Toon posts:

max. temperatuur

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD Athlon XP 2000+, mijn vraag is, wat is nu het uiterste wat deze kan hebben op gebied van warmte met de CPU, en wat is nou een gemiddelde warmte normaal??

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

ergens in de 80 kan die van mij (ook 2000+@2250+) nog aan, maar met een normale koeler is met deze temperaturen in de 40 graden normaal denk ik :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ik overclock dan niet maar momenteel zit ik rond de 48 graden met processor koeler (logisch) en één extra case fan.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:44

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Volgens de specsheets zou ie bij 90 graden ofzo nog net moeten kunnen blijven werken, maar je levensduur daalt wel behoorlijk. Gemiddelde warmte lijkt me (zonder extreme koeltechnieken) ergens rond de 45-55 °C Stressed te zijn.
Met een Grote heatsink en een delta fan ofzo kan je hem vast wel lager krijgen, maar ik hou niet van het geluid van een stofzuiger in mijn kast (De mijne wordt 52-53° stressed met een cheapo heatsinkje en 2 casefans op 7 Volt)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Ohw, dan is die van mij dus nog netjes, btw ik heb er nog wel een derde fan in hangen, maar niet aangesloten, net wat je zegt ik houd niet van een stofzuiger geluid. Ik dus ook niet, als ik dat ding aansluit wordt er natuurlijk wel beter gekoeld alleen het lijkt dan wel of er drie stofzuigers om me heen staan. Zelf zit ik nog te denken aan een kleine nortbridge koeler. Zou dit ook veel helpen?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:44

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 20:34:
Ohw, dan is die van mij dus nog netjes, btw ik heb er nog wel een derde fan in hangen, maar niet aangesloten, net wat je zegt ik houd niet van een stofzuiger geluid. Ik dus ook niet, als ik dat ding aansluit wordt er natuurlijk wel beter gekoeld alleen het lijkt dan wel of er drie stofzuigers om me heen staan. Zelf zit ik nog te denken aan een kleine nortbridge koeler. Zou dit ook veel helpen?
Volgens mij hoeft een northbridge niet actief gekoeld te worden. Heb je problemen met de stabiliteit ofzo :?
Anders zou ik het gewoon zo laten, je moet geen lawaai veroorzaken als het niet nodig is.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
nope, ik heb geen problemen met de stabaliteit, maar ik heb wel eens van een vriend gehoord dat daar ook nog coolers voor aanwezig waren, en tevens bij een folder van mijn moederbord zag ik zo'n klein fannetje daarvoor (optioneel).

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 20:34:
kheb zelf stressed @ 38 graden :) @ 1840 mHz met AX-7 met DeltaEHE @ 7 volt :)
andere northbridge koeler heb je neit echt nodig, meestal zit er al iets op en is dat genoeg, ook als je je bus op 167 gaat zetten (zoals i heb, maar ik heb de koeling toch vervangen, was eerst passief met groot blok, nu is t een crystal orb, beswel redelijk, hoor :) )

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Optioneel inderdaad en niet echt nodig. Als je btw niet van herrie houdt kan ik je de el Cheapo Arctic Super silent Pro aanraden. Geeft maar 20dB en koelt als een tiet. (een koude tiet, dan wel).

/houdt mij XP 1800+ niet overgeklocked op stressed 51c.

Verwijderd

Topicstarter
el cheapo, ok thnx zal eens kijken!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 20:23:
Ik heb een AMD Athlon XP 2000+, mijn vraag is, wat is nu het uiterste wat deze kan hebben op gebied van warmte met de CPU, en wat is nou een gemiddelde warmte normaal??
Het is de bedoeling dat je zelf eerst wat zoekt op het net enzo voordat je hier een topic plaatst. Heel GoT is vergeven van topics over temperaturen. Google werkt ook btw.

En het antwoord is idd 90 graden.

Verwijderd

Search/FAQ vraag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.