Toon posts:

[Linux] simpele video recorder?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een simpel programma met niet al te veel opties, ik wil dat je grafisch de begin en eindtijd en de filename kan ingeven en dat je dan op ok klikt en dat hij dan gaat opnemen. een simpele videorecorder dus. ik heb gekeken naar (k)vdr, streamer en nog een paar progjes maar nog niet iets bruikbaars gevonden...
wat gebruiken jullie?

Verwijderd

Bestaat niet. Cron en lavrec of streamer of ffmpegrec of ... is momenteel je vriend.

Ik ben bezig met zo'n applicatie, zie http://gstreamer.net/apps/gst-rec/ voor pre-mature screenshots, maar die's nog niet helemaal af. :P.

Verwijderd

Topicstarter
dan ga ik daar nog wel ff mee spelen....suc6 me dat progje, 't ziet er veel belovend uit.

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

Er is Freevo, wat grafisch is, maar nog geen tvrecording doet.
En er is vcr, wat een console util is. Ik heb het nog niet geprobeerd, ik ga maar eens kijken of het wat is.

https://timelord.nl

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:24
..en hier kom ik weer met mencoder ;)

mencoder -tv on:driver=v4l:width=768:height=576:outfmt=I420 -vc rawi420 -npp lb -oac pcm -lavcopts vcodec=mpeg4:vbitrate=1500 -o /tmp/bla.avi

het is misschien wel wat ingewikkelder dan andere programa's, maar ik vind het echt een geweldig programma. Snel, krachtig, commandline.

Edit: oh, het is een onderdeel van mplayer

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Wirf schreef op 13 oktober 2002 @ 11:08:

Kun je ook aangeven hoe lang hij moet opnemen? Dan zou je met 'at' kunnen zorgen dat hij op een bepaalde tijd start, en dan heb je iig juiste functionaliteit...

Verwijderd

Topicstarter
dvr heb ik geprobeerd....nog niet erg suc6vol....
"apt-get install dvr" deed niets, .deb niet beschikbaar, met alien de rpm naar .deb geconvert...deed het deels. de .tar.gz had allerlij fouten tijdens 't compilen.....maar de screenshots op de website waren best ok.....

• Wirf
deadinspace schreef op 13 oktober 2002 @ 20:11:

[...]

Kun je ook aangeven hoe lang hij moet opnemen? Dan zou je met 'at' kunnen zorgen dat hij op een bepaalde tijd start, en dan heb je iig juiste functionaliteit...
stel je wil een uur opnemen, vanaf 21:30:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
$ at 21:30
warning: commands will be executed using /bin/sh
at> mencoder  -tv on:driver=v4l:width=768:height=576:outfmt=I420 -vc rawi420 -npp lb -oac pcm -lavcopts vcodec=mpeg4:vbitrate=1500 -o /tmp/bla.avi
at> <EOT>
job 17 at 2002-10-14 21:30
$ at 21:30 + 1 hour
at> killall mencoder
at> <EOT>
job 19 at 2002-10-13 22:30

ik weet het, het is een dikke hack, maar het werkt :D

Verwijderd

Jij bent nog erger dan de mplayer programmeurs. :D.

• hammerhead
  • Laatst online: 19-05 10:04
Wirf schreef op 13 oktober 2002 @ 11:08:

mencoder -tv on:driver=v4l:width=768:height=576:outfmt=I420 -vc rawi420 -npp lb -oac pcm -lavcopts vcodec=mpeg4:vbitrate=1500 -o /tmp/bla.avi

het is misschien wel wat ingewikkelder dan andere programa's, maar ik vind het echt een geweldig programma. Snel, krachtig, commandline.

Edit: oh, het is een onderdeel van mplayer
Tot nu toe heb ik altijd gebruik gemaakt van NVrec.... Maar de kwaliteit daarvan vond ik niet zo heel erg goed (Ik kon in ieder geval niet alles juist instellen....)

Deze regel is echt wat ik zocht.... Nu moet ik alleen nog even een soort commandline mixer hebben waarmee ik aan kan geven dat Line1 als recordsource gebruikt moet worden met een bepaald volume.
Als ik dat heb kan ik idd zo een scriptje schrijven wat een goede videorecorder maakt...

