 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Bramm
wat is eigenlijk het minimum aan Mhz voor het afspelen van DivX?

en nog wat vraagjes omtrent geheugen:
Bij de omschrijving van de Dell Axim X5 staat: "CompactFlash® (CF) Type II-kaartsleuf". Wat is het met die type I en type II van CF?
En er staat dat er alleen 64 en 128 mb CF en SD ingaat. Is dat gewoon een aanrader of kan er echt geen 256 of hoger CF kaartje in?

[ Voor 71% gewijzigd door Bramm op 17-12-2003 21:04 ]

Verwijderd

Toevallig wil ik mijn ipaq 1930 verkopen....Er zit een 256 mb sd-card extra bij....Gekocht omdat ik divx film s wilde kijken ;)....Dat kan overigens prima op dat apparaat...En hij is nog maar een maand oud....

• Bramm
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 21:04:
Toevallig wil ik mijn ipaq 1930 verkopen....Er zit een 256 mb sd-card extra bij....Gekocht omdat ik divx film s wilde kijken ;)....Dat kan overigens prima op dat apparaat...En hij is nog maar een maand oud....
waarom doe je 'm weg?

Verwijderd

Ik heb hem in een impuls gekocht :S.......De eerste week voldeed hij prima, ik noteerde alles in dat ding....afspraken ed maar het leuke ging er snel af....En daarom heb ik er voor gekozen om hem weg te doen......

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 13:11

Geckoo

Good news, everyone!

hoeveel moet je er dan voor hebben?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 21:09:
Ik heb hem in een impuls gekocht :S.......De eerste week voldeed hij prima, ik noteerde alles in dat ding....afspraken ed maar het leuke ging er snel af....En daarom heb ik er voor gekozen om hem weg te doen......
Hoor je vaker van mensen die voor de lol een pocketpc kopen, veel fancy dingen, maar als het echt om constructief werken gaat hoor je Palm gebruikers veel minder klagen.

Alors.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Stereotomy schreef op 18 december 2003 @ 01:03:
[...]

Hoor je vaker van mensen die voor de lol een pocketpc kopen, veel fancy dingen, maar als het echt om constructief werken gaat hoor je Palm gebruikers veel minder klagen.
Niet helemaal waar, een palm is echt een organiser terwijl je PPC echt een laptop met beperkte invoer mogelijkheden is. Ik gebruik mijn pocktpc redelijk veel voor zaken als MSN, Terminal Services, Mail, Mp3 speler, maar ook voor organiser achtige functies.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

raptorix schreef op 18 december 2003 @ 01:55:
[...]

Niet helemaal waar, een palm is echt een organiser terwijl je PPC echt een laptop met beperkte invoer mogelijkheden is. Ik gebruik mijn pocktpc redelijk veel voor zaken als MSN, Terminal Services, Mail, Mp3 speler, maar ook voor organiser achtige functies.
Gek, ik doe PRECIES dezelfde zaken met mijn Palm in combi met GPRS, en nog veel meer. Waarom blijven PocketPC bezitters denken dat Palms van die zwart witte organisertjes zijn? Ik roep toch ook niet dat PPC's lompe koelkasten zijn zonder enig accu werktijd? Dat was vroeger, neem dan ook de moeite om te realiseren dat Palm hetgeen wat je opnoemde ook allemaal kan. :>

In short: dat er "(Pocket)PC" of "Windows (Mobile)" of "(Pocket)Word" wil helemaal niks zeggen over wat je er daadwerkelijk mee kunt, of hoe erg het een laptop 'benadert' qua werking. Microsoft probeert users te lokken door bekende namen aan alles te geven. Dit heet nou marketing. Maar ondertussen doet Palm alle functies precies hetzelfde, of beter (zoals dat PPC PocketWord al je opmaak in de prut gooit, terwijl Docs To Go op de Palm dat niet doet), maar dan onder een andere naam. Qua uiterlijk van de GUI, ja dan komt PPC in de buurt van een desktop/laptop, maar qua concrete resultaten niet. Palm pretendeert dat tenminste ook niet, hoogstens een zeer mobiele tekstverwerker als je een uitklapbaar toetsenbord erbij koopt, maar dat kan PPC ook gewoon.

