[.Net] Audio _moet_ handmatig aangezet worden ??

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik had pas .Net RC op de pc gezet (legaal).

Ik kreeg mijn Terratec DMX 6fire niet aan de praat, mixer stond helemaal verkeerd, en bij wijziging sprong ie meteen terug, ook winamp begon niet te lopen, teller bleef stilstaan.

Klopt het dat je audio eerst aan moet zetten?

Is de kans dan groot dat de audio dan wél werkt ?

Zijn er mensen met een Terratec kaart die wél geluid krijgen ?

Als er iemand is die het gelukt is, dan wil ik .Net er weer opzetten :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
dat moet je inderdaad aanzetten, net als heel veel andere dingen,

.net is gewoon gemaakt voor op je server en niet voor op je werkstation.

kijk vorige versies van windows nt/2000 kon je ook nog wel gebruiken op je desktopsysteem, maar met .NET heeft MS het roer helemaal omgegooid,

ook veel videokaarten worden nu niet meer middels een driver ondersteund maar worden als 'standaard VGA kaart' geinstalleerd, dit is oa om de systeemstabiliteit te verhogen,

A wise man's life is based around fuck you

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
zwelgje schreef op 12 oktober 2002 @ 19:20:
dat moet je inderdaad aanzetten, net als heel veel andere dingen,

.net is gewoon gemaakt voor op je server en niet voor op je werkstation.

kijk vorige versies van windows nt/2000 kon je ook nog wel gebruiken op je desktopsysteem, maar met .NET heeft MS het roer helemaal omgegooid,

ook veel videokaarten worden nu niet meer middels een driver ondersteund maar worden als 'standaard VGA kaart' geinstalleerd, dit is oa om de systeemstabiliteit te verhogen,
Begrijp ik, maar is het bijvoorbeeld voor audio/videobewerking niet uitermate geschikt? Of kan ik dan beter wachten op de opvolger van XP ?

• camiels
  • Laatst online: 14-06 16:09
Waarom is XP niet geschikt voor audio video bewerking?
.NET is een server os. En dus geschikt voor server taken en welke vorm dan ook

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:05
Fairy schreef op 12 oktober 2002 @ 19:49:
[...]

Begrijp ik, maar is het bijvoorbeeld voor audio/videobewerking niet uitermate geschikt? Of kan ik dan beter wachten op de opvolger van XP ?
Nee, een OS van de server-family heeft meer overhead dan een gewone OS (bijv. de professional versie) bij het draarien van applicaties. De performance is dus altijd slechter of gelijk.

Een server-OS is alleen nuttig als je de computer ook als server gebruikt (bijv. als domeincontroller, file/exchange/sms-server, etc)