voodoo 2 overgeclockt

Pagina: 1
Acties:

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik heb mijn voodoo 2 kaart overgeclockt van een core speed van 90mhz naar 98mhz. 3Dmark2000 score; VOOR: 988 NA: 1185. Kan ik nog verder gaan, zo ja hoe?????

They made me do it.

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Gewoon uitproberen. Beetje bij beetje je core en geheugen overclocken. Als je rare dingen ziet, een stapje terug (zoals flikkeringen enzo)

• Gardocki
  • Niet online
hoe kan je je geheugen overclocken??????

They made me do it.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Geheugen zit aan je core gelockt. Overklokken van core betekent automatisch overklokken van je geheugen.

Verwijderd

Ik haal 100mhz met die Voodoo2, maybe ook wel hoger maar ik vond 100mhz wel mooi :), gebruik die pc toch zelden (lees nooit)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:47
Waarmee clock je je VooDooII over?

Verwijderd

ook wel een leuke performance-tip voor quake3 :
de wicked-gl driver van wicked3d.com.
zeker als je de hoogste kwaliteit textures wilt gebruiken, scheelt dat een hoop.
mijn voodoo2 haalde 65 fps op 640x480 , alles enabled.

• Gardocki
  • Niet online
het heet voodoo 2 tweaker

They made me do it.

• HaaZ
  • Laatst online: 19:35

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ik gebruik ook voodoo2 tweaker... heb hem op 96 lopen... ding wordt gloedheet... maar dat wordt ie op 90 ook al.. 'k kan natuurlijk altijd hoger proberen.. maar gaat ie dan niet kapot ofzo?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Anders bouw je er toch actieve koeling op?
Je had m'n Voodoo I 'ns moeten zien, daar zat 'n hele koelinstallatie op wil je niet weten gewoon, overklokt tot 't maximum (dat 'ie dus geen artifacts gaf) en hij werd maximaal 32 graden. :)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

ik heb hem ook op 100 lopen
heb hem ook nog op 107 gehad maar toen kreeg ik af en toe rare beelden. ik heb hem overclockt met powerstrip

• Gardocki
  • Niet online
wat voor koeling moet ik dan op mijn voodoo2 kaart zetten, en hoe, met lijm ofzo??? De meeste ventilatoren die ik op beurzen ziet (bv van de 486) zijn 2x zo groot als de chip de op mij kaart zit!

They made me do it.

Verwijderd

Ik heb mijn voodoo2 overgeclockt naar 105 Mhz (met voodoo 2 tweaker). Loopt goed, op 110 Mhz kreeg ik flikkeringen e.d.
Zonder extra koeling erop ofzo. Je moet gewoon proberen...
voodoo 2 tweakers is oa te downen bij www.tweakfiles.net

suc6 ermee

• Gardocki
  • Niet online
bedankt voor alle tips. Ik heb hem tot 98mhz gekregen, hoger gaat niet want dan loopt hij vast in 3dmark2000. Nogmaals bedankt!!

They made me do it.

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Ik heb mijn Monster 3D II 12 MB opgevoerd tot 110 Mhz core/mem...dat werkte allemaal stabiel met een goede airflow in de kast etc...

Verwijderd

Best leuk, dit wil ik ook proberen :9
Maar hoe staan de instellingen bij jullie?
Zoals 3dfx glide, en direct 3d?
Heb je hier trouwens een extra koeler voor nodig?

Help me :9~

Verwijderd

Benchmark voor 889 na 992 (100).
Hoe kan ik zien hoe heet de kaart wordt?
Zijn daar progjes voor?

p2 400/64
Pagina: 1