wat is de beste cooler op dit moment

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 10:55

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
ik heb search gebruikt (voor de zeurpieten onder ons)
en kon geen recente topic vinden over de beste cooler
heb amd 2000Xp en aopen HQ08 en gigabyte ga 7vaxp voor mensen die dat willen weten

maar dus mijn vraag: wat is de beste betaalbare cooler? en dan denk ik dus niet aan water of extreme dingen van boven de 50 euro die voor diehard overclockers zijn maar gewoon een beschaafde amd cooler waarbij ik mischien nog iets ga overclocken maar niet veel

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Verwijderd

dan denk ik de volcano 7+ van termaltake

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 18:41
mrcactus schreef op 12 oktober 2002 @ 19:48:
ik heb search gebruikt (voor de zeurpieten onder ons)
en kon geen recente topic vinden over de beste cooler
heb amd 2000Xp en aopen HQ08 en gigabyte ga 7vaxp voor mensen die dat willen weten

maar dus mijn vraag: wat is de beste betaalbare cooler? en dan denk ik dus niet aan water of extreme dingen van boven de 50 euro die voor diehard overclockers zijn maar gewoon een beschaafde amd cooler waarbij ik mischien nog iets ga overclocken maar niet veel
Ga eens bij ome tom kijken,
die heeft recent nog meer dan 50 koelers getest,
en dit was zeker p tezoeken in de searh,
en google al helemaal !!!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

SLK800 met Delta EHE *D

maar die is dan ook wel ERG luidruchtig...
kheb zelf een Delta EHE @ 7volt op een AX-7
die ligt er wat performance betreft redelijk dicht bij gelukkig, maar ik weet al wat mn volgende wordt :)
(als ik geen prometeia neem dan >:) )

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 06:56
Tja, tis toch echt wel een F.A.Q. vraagje...
maar goed... Zalman koeler (moet net binnen je budget passen), een Spire WhisperRock III (goede resultaten mee op mijn werk en lekker goedkoop) of een coolermaster waar je een andere fan op monteert...bijvoorbeeld 8 cm Papst of Delta

Everytime I suffer I become a better man because of it

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

ik weet niet of je gaten naast je socket hebt, anders de alpha 8045 met fan naar keuze (papst of enermax ofzo)

• Weezer-DC
Gewoon een spire whisperrock nemen,
kost 10 euro en houd mijn,
xp 1600 @1700 dag en nacht op 48 graden !

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

zandpaddo schreef op 12 oktober 2002 @ 19:57:
ik weet niet of je gaten naast je socket hebt, anders de alpha 8045 met fan naar keuze (papst of enermax ofzo)
De Alpha is minder goed (en duurder) dan de AX-7 (of de swiftech, maar die is ook duur) en de SLK schijnt weer beter te zijn dan deze 2 :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 10:55

Spruit_elf

Intentionally left blank

Topicstarter
Weezer-DC schreef op 12 oktober 2002 @ 19:52:
[...]

Ga eens bij ome tom kijken,
die heeft recent nog meer dan 50 koelers getest,
en dit was zeker p tezoeken in de searh,
en google al helemaal !!!
als jij mei 2001 recent noemt :?

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

• Weezer-DC
Okyah schreef op 12 oktober 2002 @ 19:59:
[...]

De Alpha is minder goed (en duurder) dan de AX-7 (of de swiftech, maar die is ook duur) en de SLK schijnt weer beter te zijn dan deze 2 :)
HUH :? :? :?
Ik volg het niet helemaal,
leg eens duidelijk uit |:(
:X

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

mrcactus schreef op 12 oktober 2002 @ 20:05:
[...]

joehoe :)

ik zeg toch net dat de SLK800 erg goed is en de swiftech en de AX-7 en dat de Alpha ook goed is, hoeveel wil je er hebben? 8)7
:)

en der is idd een update van die van thg geweest, d8 ik :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• Weezer-DC
mrcactus schreef op 12 oktober 2002 @ 20:05:
[...]

mei kan kloppen maar 2001 niet,
zekerz in 2002 !!!
Moet ik je nou echt een linkje voorschotelen ???

