Welk geheugen??

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• PietPrecies
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 09:13
Ik heb momenteel in mijn pc een 256 mb pc 800 geheugen. Ik wil dit uitbreiden ik heb nog 2 vrije slots over......
Wat kan ik het er beste inzetten uiteraard wel tegen een schappelijke prijs. Mijn systeem (P IIII 2.4 ghz met een intel 850e chipset) gebruik ik vooral om mee te gamen en dvd's te kijken.........

Thnx........

Too many freaks, not enough circuses!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, in principe kun je gewoon elk gangbaar PC800 geheugen gebruiken. Dit soort geheugen moet sowieso per paar worden gebruikt (dus 2 stuks kopen). Je hebt duur merkgeheugen en goedkoop 2nd/3rd party geheugen. Ze verschillen in overklokbaarheid (merkgeheugen gaat verder) en in garanties (merkgeheugen levert soms levenslange garanties), maar daar betaal je dan ook voor..

Het is nu aan jou als Tweaker zijnde de keuze welk merk je erin stopt; het beste is om gewoon dezelfde merk te nemen wat reeds in jouw PC zit. Deze topic gaat dicht, omdat je hier gegarandeerd uiteenlopende merken krijgt voorgeschoteld, terwijl de keuze van een merk toch aan jou is :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
In feite is je keus beperkt tot twee PC800 RIMM's van 128MB of 256MB (64MB RIMM's tel ik gemakshalve niet mee, te klein imo). Je moet ze toch per identiek paar plaatsen en 512MB RIMM's zijn niet schappelijk geprijsd, dus ben je snel klaar :) Hoogstwaarschijnlijk is twee maal 128MB er bij voldoende omdat het een verdubbeling is van wat je nu hebt; je zou al meer ram hebben gehad als je bak flink aan het swappen/pagen was :+ Verder is dit ook helemaal afhankelijk van wat je met je bak doet en wat je budget is en aangezien je er voornamelijk mee gamed heb je aan 256MB er bij méér dan genoeg (en het is de goedkopere optie v.d. twee) Iig doe ik 'm dicht omdat vragen als deze vaker voorbij zijn gekomen en je met de (alternatieve) search prima een paar relevante topics kunt vinden :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.