Toon posts:

[php] GD probleem *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met het volgende probleem. :'(
ik ben bezig met me web server, en ik probeer ( nu al 2 dagen ) GD goed te krijgen zodat een stat's script ( www.phpee.com )die ik wil gaan gebruiken, dat ie ook gaat werken.

in de documentatie ( http://www.phpee.com/doc.html ) staat er dat je GD met Freetype moet hebben. dat heb ik natuurlijk ook gedaan, en ook werkend( aangezien het in phpinfo staat)

so, mijn vraag is: is er iemand hier die slim genoeg is om te weten wtf ik niet goed heb gedaan.... :'(

( ik heb maar een html versie van me phpinfo gemaakt aangezien me dev bak niet op internet staat. www.klik-on.nl/zooi/phpinfo.html )

alvast bedankt!!!
_/-\o_

Verwijderd

Wat werkt er niet bij je stats script? Krijg je een foutmelding oid?

Verwijderd

Topicstarter
geen foutmelding oid, hij laat de plaatjes die gegenereerd zouden moeten worden als een {kruisje} dat het plaatje dus niet bestaat ( zoals jou icon ;) )
ik heb het ook al op de forum van de makers gezet, maar tot nu toe nogsteeds zonder enig success.

Verwijderd

Ik vind het vreemd dat je helemaal geen foutmelding krijgt, zet voor de grap eens de volgende regel bovenaan je script:
code:
1
error_reporting(E_ALL);

En kijk ook eens voor de zekerheid of de image path wel klopt (je weet maar nooit ;)).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles al geprobeerd een ook wat je net aangeeft, zonder enige error of what ever .. :(

Verwijderd

in je php.ini ook dit zo staan?
code:
1
display_errors = On

Verwijderd

kijk ff of het script imageGIF() gebruikt, dat is er namelijk uit gehaald
+geeft het script helemaal geen output? , dus op het kruisje van het plaatje->eigenschappen en de locatie in je browser bekijken

Verwijderd

Topicstarter
je kan aangeven in de setup wat voor type plaatjes die gemaakt worden.
ik heb geprobeert door in te stellen dat ie png plaatjes moet maken.. maar zonder succes :(
en als ik de eigenschappen opvraag van het plaatje, laat ie wel de url zien ( naar een php file, die de plaatjes maakt) maar verder zie ik zo'n mooie "X" :|

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
typ de url van je plaatje eens in in je webbrowser en kijk wat voor resultaat je krijgt...

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Laat eens even wat source zien, wat dit gegok gaat nergens over :{

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

En haal desnoods ff het header gedoe weg zodat je de foutmeldingen die gegeven worden ook kunt lezen........

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
/dev/null schreef op 14 oktober 2002 @ 22:18:
typ de url van je plaatje eens in in je webbrowser en kijk wat voor resultaat je krijgt...
dan zegt ie : page not found

Verwijderd

Wordt het plaatje soms niet opgeslagen waardoor het al verdwenen is voordat de browser het heeft gedownload?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 22:26: dan zegt ie : page not found
drm schreef op 15 oktober 2002 @ 08:54:
Laat eens even wat source zien, wat dit gegok gaat nergens over :{
Janoz schreef op 15 oktober 2002 @ 11:03:
En haal desnoods ff het header gedoe weg zodat je de foutmeldingen die gegeven worden ook kunt lezen........
euhmmm... :/

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
nah, ik heb het uit eindelijk werkend gekregen.
om een of andere vreemde reden werkt de libpng die ik in GD heb gezet, niet helemaal geweldig. ik heb hem nu jpeg plaatjes laten maken, en dat werkt wel.
maar wat ik niet snap, is dat ie geen PNG plaatjes wilt maken....

Verwijderd

Topicstarter
iemand enig idee waarom PNG het niet zou kunnen doen ?...
Pagina: 1