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Weezer-DC schreef op 12 oktober 2002 @ 20:05:
[...]

he, als jij t neit begrijpt, hoef je mij nog neit stom te noemen :(

maarja--->

Alpha is goed en duur
Swiftech is iets beter dan Alpha en duur
AX7 is iets beter dan Alpha en geodkoper dan bovenstaanden
SLK800 is beter dan deze drie en ook duur

zoiets?

maar wees voortaan wat aardiger als je iets niet vat :P

Alone at last
Just nostalgia and I

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Weezer-DC schreef op 12 oktober 2002 @ 20:07:
[...]

mei kan kloppen maar 2001 niet,
zekerz in 2002 !!!
Moet ik je nou echt een linkje voorschotelen ???
hij bestond al langer maar is pas geupdate, ik denk dat jullie daardoor in de knoop liggen nu :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Goede koelers zijn niet zo moeilijk te vinden lijkt mij. Het ligt er alleen aan wat je wilt; als je met een hoop herrie kunt leven, koop dan een SwifTech MCX462 met een 80mm HP Delta :9
Deze ligt alleen wel boven je budget :D Ook heel goed zijn de koelers van ThermalTake (vulcano 7, 7+ & 9) De 9 kan ik je persoonlijk aanraden, ik heb ze zelf op m'n dual MP2000+ en deze komen niet boven 45 graden uit bij 3000rpm. :)
Over dit onderwerp heeft iedereen eigen mening, maar over het algemeen geldt : hoe groter/zwaarder je koellichaam en hoe groter/meer rpm je koeler, des te koeler je CPU blijft ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2002 20:27 . Reden: typo's ]

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:05
http://www.tomshardware.com/cpu/02q3/020916/index.html ff zoeken, deze vraag heb ik een paar dagen geleden ook gesteld

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 23:39

Chop2000

Vroem

neem gewoon een tt volcano 7+ die houdt mijn tbird 1333 op 1.85 volt 34 graden idle (kast open) en stressed word ie 48 graden (dit alles op silent mode..)

niks

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 07:50

PnD

like in Pinda ^_^

wisperrockje van 10 euro hield em bij mij op 45 grade ofzo.
ken je em wel tot 2100 mee krijgen, makkelijk

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

PnD schreef op 12 oktober 2002 @ 20:35:
wisperrockje van 10 euro hield em bij mij op 45 grade ofzo.
ken je em wel tot 2100 mee krijgen, makkelijk
even unlocken en dan op 167*11 :Y) --> 2250+
en stressed 38 met een AX-7 met Delta EHE @7volt :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 19:51:
dan denk ik de volcano 7+ van termaltake
Hey, weltrusten he! |:( :Z
Weezer-DC schreef op 12 oktober 2002 @ 20:05:
[...]

Hij heeft gelijk. Puntje van alpha is dat het te betalen is. De thermalrights zijn echt de beste op dit moment (en de lelijkste, maar das persoonlijk) en zijn ook zeker betaalbaar.

Voor de topic starter:

Waar haal je het idee vandaan dat je hier een antwoord op je vraag krijgt? Weet je wat er gebeurd als je zo'n topic opent? Dan krijg je replies van: "ik heb die en die, prima dingetje!"
Dus hoe vind je dan wel de goede koeler voor jouw wensen? Ga lekker een uurtje lezen. Het hang ook af van de proc.
Met stille koelers kun je niet overklokken, met luidruchtige wel (muv ThermalTake Orbs). De 7V, V7+ zijn leuk, maar maken een tering herrie voor de prestaties die ze leveren. Elke goede HS (lees: Thermalright, Swiftech, Alpha) met een stille fan trekt die Tt's eruit (ik spreek uit ervaring).

Natuurlijk kun je met een stille fan en een alpha (ik noem maar ff wat) wel oc'en. Maar niet zoveel als met een knappe fan (lees: sterk). Zalman is niks voor oc'en, maar wel HEEL erg stil en goede kwaliteit.
Dus ga er een beetje tussenin zitten en je hebt wat je zoekt..

Edit: Ow en als je koelers vergelijkt, vergeet dan niet dat er verschillende fans gebruikt worden. Zo probeerde iemand mij wijs te maken dat een Tt V7+ beter was dan een Alpha. Maar ja, die alpha had een fan die 30dB produceerde. Wel iets om rekening mee te houden dus.

Verwijderd

orginele amd koeler met koelblok voor 20 pleuro's gekocht
de fan heb ik op een coolermaster koelblok gezet en die houd mijn axp 1600+@1540 op 50 graden stressed.
de koeler is voor axp 2000+ geschikt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2002 20:46 . Reden: typo ]

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 11:26

Kristof

is een Belgisch product

Heeft er al iemand ervaring met deze?:
Akasa Silver Mountain2 Quiet fan
heb hem precies nog in geen review tegengekomen

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 20:42:
[...]