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• hammerhead
Wirf schreef op 13 oktober 2002 @ 23:00:
[...]

code:
1
2
3
$ at 21:30 + 1 hour
at> killall mencoder

ik weet het, het is een dikke hack, maar het werkt :D
Er is nog een iets makkelijkere methode.... Je weet dat er 25 Frames / seconde zijn. mencoder heeft de optie -frames <value>
Als je dus een uur wilt opnemen geef je als waarde voor frames op: 3600*25.
Als er 3600*25 frames geweest zijn stopt mencoder (als het goed is...)

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• Wirf
hammerhead schreef op 14 oktober 2002 @ 09:56:
Deze regel is echt wat ik zocht.... Nu moet ik alleen nog even een soort commandline mixer hebben waarmee ik aan kan geven dat Line1 als recordsource gebruikt moet worden met een bepaald volume.
Als ik dat heb kan ik idd zo een scriptje schrijven wat een goede videorecorder maakt...
aumix -l R -l 70

of (echt voor "line 1" dus, niet voor "line in" zoals hierboven):

aumix -1 R -1 70

• hammerhead
Ik had al weer een ander mixerprogramma gevonden wat dat ook kon...

Maar ik heb het vanochtend even lopen testen en tot mijn verbazing gaat het de eerste minuut redelijk goed (comprimeer het geluid met lame tot mp3) maar daarna zakt de framerate in naar ongeveer 19 fps en blijft daar gewoon op hangen.... Ik zou verwahcten dat mijn machine het gewoon zou moeten kunnen doen (XP 1900). Heeft iemand enig idee wat deze verslechtering veroorzaakt?

--Eddie Rickenbacker

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:40

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kunt eens naar je geheugengebruik kijken...loopt dat misschien om de een of andere reden helemaal vol? In dat geval zou er op een gegeven moment wel een verslechtering optreden natuurlijk. Mocht het daar niet aan liggen dan kun je eens proberen dat proces met realtime-prioriteit op te starten, dat scheelt ook weer wat (al zou het geen oplossing zijn voor een continue daling van de snelheid).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Wirf
Geen idee, je machine is snel genoeg (ik doe het op een Athlon XP 1600+) misschien is je hardeschijf niet snel genoeg? of heb je een oude versie van mplayer? (ze zijn laatst bezig geweest met de v4l code)

• hammerhead
Wirf schreef op 14 oktober 2002 @ 11:53:
Geen idee, je machine is snel genoeg (ik doe het op een Athlon XP 1600+) misschien is je hardeschijf niet snel genoeg? of heb je een oude versie van mplayer? (ze zijn laatst bezig geweest met de v4l code)
Mplayer die ik heb is 0.90pre8. Harde schijf zou op zich het probleem niet mogen zijn.
code:
1
2
3
/dev/hdg:
 Timing buffer-cache reads:   128 MB in  0.60 seconds =213.33 MB/sec
 Timing buffered disk reads:  64 MB in  1.92 seconds = 33.33 MB/sec

Het probleem is dat hij blijft op de 19 fps hangen... Hij gaat ook niet verder naar beneden.... Mencoder trekt tijdens het coderen slechts iets van 65 procent ofzo.

--Eddie Rickenbacker

• Wirf
hammerhead schreef op 14 oktober 2002 @ 12:44:
[...]

Mplayer die ik heb is 0.90pre8. Harde schijf zou op zich het probleem niet mogen zijn.
code:
1
2
3
/dev/hdg:
 Timing buffer-cache reads:   128 MB in  0.60 seconds =213.33 MB/sec
 Timing buffered disk reads:  64 MB in  1.92 seconds = 33.33 MB/sec

Het probleem is dat hij blijft op de 19 fps hangen... Hij gaat ook niet verder naar beneden.... Mencoder trekt tijdens het coderen slechts iets van 65 procent ofzo.
mplayer 0.90pre8 is goed, harde schijf ziet er ook goed uit, CPU usage ook.... erg vreemd..

... Je hebt toch wel eerst een station gekozen he? (met xawtv ofzo) "sneeuw" caputuren gaat niet zo goed :)

just checking

• hammerhead
Wirf schreef op 14 oktober 2002 @ 13:34:
[...]

... Je hebt toch wel eerst een station gekozen he? (met xawtv ofzo) "sneeuw" caputuren gaat niet zo goed :)

just checking
ahhhhhhhhh, dat was dus het probleem..... :)

Ik heb natuurlijk wel eerst iets ingesteld... Ik kan ook de avi file later bekijken, maar na een paar minuten zie je de framedrops wel in het beeld....

--Eddie Rickenbacker

Pagina: 1