Om ontopic te blijven, en om Canaria's woorden kracht bij te zetten: je zult hoe dan ook je DivX'jes moeten converteren. Hetzij naar een 320x240 PPC scherm, hetzij naar een 480x320 Hires+ Palm scherm. Native DivX bekijken is in de dagelijkse praktijk niet te doen. Weg voordeel PPC. Enter Palm.

[ Voor 34% gewijzigd door Stereotomy op 18-12-2003 03:32 ]

Alors.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

-edit foutje-

[ Voor 99% gewijzigd door Stereotomy op 18-12-2003 03:29 ]

Alors.

Verwijderd

Klopt helemaal, al moet ik zeggen dat een divx-je omzetten met mediaencoder niet zo lang duurt....Binnen een uur is ie hier wel klaar.

2 geckoo > de vraagprijs is toch wel 250 E aangezien ik hem nog maar 1 maand heb en er een extra sd-card van 256 mb bij zit, en nog es een leren beschermcase ( die ik nog nooit heb gebruikt, moet hem nog ophalen bij dixons zelfs ;) )

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 13:11

Geckoo

Good news, everyone!

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:21

NoTimeRemains

I know

koop een pda met usb ondersteuning en dan bijv een ihp-120 voor de opslag

This is the Way.

Verwijderd

Welke pda heeft tegenwoordig GEEN usb ondersteuning?

• peli
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-11 11:06
@TS
Kijk eens op www.pocketpcclub.nl er is daar een overzicht beschikbaar van alle beschikbare PPC. Kijk ook een op het bijbehorende forum.

Verwijderd

Heb zelf een Acer N10(draait op 300mhz) met 256mb compact flash. DivX loopt perfect! En filmpje is zo'n 80 tot 140mb dus hou je genoeg ruimte over voor nog mp3z enzo.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Stereotomy schreef op 18 december 2003 @ 03:24:
[...]

Gek, ik doe PRECIES dezelfde zaken met mijn Palm in combi met GPRS, en nog veel meer. Waarom blijven PocketPC bezitters denken dat Palms van die zwart witte organisertjes zijn? Ik roep toch ook niet dat PPC's lompe koelkasten zijn zonder enig accu werktijd? Dat was vroeger, neem dan ook de moeite om te realiseren dat Palm hetgeen wat je opnoemde ook allemaal kan. :>

In short: dat er "(Pocket)PC" of "Windows (Mobile)" of "(Pocket)Word" wil helemaal niks zeggen over wat je er daadwerkelijk mee kunt, of hoe erg het een laptop 'benadert' qua werking. Microsoft probeert users te lokken door bekende namen aan alles te geven. Dit heet nou marketing. Maar ondertussen doet Palm alle functies precies hetzelfde, of beter (zoals dat PPC PocketWord al je opmaak in de prut gooit, terwijl Docs To Go op de Palm dat niet doet), maar dan onder een andere naam. Qua uiterlijk van de GUI, ja dan komt PPC in de buurt van een desktop/laptop, maar qua concrete resultaten niet. Palm pretendeert dat tenminste ook niet, hoogstens een zeer mobiele tekstverwerker als je een uitklapbaar toetsenbord erbij koopt, maar dat kan PPC ook gewoon.

Om ontopic te blijven, en om Canaria's woorden kracht bij te zetten: je zult hoe dan ook je DivX'jes moeten converteren. Hetzij naar een 320x240 PPC scherm, hetzij naar een 480x320 Hires+ Palm scherm. Native DivX bekijken is in de dagelijkse praktijk niet te doen. Weg voordeel PPC. Enter Palm.
:Z , je bedoelt dat Palm sinds de opkomst van Windows CE inziet dat men wel degelijk zit te wachten op multimedia zaken op een Mobile device. Jarenlang vond men dat niet nodig, en nu gaat Palm precies nabouwen wat MS al 4 jaar terug deed. De nieuwe palms zijn best ok, maar dat mag ook wel voor de prijs, ze zijn zeker niet meer goedkoper als de ppc's en missen toch nog hoop nuttige zaken.

• Bramm
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 19:31:
Heb zelf een Acer N10(draait op 300mhz) met 256mb compact flash. DivX loopt perfect! En filmpje is zo'n 80 tot 140mb dus hou je genoeg ruimte over voor nog mp3z enzo.
welke divx codec heb je?

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 23:19

MaDLiVe

.-Observer-.

raptorix schreef op 18 december 2003 @ 20:13:
[...]

:Z , je bedoelt dat Palm sinds de opkomst van Windows CE inziet dat men wel degelijk zit te wachten op multimedia zaken op een Mobile device. Jarenlang vond men dat niet nodig, en nu gaat Palm precies nabouwen wat MS al 4 jaar terug deed. De nieuwe palms zijn best ok, maar dat mag ook wel voor de prijs, ze zijn zeker niet meer goedkoper als de ppc's en missen toch nog hoop nuttige zaken.
Like what?

Ik heb zo'n 2 maanden geleden mijn ipaq 3970 met ppc2k3 verkocht. Overweeg nu de aankoop van een T|T3. Nog goeie argumenten om het niet te doen. :P

(budget is max 400 euro).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik denk dat ie de vingerafdrukherkenning bedoelt van de ipaq uit de 5xxx serie. :O

Alors.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 20:39

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Misschien als het om patsen gaat, je eens naar de MDA II moet kijken.
Is een pocketpc (windows mobile 2003) en GSM in 1, heeft een ingebouwde camera(kwaliteit is niet wow, maar is een leuke extra, vooral de dim functie maakt een hoop goed), voicerecorder, handsfree bellen.
SD en MMC flash card slot, je kan er divx,wma,mpeg,jpeg,bmp mee kijken en mp3 afspelen. Heeft GPRS, infrarood en ingebouwd bluetooth.

Voor de rest ben je afhankelijk van de software die je kunt vinden. Maar als je goed zoekt, is er genoeg te vinden.

Heb hem nu al angeveer een maand, en geloof me, het is een patsding en superhandig aangezien je er geen losse gsm bij hoeft te dragen.

Enige nadeel is de accutijd langer dan twee dagen houd ik het niet met dat ding vol, maar misschien gebruik ik hem teveel :D, maar laden daarentegen gaat supersnel rond uurtje of anderhalf weer helemaal vol.

Oh vergeten, de specs:
Processor: 400Mhz Xscale,
Intern Flash: 32 MB waarvan 16 gebruikt voor OS.
RAM: 128MB
Scherm resolutie: 320x240

[ Voor 15% gewijzigd door XthinkZ op 19-12-2003 02:36 ]

Verwijderd

Ik wil niet lullig doen, maar heeft iemand al eens aan de batterij gedacht? Die redt het echt niet als je 100 minuten film moet gaan kijken. Hij moet immers de backlite voeden en ook nog de processor hard laten werken voor de divx codec.

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:09

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ik heb zelf een hp ipaq h1940 met een 128mb sd card en daar kan je perfect divx op draaien :) vooral het schermpje is van hoge kwaliteit. had hiervoor een Compaq Ipaq H3830 en daar was het schermpje echt minder van.
maar het in prenciepe is het met de meeste pda's mogelijk om divx te kijken :)

btw batterij houd het meer dan 2 uur lang vol hoor. dat is niet zo een probleem :)

[ Voor 14% gewijzigd door mydogisgone op 19-12-2003 02:35 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 02:29:
Ik wil niet lullig doen, maar heeft iemand al eens aan de batterij gedacht? Die redt het echt niet als je 100 minuten film moet gaan kijken. Hij moet immers de backlite voeden en ook nog de processor hard laten werken voor de divx codec.
Volgens mij trekt een Palm dat met gemak.

Afgezien van de discussie PPC/Palm, denk ik dat beiden wel geschikt zijn om een filmpje op te kijken. Het is maar net wat voor waarde je daar aan hecht. Een moderne Palm kan volgens mij net zo goed film afspelen als een PPC. Als je dat weet, kan je beter naar de rest van de functionaliteit kijken en daarop je aankoop basseren.

Ik denk net als velen dat filmpjes kijken op je PDA leuk is voor 'erbij', maar dat je daarom echt geen PDA moet kopen. Dat heeft wel een hoog gadget gehalte, maar wordt wel een prijzig ding dan, alleen om mee te showen. Daarnaast hou ik gewoon niet zo van mensen die showen met hun gadgets, maar dat terzijde. O-)

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11 12:25
Iedere high-end PDA. Voordeel van Palm is dat de player erbij geleverd wordt en niet te vergeten de T3 vanwege zijn breedbeeld :)

Digital Media Junkie

Pagina: 1