Toon posts:

[LINUX] Printer werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een printer (van mijn werk meegenomen :) ) maar nou heb ik hem aangesloten en het werkt niet.

Ik draai RH8 en heb een lexmark OPTRA Color 45 met jetdirect kaart aangesloten op mijn switch
Ip adres gezet en ik kan hem pingen.
vervolgens via de tool in red hat (red hat printer config) geinstalleerd als jetdirect printer.
poort nr is 9100 en als ik met telnet connect wordt ik ook inderdaad connected...

nu ga ik dus een testpagina printen (ASCII test pagina) en dan komt er uit de printer:

ERROR:: configurationerror
OFFENDING COMMAND: setpagedevice
ERRORINFO: Key=--nostringvalue-- Value=--nostringvalue--

STACK:

dicttype

wat doe ik fout...

Verwijderd

Je propt PostScript naar die printer, en dat snapt ie niet zo te zien. 'setpagedevice' is een postscript commando, postscript is een standaard om documenten mee uit te wisselen zonder opmaakverlies, etc.

Je zal een printerfilter moeten gaan gebruiken die dat postscript omzet naar de taal die jouw OPTRA Color 45 spreekt. En ik weet helaas niet voor je wat dat is.

Magicfilter (iirc) is een goeie filtertool, tijdens de installatie kan je aangeven watvoor printer je hebt etc. Ik heb al jaaaaaaaaaaaaren geen printer meer, maar vroeger toen ik nog een Epson printer had moest dat ook zo.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:45
Installeer CUPS en gebruik gewoon de webbased setuptool die daarbij zit. Es ff kijken welke je moet:
Afbeeldingslocatie: http://www.tech.nhl.nl/~groot000/lexmark.png

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 22:20:
Je propt PostScript naar die printer, en dat snapt ie niet zo te zien. 'setpagedevice' is een postscript commando, postscript is een standaard om documenten mee uit te wisselen zonder opmaakverlies, etc.

Je zal een printerfilter moeten gaan gebruiken die dat postscript omzet naar de taal die jouw OPTRA Color 45 spreekt. En ik weet helaas niet voor je wat dat is.

Magicfilter (iirc) is een goeie filtertool, tijdens de installatie kan je aangeven watvoor printer je hebt etc. Ik heb al jaaaaaaaaaaaaren geen printer meer, maar vroeger toen ik nog een Epson printer had moest dat ook zo.
mijn optra spreekt postscript maar ik heb in de printer menu's zitten speuren op zoek naar de postscript instellingen en daar stond postscript uit... even geenabled en het werkt nu wel gewoon dank je wel!

Verwijderd

Topicstarter
een vervolg probleem met die printer
hij werkt nu wel dus maar als ik vanuit evolution probeer te printen (gewoon een e-mailtje) crashed evolution-mail. ik ben al aan het zoeken geweest op de site van ximian maar vind niks. iemand ideeen?