Netwerk slaat helemaal dicht...

Pagina: 1
Acties:

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
Ik heb een linuxserver met realtek 10/100 mbit kaart (debian 3.0) een 10/100 mbit Switch en 3 werkstations met realtek kaarten 10/100 mbit, mijn server verschafd kabelinternet, dit gaat d. m. v. een 3Com 3c90x kaartje 10 mbit van chello. Ik heb dhcp aanstaan op het lokale netwerk. Zodra de server en 1 werkstation op de switch zijn aangesloten kan ik de server bereiken en internetten. Internetten gaat btw via NAT/Ipchains (misschien van belang). Zodra er nog een werkstation aan de switch gehangen wordt (dan zijn er 2 werkstations en 1 server op de switch aangesloten) dan ligt bijna per direkt of na een paar minuten het hele lokale netwerk plat.

Mijn oplossingen:
Ik heb de switch getest in een ander netwerk, met 3 werkstations. De switch werkt perfect! Er is genoeg data over verstuurd en dat werkte goed.
De netwerkkaarten, ik heb alle netwerkkaarten getest en een self diag progje gedownload van realtek. Alle netwerkkaarten zijn goed.

Wat is nu het fucking probleem!!!?????
Ik weet het niet en ik word er ziek van, er kan maar 1 host internetten en ik kan het gewoon niet voor elkaar krijgen bij de andere dat ook te doen zeg maar. Weten jullie een oplossing? Ik zit hier namelijk al ruim een maand of 2 al mee.

Another white boy in this movie? Damn!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

krijgen alle comps een verscillend IP van de DHCP server?

You don't need eyes to see, you need vision

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
Ik had eigenlijk wel wat beters verwacht, ja ze krijgen allemaal een verschillend ip anders had ik wel ip conflict probleem genoemd in mijn topic...
Dus nee dat is het niet!

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-08 00:14

edwardVdV

I shall say this only once!

staat de netwerkkaart op autosensing? ik heb ooit een exotisch probleem gehad precies zoals jij beschrijft: netwerk op slot nadat een extra netwerkkaart aan de switch gehangen wordt...

probeer eens alles op 10Mbit half duplex te zetten, en zodra dat werkt e.e.a. geleidelijk op te voeren richting 100 MBit full duplex

suc6

Knockwurst.

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
hey bedankt dat heb ik nog niet geprobeert eigenlijk :)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Heb je misschien het vaste IP-adres van de server beschikbaar gesteld voor DHCP- leasing?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Pagina: 1