Toon posts:

Console aanschaffen voor meer dan alleen games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe console aanschaffen, ik twijfel tussen de xbox en de ps2. Voor alle twee de console's zijn leuke games te krijgen, maar ik zou ook graag Divxjes afspelen van een samba share op mijn server. Volgens mij zijn zowel de ps2 als de xbox krachtig genoeg om divx af te spelen en zijn ze allebei uitbreidbaar met netwerk kaart toch? maar dan weet ik dat er voor de xbox nog geen echt OS te krijgen is en voor de ps2 zou een linux distro (waarmee ik dus eth0 zou kunne configen en een samba share kunne mounten en zo met xine ofzo de divx afspelen?) te krijgen zijn maar daar vind ik niet veel over (alleen in japan te krijgen?).

Kan de xbox geen fatsoenlijk OS draaien als Windows of een UNIX cloon? Ik ken het xbox project wel helaas moet ik hem dan laten modden maar dat wil ik niet. Heeft iemand tips, of liever nog, kan iemand mij vertellen of de ps2 divx's kan afspelen met die linux distro??

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:47
bij PS2 kun je een linux kit kopen.. hoef je um ook niet voor om te bouwen..

bij de xbox zal dit wel moeten. je kunt IMO beter een PS2 pakken, niet alleen om
het toekomst perspectief maar ook om het gigantisch aantal topgames dat er voor
zijn.. :)

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Ik geloof niet dat je met de linux kit hardware kunt aanspreken. Maar kweet het niet helemaal zeker.

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik denk dat je dan het beste de xbox kunt nemen, deze "als hij eenmaal is omgebouwd" kan alles, divx,mp3,vcd enz.. je kunt er linux opdraaien en via een omweg ook windows2000. spellen op de harde schijf zetten, divx op de harde shhijf zetten. mp3's op de harde schijf zetten. ga zo maar door.. je kan er een grotere harde schijf in zetten. (zit standard 8 of 10 gig in).

-

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

tevens is het met de xbox ook mogelijk om via je netwerk divx te kijken..

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Mja ik denk dat je het beste een X-Box kan kopen voor deze doeleinden. Een linuxkit moet je volgens mij gaan kopen in het buitenland en ik weet niet of je daarmee wel DivX kan spelen, ik heb er in ieder geval niets over gehoord. Bovendien is die kit duur 400 euro ofzo?

Een X-Box koop je gewoon met een MOD-Chiop erin, en de intructies van die mensen die linux op de xbox gemaakt hebben; makkelijk zat.

maare... PS2 ownt nog steeds :P

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
zou je voor divx niet beter een tv kaart kunnen kopen? Zo duur waren die dingen tegenwoordig toch niet meer :?

TMAXTINT

Verwijderd

Topicstarter
Marruk schreef op 14 oktober 2002 @ 10:59:
zou je voor divx niet beter een tv kaart kunnen kopen? Zo duur waren die dingen tegenwoordig toch niet meer :?
kheb al me puters verkocht heb alleen nog een celly 700, een PII233 en PII300 met SCSI maar 2 daarvan waaronder de celly 700 zijn servertjes waar de rest van de familie afhankelijk van is
Pagina: 1