Toon posts:

HPT370 Bios upgraden, hij blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search al goed gebruikt, maar kan niets vinden wat hier op lijkt.

Mijn probleem is namelijk zo. Ik heb een Abit KT7A-Raid moederboard met de HPT370 chip. Als ik die bios wil upgraden, ga ik netjes met een boot diskette naar safe mode ms-dos.
vervolgens start ik het bios programma op en probeer ik het te flashen.
Alles gaat dan goed.. hij vindt alle dingen die hij nodig heeft, maar dan blijft hij hangen. Hij doet niks meer. zelf ctrl+alt+delete werkt neit meer.
ik heb hem een tijdje zo laten staan om te kijken of dat flashen toevallig heel lang duurt ofzo, maar hij kom dus niet verder.

als ik op reset druk doet alles het verder nog gewoon, dus geen half geflashde bios of dergelijke.

weet iemand waarom hij dit doet? of weet iemand mij te vertellen hoe het zou moeten gaan als je die bios upgrade? het lijkt me dat hij normaal ook wel een % aantal laat zien zoals bij een normale bios upgrade.

ps. dit is de eerste keer dat ik de HPT370 bios wil flashen.

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:41
Heb je een flash-util + bin file van Abit zelf (dus voor de onboard controller) of heb je per ongeluk een bios voor de PCI-kaart versie gehaald van highpoint-tech.com? Als je het laatste hebt gedaan volstaat het om de juiste software van de abitsite af te halen en daarmee te flashen.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

bij het opstarten en bootdisk van bv win 98 erin en vanaf daar naar de diskette gaan.
safe mode dos is geen echte dos.
bios flashen moet vanuit echte dos gebeuren
bootdisk te halen bij http://www.bootdisk.com