[...]

Hij heeft gelijk. Puntje van alpha is dat het te betalen is. De thermalrights zijn echt de beste op dit moment (en de lelijkste, maar das persoonlijk) en zijn ook zeker betaalbaar.

.
jeee, Thermalright is koel! (letterlijk :P)
AX-7 is lekker goedkoop en SLK800 is top of the range :)
en ze zijn allebei goed

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Thermaltake Volacano 7+ op een AMD 2000XP in Silent mode (+- 3000 rpm), Chieftec case, kamertemp: 23 c, cpu idle: 39c, fullload: 44c

Verwijderd

Quote van Ome Tom:
Our PAL8045 came with an ORIX fan rotating at an extremely mellow 2500 rpm. That keeps the noise level rather moderate (50 dB(A)).
Ik weet niet hoe hij de waardes meet, maar een fan die 2500 rondjes doet en dan 50dB :? Maar goed, die Alpha heeft dus weer een stille fan in zo'n test (2500rpm is erg stil) Vergelijk hem eens met andere HSF's uit de test zou ik zeggen.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar op welke afstand wordt de hoeveelheid geluid gemeten??

Ik heb nu zo'n Alpha 8045 met papst fan derop, ding draait op 3400 rpm, hij houdt m'n processor bijna 10 graden koeler als m'n ouwe coolermaster (type weeknie), terwijl die nu overgeklokt is. dus.. En der zat een stickertje bij voor op de kees :P

Ik wilde eerst een Coolermaster HCC-001 nemen, die koelen volgens de tests beter dan die Alpha, maarrrrr dat ding is zwaarden en wordt over je socket geklemd, terwijl de Alpha wordt vastgeschroefd. Ten tweede, als je op dit forum iemand iets ziet posten over de HCC-001 is dat meestal de combo: Koel + takkeherrie.

Kom ik terug op de beste koeler van het moment: Waarschijnlijk moet je zoeken in de luidruchtige omgeving.

Verwijderd

xp 2100+@2200+ pal 8045 met papst 32 dba zalman fanmate er tussen @1400 rpm airflow super silent kamer temp 22 idle 44 stressed 52

topic starter een a oven is niet toppie heb je wel airflow in die kast ofte wel heb je gedremmeld anders maakt de keuze van de koeler nog weinig uit als ie steeds op gewarmde lucht krijgt

Verwijderd

Thufir_Hawat schreef op 12 oktober 2002 @ 23:40:
Maar op welke afstand wordt de hoeveelheid geluid gemeten??

Ik heb nu zo'n Alpha 8045 met papst fan derop, ding draait op 3400 rpm, hij houdt m'n processor bijna 10 graden koeler als m'n ouwe coolermaster (type weeknie), terwijl die nu overgeklokt is. dus.. En der zat een stickertje bij voor op de kees :P

Ik wilde eerst een Coolermaster HCC-001 nemen, die koelen volgens de tests beter dan die Alpha, maarrrrr dat ding is zwaarden en wordt over je socket geklemd, terwijl de Alpha wordt vastgeschroefd. Ten tweede, als je op dit forum iemand iets ziet posten over de HCC-001 is dat meestal de combo: Koel + takkeherrie.

Kom ik terug op de beste koeler van het moment: Waarschijnlijk moet je zoeken in de luidruchtige omgeving.
zet een aan pal 8045 een delta 80 hp komt ie ook met gemakt bijna boven aan qwa koel prestaties

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
ik heb hier de grootste cooler round up EVER >:)
als er nieuwe uitkomen komen ze er gewoon weer bij,
check this:
http://www.dansdata.com/coolercomp.htm

een van de beste is trouwens de Swiftech MCX462
maarja die kost ook wel 100€ ;(
http://www.dansdata.com/coolercomp_p3.htm#mcx462

er zitten nog wel wat betere tussen, maar sommige zijn hier niet verkrijgbaar :(
good luck reading them all

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, hier zie je precies het effect van dit soort topics.. Je krijgt er namelijk niet een beste cooler van dit moment uit, maar tig verschillende.. (ook logisch, want iedereen heeft andere ervaringen, en bovendien heeft iedereen ook andere maatstaven!)

Lees gewoon wat reviews.. Linkjes zijn al wel gegeven, dus ik denk dat je daarmee een stuk verder komt..

succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.