XLerate + VIA = sloom?

Pagina: 1
Acties:

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:31
Ik was de laatste tijd niet erg tevreden over de performance van m'n poetertje in 3D games. Het beeld liep (zelfs nadat ik een Asus V6800 in gestopt had) gewoon schokkerig. En het gekke was: in 3DMark 2000 liep hij wel goed en haalde ik ook een goede score. Ik dacht: zou het dan toch met de geluidskaart te maken hebben? Nu heb ik er voor de gein es een SB PCI 128 in geprikt en wat blijkt? M'n framerates in spellen zijn met 20-30 FPS toegenomen!

Dit moet dus aan de geluidskaart en/of de drivers liggen... Ik heb een Terratec XLerate Pro met de laatste drivers van Aureal. Terratec drivers werken ook niet goed. M'n moederbord is een Asus K7V, met een VIA KX133 chipset.

Kan het zijn dat mijn moederbord en geluidskaart niet goed samenwerken? Heeft iemand hier weleens van gehoord?

specs

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:00
Ik heb die geluidskaart ok, alleen een kt133 chipset, en werkt ook niet, eens kijken of ik hem kan ruilen bij terratec benelux.

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Entity

9000rpm

Hmmm, interessant, ik zal m'n Xitel Storm Platinum ook eens even omwisselen met een SB 128 en kijken of ik wat performancewinst heb (Athlon 750@950 op Abit KA7)...

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:31
Okay, quote van de Terratec website...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Important:
In a few cases, there might occur problems between the XLerate Pro and motherboards using the VIA KX133 / KT133 (e.g. K7 motherboards) due to timing problems during heavy system load. If you own a motherboard with one of the above mentioned chipsets and your are looking for a TerraTec soundcard we recommend the DMX XFire 1024, where this problem does not arise.[/quote]Dat verklaart een hoop :(.

specs