Toon posts:

[winxp] inloggen via netwerk op server mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een vaste comp (PIII600) staan en een laptop (celeron700) met beiden Win XP geinstalleerd. Ik wil dat de laptop toegang tot het netwerk krijgt via een account die is aangemaakt op de PIII. De PIII moet de instellingen zoals bureaublad etc opslaan, dus in feite terminal services. Als ik de laptop loshaal van het netwerk en dan mezelf wil inloggen in Windows XP wil ik een account hebben die is aangemaakt op de laptop. Weet iemand of dit mogelijk is en hoe?

Verwijderd

Topicstarter
niemand???

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:50
Kan niet. Windows XP maakt alleen maar locale accounts aan, en die zijn, zoals de naam al aangeeft, niet voor gebruik via een netwerk. Daar heeft Microsoft andere oplossingen voor (W2k server, NT4 server)

Verwijderd

Topicstarter
jammer.....moet ik toch wachten tot ik 2k server binnenheb.....en draait de terminal service van een client onder XP?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

bovenstaand probleem: kan wel, maar dan moet je op 1 pc de locatie van de profile aanpassen... zodat ie profile niet meer van c:\documents and settings haalt, maar van \\pc\c$\documents and settings... maar het is makkelijker of even 2000 server te instaleren jah

oja: term server onder 2k is compatible met client xp jah

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall